Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní umělecké vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

IT FITNESS 2010 – Otestujte si své IT znalosti

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Dům zahraničních služeb nabízí školám i široké veřejnosti IT FITNESS test, který hodnotí úroveň dovedností a znalostí v oblasti počítačů a dalších moderních informačních a komunikačních technologií. Test byl představen jako součást celoevropské kampaně Evropský týden IT dovedností 2010 (E-Skills Week 2010), jehož hlavní aktivity probíhaly v týdnu od 1. do 5. března. Aplikace IT Fitness bude na stránkách DZS dostupná do poloviny dubna 2010, poté bude test ukončen. Součástí testu je také soutěž o hodnotné ceny. Ty budou uděleny ve dvou kategoriích – jednotlivci a školy.
Autor Dům zahraničních služeb

Jak a proč v budoucnu měnit rámcové vzdělávací programy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek nabízí odborný pohled na budoucí revize rámcových vzdělávacích programů. Úpravy RVP mohou být z pohledu autora, člena koncepčního odboru MŠMT, šancí na to, aby obsah vzdělávání neustále jen nepřibýval. Proto je nutné se ptát, proč se žáci mají tomu či onomu učit, jaké jsou cíle současné školy, co od ní všichni společně očekáváme. Není to zase tak teoretický a odtažitý rébus, jak by se mohlo na první pohled zdát.
Autor Jindřich Kitzberger

Jak připravit projekty financované z evropských fondů v období 2007–2013

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek podává souhrnné informace pro školy ohledně možností financování a čerpání peněz z evropských fondů a jejich operačních programů. Text klade hlavní důraz na praktickou přípravu a zpracování projektu, od počátku až k jeho samotnému vypracování, dále poskytuje důležité tipy, doporučení, návrhy, jaký postup zvolit pro jeho úspěšnou realizaci a získání peněz z operačních programů EU.
Autor Mgr. Irena Palánová

Jak se budovala komunita na Metodickém portálu

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Během projektu Metodika II se na pozici manažerky aktivity Komunita vystřídaly Stanislava Andršová a Pavlína Hublová. Každá měla možnost sledovat dění v komunitě na Metodickém portálu RVP.CZ ze svého úhlu pohledu, o který se s vámi rády podělí. Příspěvek si klade za cíl seznámit vás s kroky, které bylo třeba učinit, aby se vybudovalo funkční a bezpečné prostředí pro uživatele a z náhodných návštěvníků Metodického portálu RVP.CZ se stali mentoři II. řádu.
Autor Stanislava Andršová

Jak si uděláme zeměkouli

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek uvádí inspirace z knihy Mileny Lukešové Jak si uděláme zeměkouli. Odkazuje na různé webové stránky, které je možné využít ve výuce nejen předmětů z oblasti Člověk a svět.
Autor Milena Lukešová

Jakou podporu učitelé potřebují?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Třetí část odpovědí z diskuse ke standardu kvality profese učitele vyjadřuje představu učitelů o tom, jak by měla vypadat odborná podpora jejich profesi a kdo by ji měl poskytovat.
Autor Jana Hrubá

Jde to učit?

Základní umělecké vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá otázkou zařazení předškolních dětí mladších 5 let do výuky základních uměleckých škol.
Autor Marcela Slaná

Je kreativita neobyčejná výsada nadaných? – 1. část

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tvořivost představuje samostatný předmět všeobecných diskuzí napříč mezioborovým spektrem, v jehož jednotlivých disciplínách pak nabývá spíše specializovaného a aplikovaného charakteru. Podívejme se, jak se tato debata profiluje v hudebněpedagogickém prostředí, avšak při zachování jejího obecného hlediska. Kreativita je zde sledována jakožto forma myšlení, v rámci čehož zde dochází k rozpoznání krize exaktního nazírání na tuto problematiku a možného východiska z této situace skrze odlišný pohled na charakter hudebnosti a produkt tvůrčího úsilí.
Autor Petr Drkula

Je kreativita neobyčejná výsada nadaných? – 2. část

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tvořivost představuje samostatný předmět všeobecných diskuzí napříč mezioborovým spektrem, v jehož jednotlivých disciplínách pak nabývá spíše specializovaného a aplikovaného charakteru. Podívejme se, jak se tato debata profiluje v hudebněpedagogickém prostředí, avšak při zachování jejího obecného hlediska. Jako problematika s kreativitou související je zde diskutován fenomén uměleckého osvícení a tvůrčí geniality, který zde odhaluje rozpor věcnosti a emocionality tvůrčího aktu, uzavírající se debatou o roli imaginace v okruhu hudební kreativity.
Autor Petr Drkula

Jsou informace o úrazech ve školách dostatečným podkladem pro jejich prevenci?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autor ve svém teoretickém příspěvku analyzuje statistiky úrazů v českých vzdělávacích zařízeních. Upozorňuje na nedostatky v evidování úrazů a na nedostatečnou výpovědní hodnotu úrazových statistik ve vztahu k nízké míře prevence úrazovosti ve školách. V závěru příspěvku formuluje možná řešení situace. Článek je doplněn přílohou obsahující grafy.
Autor PaedDr. Jan Tupý
Celkem: 180