Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní umělecké vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Tvoříme animovaný film

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Postup tvorby vlastního krátkého animovaného filmu, zkušenosti s realizací, žákovské práce.
Autor Milan Prikner

Intonace s počítačem

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek poukazuje na možnost využití počítače při intonačním výcviku.
Autor Milada Syrovátková

Pomůcky pro výuku hudební výchovy v Čechách, kvalita na hraně

Základní umělecké vzdělávání
Informativní příspěvek
Doufáme, že tento příspěvek pomůže pedagogům a rodičům ke zlepšení orientace mezi rytmickými a didaktickými pomůckami. Pozor na nekvalitní plasty, kovy nebo laky, které mohou způsobit alergie! A hlavně: Pokud dětem zakoupíme nekvalitně vyrobenou věc, je tu vedle zdravotních rizik také vysoký předpoklad toho, že to děti jednoduše nebude bavit. A to je proti základnímu pravidlu dobrého učitele: „Hlavním předpokladem úspěchu je zaujmout.“
Autor Michal Filek

Myšlenkové mapy v edukačním procesu

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Myšlenkové mapy představují nezanedbatelný fenomén na všech stupních vzdělávání – od základní školy až po oblast celoživotního vzdělávání. Nabízí snadný přehled problému, zisk schopnosti strukturovat své myšlení, prostor pro týmovou spolupráci nebo možnost snazšího učení. Roste o ně zájem také v komerční sféře. Nejen to jsou důvody, proč by se jimi měl pedagog zabývat.
Autor Michal Černý

Podpora výtvarné kreativity žáků pomocí ICT

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Přesah ICT do výtvarné výchovy patří mezi neprávem opomíjené, a to i přesto, že s rozvojem profesí, jako je grafik, animátor nebo fotograf, je právě schopnost provázání informatiky a umění důležitá. Nástrojů, které umožňují takovou tvorbu na počítači zdarma, je celá řada a některé z nich si v následujícím článku stručně představíme.
Autor Michal Černý

Festival nad řekou: Písek 30. 7. – 5. 8. 2010

Základní umělecké vzdělávání
Informativní příspěvek
Pozvánka na druhý ročník píseckého filmového Festivalu nad řekou, který je zaměřen zejména na kontextuální, neformální vzdělávání. Letošní ročník nabídne čtyři hlavní programové cykly, výstavy, divadlo, koncerty a mnoho diskuzí se světovými tvůrci.
Autor Michael Havas

Programová nabídka NIDV pro období září 2010 – leden 2011 distribuována do škol v celé ČR

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Národní institut pro další vzdělávání (NIDV) v těchto dnech dokončil distribuci Programové nabídky II pro další vzdělávání pedagogických pracovníků na období září 2010 – leden 2011 do škol v celé ČR.
Autor Mgr. Věra Havlíková

Barva, dekor, textura jako inspirace

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Volné komentáře k sérií inspirativních fotografií zaměřených na hledání zajímavých vztahů mezi objekty v interiéru i exteriéru.
Autor Mgr. Simona Svatošová

Místo ke snění – animovaný film

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Ukázka maturitní práce z výtvarné výchovy, která vznikla na gymnáziu Jana Nerudy v Praze pod vedením Mgr. Simony Svatošové, je komentována Matějem Smetanou, který ji uvádí do kontextu výtvarného umění a blíže vysvětluje způsob využití vizuálních prostředků.
Autor Mgr. Simona Svatošová

Povodně

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Téma povodně jsem pro lekci DV vybrala, protože je pro oblast Lysolaj a blízkého okolí velmi aktuální (na ZŠ Lysolaje vyučuji DV jako povinný i povinně volitelný předmět a jako zájmový kroužek). Povodně v roce 2002 zasáhly bydliště několika rodin žáků a na začátku školního roku žáci sami na toto téma živě diskutovali, a proto jsem se rozhodla využít jejich momentálního zaujetí. Toto strukturované drama (dále jen SD) se skládá ze tří bloků – rodina, evakuace a rabování. Toto SD jsem realizovala se žáky 1. i 2. stupně ZŠ. Uveřejněná příprava je doplněna reakcemi žáků ve věku 6–11 let.
Autor Mgr. Petra Kratinová
Celkem: 180