Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní umělecké vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Jakou podporu učitelé potřebují?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Třetí část odpovědí z diskuse ke standardu kvality profese učitele vyjadřuje představu učitelů o tom, jak by měla vypadat odborná podpora jejich profesi a kdo by ji měl poskytovat.
Autor Jana Hrubá

Metodický portál

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Metodický portál, jehož hlavním cílem je poskytovat učitelům metodickou podporu a prostor pro sdílení výukových textů a materiálů, funguje na adrese http://www.rvp.cz/ od roku 2005. V roce 2009 doznal velkých změn.
Autor Alena Černá

eTwinning – spolupráce žáků partnerských škol v Evropě

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek popisuje aktivitu eTwinning a nástroje a služby portálu www.etwinning.net, resp. www.etwinning.cz, které usnadňují kterékoli mateřské, základní a střední škole realizaci mezinárodních projektů.
Autor Pavla Šabatková

Školní informační systémy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Moderních informačních systémů škol je na českém trhu několik. Článek shrnuje možnosti těchto systémů a předkládá doporučená kritéria pro výběr toho pravého, který bude řešit potřeby vaší školy. Na závěr článku je uveden seznam nejrozšířenějších školních systémů v ČR.
Autor Ondřej Neumajer

Notační program Sibelius v hudebním vzdělávání

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Možnosti využití notačního programu Sibelius v hodinách hudebního vzdělávání (hudební výchova, hudební nauka, příprava učitele na vyučovací hodinu, notace, kompozice, hudební ukázky, pracovní listy...)
Autor Jaroslav Musil

Tvorba partitur pro školní soubory s využitím notačního softwaru

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá možnostmi využití notačního softwaru ve škole a jeho výhodami při vytváření repertoáru pro školní instrumentální soubory.
Autor Petr Stratil

Interaktivní krychle

Základní umělecké vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Didaktická tvorba inspirovaná moderním uměním – minimalismem; konkrétně dílem Evy Hesse (cyklus Cube; Accession 2). Lekce je navržena tak, aby posluchače seznámila s konkrétní moderní tvorbou 20. století. Po sestavení hlavní konstrukce z přichystaných dílů (spojů a zkrácených špejlí) následuje přilepení posluchačem připravených fáborků z novinového, nebo barevného papíru, případně kousků látky. Výsledné dílo je interaktivní (při fouknutí, zatřesení, nebo dotyku) krychle.
Autor Hana Kostková

Plánování autoevaluace

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
České právní předpisy stanovují jako povinnost vlastní hodnocení školy a soustřeďují se především na zprávu o něm. Článek se týká především procesu autoevaluace a soustřeďuje se na zásady, které by měly být dodržovány, aby celý proces byl zdárně završen.
Autor PhDr. Martin Chvál Ph.D.

Betlém jako námět pro hudebně-výtvarnou činnost

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Inspirace k tvořivé aktivitě čerpající z lidových forem zobrazení tradičního tématu, a to jak ve znějící, tak i ve vizuální rovině zpracování.
Autor Petr Drkula

Výroba pastevecké píštaly

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Reflexe tvůrčí dílny s výrobcem lidových hudebních nástrojů, která může být přínosným podnětem i pro takto zaměřenou náplň hodin hudební výchovy.
Autor Petr Drkula
Celkem: 180