Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní umělecké vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Projekt METODIKA II splnil své cíle

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Začátkem října 2013 byla na stránkách MŠMT publikována Závěrečná evaluační zpráva, která hodnotí ukončené národní projekty. Velmi kladně hodnotí projekt METODIKA II, jehož výstupem je Metodický portál RVP.CZ.
Autor Pavlína Hublová

eTwinning – spolupráce žáků partnerských škol v Evropě

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek popisuje aktivitu eTwinning a nástroje a služby portálu www.etwinning.net, resp. www.etwinning.cz, které usnadňují kterékoli mateřské, základní a střední škole realizaci mezinárodních projektů.
Autor Pavla Šabatková

Soutěž s časopisem Sanquis ze znalostí vážné hudby

Základní umělecké vzdělávání
Informativní příspěvek
Na stránkách časopisu Sanquis probíhá až do 4. března soutěž o ceny v celkové hodnotě 50 000 korun. Otázky jsou ze znalostí vážné hudby.
Autor Pavel Kočička

Výstava pro pedagogy a pracovníky muzeí a galerií

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Pozvánka na výstavu v Muzeu Českého krasu v Berouně.
Autor Patrik Pařízek

2. kolokvium na téma „Galerijní a muzejní animace“

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Pozvánka na kolokvium o muzejní a galerijní animaci v Západočeském muzeu v Plzni, které se uskuteční 20. října od 13 hodin.
Autor Patrik Pařízek

Public relations škol

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Public relations jsou v dnešní době neodmyslitelnou součástí prezentace školy. I z toho důvodu předkládaný článek seznamuje čtenáře s jejich cíli, prostředky a faktory, které je ovlivňují. Nezabývá se pouze marketingem školy v obecné rovině, ale i možnostmi využití nejrůznějších typů komunikačních kanálů s veřejností a zákazníky školy. Článek tak nabízí stručný přehled variability prostředků využívaných při propagaci školy a jejich uplatnění v praxi.
Autor PaedDr. Milan Báča

Ohlédnutí za 13. celostátní přehlídkou výtvarných prací dětí a mládeže (17. 4. – 16. 5. 2010, Sladovna, Písek)

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Celostátní výtvarné přehlídky dětí a mládeže mají dlouhodobou tradici a jsou ojedinělou akcí ve výtvarném oboru. Nemají charakter soutěže, ale ukazují současnou úroveň metodických postupů pedagogů v zájmových výtvarných činnostech s dětmi a mládeží. Všechny přehlídky byly přínosné tím, že kvalitativně posunuly vývoj výtvarné výchovy v Čechách.
Autor PaedDr. Markéta Pastorová

Metodický portál www.rvp.cz

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvek mapuje vývoj Metodického portálu, vyvinutého a provozovaného Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze (v závěru realizace projektu Metodika II sloučeným do Národního ústavu pro vzdělávání). Unikátní internetový multifunkční portál, realizovaný v rámci IPn s podporou ESF a státního rozpočtu ČR, je nahlížen jednak z hlediska jeho několikaletého vývoje včetně rekapitulace cílů projektu a ambicí realizačního týmu, jednak z hlediska struktury portálu, obsahu jednotlivých částí a především návštěvnosti a počtu uživatelů. Metodický portál RVP.CZ je ve všech ohledech úspěšně realizovaným produktem s celoplošným dopadem prakticky do všech oblastí vzdělávací soustavy ČR. Svůj potenciál pro profesní podporu zvyšoval postupně. Realizační tým předává zadavateli (MŠMT) plně funkční, unikátní prostředek podpory pedagogů s denní návštěvností téměř 10 000 přístupů.
Autor PaedDr. Karel Tomek

Výsledky průzkumu

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Vyhodnocení průzkumu uživatelských postojů – Metodika II, Metodický portál www.rvp.cz. Realizační tým využil možnosti v závěrečné fázi projektu oslovit uživatele Metodického portálu formalizovaným dotazníkem, umístěným v prostředí Metodického portálu, a získat odpovědi související s využíváním jeho různých částí a funkcí a zjistit postoje a názory, které by posloužily vlastnímu hodnocení úspěšnosti projektu a zároveň umožnily zpřesnit plánování návazných etap vývoje tohoto média. Technicky byl dotazník řešen na platformě programu Personis, který se pro tyto účely velmi dobře osvědčil.
Autor PaedDr. Karel Tomek

Škola kreativních technik I – Průvodce

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Úvodní část Školy kreativních technik, která seznamuje s potenciálem, variabilitou a základními pravidly jejich využití ve výuce.
Autor PaedDr. Jitka Jilemická
Celkem: 180