Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Emocionalita a spontánní tvorba ve výtvarné výchově
| Výtvarný proces plní řadu funkcí. Autor při něm vnímá svůj vnitřní i okolní svět a současně si uspořádává své vjemy a názory. Výtvarná tvorba je svébytným a jedinečným vizuálním jazykem, jehož prostřednictvím vzniká něco zcela nového. V kombinaci s použitím různých výtvarných nástrojů rozvíjí tvůrce své myšlenky a nápady. Pro výtvarnou a další uměleckou činnost jsou city neobyčejně důležité, neboť navozují osobitý autorův vztah k realitě, stimulují jeho fantazii a stávají se základem jeho tvořivosti. Text se zabývá dopadem emocionality na spontánní tvorbu dětí a mladistvých ve výtvarné výchově.  | Marie Bajnarová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
05. 01. 2021 |
570 |
Interaktivní krychle
| Didaktická tvorba inspirovaná moderním uměním – minimalismem; konkrétně dílem Evy Hesse (cyklus Cube; Accession 2). Lekce je navržena tak, aby posluchače seznámila s konkrétní moderní tvorbou 20. století. Po sestavení hlavní konstrukce z přichystaných dílů (spojů a zkrácených špejlí) následuje přilepení posluchačem připravených fáborků z novinového, nebo barevného papíru, případně kousků látky. Výsledné dílo je interaktivní (při fouknutí, zatřesení, nebo dotyku) krychle.  | Hana Kostková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
16. 01. 2020 |
7535 |
Významná výročí v roce 2019 – hudební výchova: V hudbě život Čechů… (Bedřich Smetana a Litomyšl)
| Text připomíná 195. výročí narození Bedřicha Smetany v souvislosti se dvěma festivaly s jeho jménem neodmyslitelně spojenými – Pražské jaro a Smetanova Litomyšl. Rodiště Bedřicha Smetany je spojeno nejen s hudbou, ale i se světovým kulturním a přírodním dědictvím UNESCO a významnými architektonickými počiny Josefa Pleskota.  | Alexandros Charalambidis |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
03. 07. 2019 |
3748 |
Nahrávání hudby na různých platformách
| Tento článek pojednává o vybraných online, mobilních a desktopových aplikacích pro úpravu zvuku zaměřených zejména na nahrávání a střih hudby. Hlavním cílem je tedy stručně popsat a recenzovat vybrané aplikace pro použití ve výuce.  | Mgr. Karel Šimeček |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
12. 02. 2019 |
10746 |
Notační a kompozitní programy
| Tento článek pojednává o vybraných placených a opensource programech pro vytváření a úpravu notového záznamu. Hlavním cílem je tedy stručně popsat a recenzovat vybrané programy pro použití ve výuce.  | Mgr. Karel Šimeček |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
04. 02. 2019 |
6761 |
Mobilní aplikace k procvičení a testování hudební teorie a praxe
| Tento článek pojednává o vybraných mobilních aplikacích zaměřených zejména na hudební teorii a praxi. Hlavním cílem je tedy stručně popsat vybrané aplikace spustitelné na mobilních zařízeních typu smartphone nebo tablet.  | Mgr. Karel Šimeček |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
30. 01. 2019 |
12266 |
Aplikace k procvičení a testování hudební teorie a praxe
| Tento článek pojednává o vybraných webových a desktopových aplikacích a materiálech zaměřených zejména na hudební teorii a praxi. Hlavním cílem je tedy stručně popsat materiály a vybrané aplikace spustitelné ve webovém prostředí a na osobních počítačích k jejich využití ve výuce.  | Mgr. Karel Šimeček |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
28. 01. 2019 |
14517 |
Ochrana osobních údajů (nejen) pro ředitele ZUŠ – problémy z praxe a doporučená organizační opatření
| Ukázka z publikace Ředitel moderní ZUŠ, která se věnuje zákonnému požadavku ochrany osobních údajů z pozice ředitele.  | Nakladatelství Dr. Josef Raabe, s.r.o. |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
16. 05. 2017 |
8879 |
Leadership v základním uměleckém vzdělávání
| Uplatňování leadershipu ve školství je v současnosti aktuálním tématem, které se objevuje především při hodnocení kvality školy z pohledu jejího řízení. Přinášíme ukázku z publikace Ředitel moderní ZUŠ.  | Nakladatelství Dr. Josef Raabe, s.r.o. |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
11. 05. 2017 |
4125 |
Lidová píseň – běžný předmět hudební výuky či niterný psychologický proces? – 2. část
| Příspěvek přináší méně známé poznatky týkající se fenoménu lidové písně, které mohou obohatit jeho konvenční pojetí v rámci výuky hudebního oboru. Nabízí tak pohled na píseň jako na mnohovrstevnatou veličinu komplexnějšího psychologického konstituování místo jejího běžného a zjednodušeného vnímání.  | Petr Drkula |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
22. 03. 2017 |
9993 |