Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní umělecké vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Světem tvarů

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Metodicky rozpracovaný galerijní program pro 1. stupeň ZŠ, který reflektuje tvar ve vztahu ke konkrétním uměleckým dílům. Klíčové momenty tvůrčích činností jsou doplněny o obrazovou dokumentaci a doporučené návazné aktivity.
Autor Barbora Škaloudová

Nekonečné životy materiálů

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Metodicky rozpracovaný galerijní program pro 2. stupeň ZŠ, který představuje grafiku jako tvůrčí princip materiálových experimentů. Klíčové momenty jednotlivých činností jsou doplněné o obrazovou dokumentaci a doporučené návazné aktivity.
Autor Barbora Škaloudová

Příběh čáry

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Metodicky rozpracovaný galerijní program pro 1. stupeň ZŠ, který reflektuje linii jako základní prvek vizuálně obrazného vyjádření ve vztahu ke konkrétním uměleckým dílům. Klíčové momenty tvůrčích činností jsou doplněné o obrazovou dokumentaci a doporučené návazné aktivity.
Autor Barbora Škaloudová

Předměty plné zvuků

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Metodicky rozpracovaný galerijní program pro 2. stupeň ZŠ, který konfrontuje předměty běžného života s objekty výtvarného umění. Klíčové momenty tvůrčích činností jsou doplněny o obrazovou dokumentaci a doporučené návazné aktivity.
Autor Barbora Škaloudová

Web nové generace

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Internet se nevyvíjí jen v technologickém smyslu, dochází také k posunu psychologickému a sociologickému. Lidé, kteří začínají v tuto chvíli internet využívat ke svému každodennímu životu, fungují, chovají se a myslí jinak, dávají možná vyšší důraz na jiné hodnoty, odlišně se učí a přemýšlejí, trošku jinak komunikují. A to je skupina lidí, se kterou pracují učitelé – to jsou dnešní žáci.
Autor Dan Franc

Rytmus – společný jmenovatel hudby a pohybu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
uč.hodina
Příspěvek popisuje zkušenosti z hudebně pohybového workshopu zaměřeného na rytmické cítění, hru na tělo, souhru spolupráce skupiny na základě imitace. Zkušenosti autorky a popis jednotlivých činností lze využít ve vyučovacích hodinách hudební výchovy.
Autor Dana Novotná

Má výzkum uměním budoucnost?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Úvodní přednáška na první evropské konferenci výzkumu uměním.
Autor Elliot Eisner

Akty výzkumu v umělecké praxi

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autor, který je vědecko-pedagogickým pracovníkem Teachers College, Columbia University, se ve svém příspěvku zamýšlí nad oblastí výzkumu umění.
Autor Graeme Sullivan

Umění jako poznávání

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Úvodní text k trojici článků zahraničních autorů, které se zabývají výzkumem uměním.
Autor Jan Slavík

Abeceda managementu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V rámci zkvalitňování podpory řídících pracovníků ve školství vám nabízíme několik textů, které se zabývají základy managementu.
Autor Jaroslav Jindra
Celkem: 180