Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní umělecké vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Vyhláška o evidenci úrazů dětí, žáků a studentů

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Škola nebo školské zařízení jako subjekt vykonávající činnost podle zákona č. 561/2004 Sb. musí evidovat úrazy dětí, žáků a studentů, k nimž došlo při vzdělávání a s ním přímo souvisejících činnostech nebo při poskytování školských služeb. Autor se v článku věnuje případům, na něž se vztahuje vyhláška č. 57/2010 Sb. Dozvíte se nejen to, na které případy se vyhláška vztahuje, komu se podává hlášení o úrazu, jak vést knihu úrazů a kdy se vyhotovuje záznam o úrazu.
Autor Mgr. Petr Vokáč

Další vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti ICT

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Výzkumný ústav pedagogický v Praze (VÚP) provedl na podzim roku 2009 dotazníkové šetření (dále jen šetření) mezi učiteli, které mělo za cíl zjistit oblasti a formy školení, které by čeští učitelé pro využívání informačních a komunikačních technologií (ICT) uvítali. Článek reaguje na toto šetření a poukazuje na možnosti základních škol v procesu vzdělávání učitelů a jejich metodické podpory.
Autor Mgr. Petr Naske

Využití zkušeností z norského školství při zavádění rámcového vzdělávání v českých základních uměleckých školách

Základní umělecké vzdělávání
Informativní příspěvek
Informativní článek pojednává o zkušenostech českých pedagogů z návštěvy v norských základních uměleckých školách.
Autor Mgr. Pavla Kovalová

Plánování... možnost, nebo nutnost?

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Rozhovor s PaedDr. Milanem Báčou, který stojí od roku 1999 v čele Gymnázia a Jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky ve Svitavách, předtím sedm let řediteloval na Obchodní akademii a Vyšší odborné škole ekonomické také ve Svitavách. Od roku 1999 přednáší řízení pedagogického procesu na Centru školského managementu na PedF UK v Praze, kde se zaměřuje na problematiku strategického řízení školy. Na obou středních školách realizoval autoevaluaci již několikrát, a to i v době, kdy ještě nemusel.
Autor Mgr. Lucie Holacká

Kytara a vzdělávací technologie 1

Základní umělecké vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tento článek je rozdělen do dvou dílů. První díl pojednává o vybraných databázích písní a webových stránkách zaměřených zejména na hudební teorii. Druhý navazující díl pojednává o aplikacích, výukových videí využitelných k podpoře výuky hry na kytaru a některých dalších zajímavých webových stránkách související s tímto tématem. Hlavním cílem obou dílů je tedy stručně popsat vybrané databáze písní, webové stránky, výuková videa, aplikace spustitelné v prohlížeči a na mobilních zařízeních typu smartphone nebo tablet.
Autor Mgr. Karel Šimeček

Kytara a vzdělávací technologie 2

Základní umělecké vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tento článek je rozdělen do dvou dílů. První díl pojednává o vybraných databázích písní a webových stránkách zaměřených zejména na hudební teorii. Druhý navazující díl pojednává o aplikacích, výukových videí využitelných k podpoře výuky hry na kytaru a některých dalších zajímavých webových stránkách související s tímto tématem. Hlavním cílem obou dílů je tedy stručně popsat vybrané databáze písní, webové stránky, výuková videa, aplikace spustitelné v prohlížeči a na mobilních zařízeních typu smartphone nebo tablet.
Autor Mgr. Karel Šimeček

Aplikace k procvičení a testování hudební teorie a praxe

Základní umělecké vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tento článek pojednává o vybraných webových a desktopových aplikacích a materiálech zaměřených zejména na hudební teorii a praxi. Hlavním cílem je tedy stručně popsat materiály a vybrané aplikace spustitelné ve webovém prostředí a na osobních počítačích k jejich využití ve výuce.
Autor Mgr. Karel Šimeček

Notační a kompozitní programy

Základní umělecké vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tento článek pojednává o vybraných placených a opensource programech pro vytváření a úpravu notového záznamu. Hlavním cílem je tedy stručně popsat a recenzovat vybrané programy pro použití ve výuce.
Autor Mgr. Karel Šimeček

Nahrávání hudby na různých platformách

Základní umělecké vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tento článek pojednává o vybraných online, mobilních a desktopových aplikacích pro úpravu zvuku zaměřených zejména na nahrávání a střih hudby. Hlavním cílem je tedy stručně popsat a recenzovat vybrané aplikace pro použití ve výuce.
Autor Mgr. Karel Šimeček

Mobilní aplikace k procvičení a testování hudební teorie a praxe

Základní umělecké vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tento článek pojednává o vybraných mobilních aplikacích zaměřených zejména na hudební teorii a praxi. Hlavním cílem je tedy stručně popsat vybrané aplikace spustitelné na mobilních zařízeních typu smartphone nebo tablet.
Autor Mgr. Karel Šimeček
Celkem: 180