Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní umělecké vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Eurohudebka - informační portál pro základní umělecké školy

Základní umělecké vzdělávání
Informativní příspěvek
Webové stránky Eurohudebka.cz vznikly v říjnu 2013 s cílem pomoci základním uměleckým školám čerpat finanční prostředky z fondů EU.
Autor Robert Mimra

Evropská soutěž U4energy

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Dne 16. 9. 2010 byla zahájena evropská soutěž U4enegry. Do této soutěže se mohou zapojit školy z celé Evropy a prezentovat tak před celou Evropou své úspěchy na poli energetických úspor. Aktivity své školy můžete přihlašovat až do května 2011.
Autor Petra Boháčková

Experimental Music in Schools – sluch, barva a struktura ve školních zvukových experimentech

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek charakterizuje klíčové aspekty hudebněvýchovné práce Briana Dennise Experimental Music in Schools, jejíž těžiště spočívá v kompozičních a improvizačních experimentech se zvukem a volném hudebním projevu.
Autor Petr Drkula

Fakultní školy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek připomíná neutěšenou situaci v oblasti vstupu absolventů pedagogického studia do učitelské praxe. V souvislosti s úvahami o možnostech asistovaného počátku pedagogického působení elévů učitelské profese se snaží poukázat na některé zajímavé zkušenosti ze zahraničí. Přichází s návrhem na obnovení důležitosti tzv. fakultních škol a jejich využití při řešení úskalí prvních kroků v učitelském povolání. Zamýšlí se nad možností zřízení středisek asistovaného uvádění do učitelské profese při fakultních školách, nad možnostmi šíře a účinnosti jejich působení.
Autor Naděžda Morávková

Feministický akční výzkum – Jak studovat na umělkyni?

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text se zabývá širokým pojetím edukace v souvislostech sociologicko-pedagogicko-uměleckých. Umění a umělecké vzdělávání netvoří enklávu nezávislou na ideologicko-ekonomickém tlaku na ostatní segmenty vzdělávání, ale podobně jako ostatní edukace se podílí na utváření sociální nadvlády. Pro odlehčení závažného tématu si dovoluji položit otázku, možná jen pro sebe: Napomůže definování vizuální gramotnosti sociální změně?
Autor Lenka Vráblíková

Festival nad řekou Písek 2010

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Ve dnech 30. července až 7. srpna proběhne druhý ročník mezinárodního multižánrového filmového festivalu v Písku.
Autor Festival nad řekou Písek

Festival nad řekou: Písek 30. 7. – 5. 8. 2010

Základní umělecké vzdělávání
Informativní příspěvek
Pozvánka na druhý ročník píseckého filmového Festivalu nad řekou, který je zaměřen zejména na kontextuální, neformální vzdělávání. Letošní ročník nabídne čtyři hlavní programové cykly, výstavy, divadlo, koncerty a mnoho diskuzí se světovými tvůrci.
Autor Michael Havas

Filmová/audiovizuální výchova; metodická podpora – informační zdroje

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
V dokumentu, který je metodickou podporou k filmové/audiovizuální výchově, najde čtenář rozsáhlou databázi informačních zdrojů k této problematice s jejich stručným popisem.
Autor Markéta Pastorová

Finanční gramotnost – 1. ročník celostátní soutěže

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Posláním soutěže je posouzení úrovně znalostí žáků druhého stupně základních a středních škol ve finanční gramotnosti. Hlavním cílem je umožnit žákům zorientovat se v ekonomické a finanční oblasti – jak sestavit domácí rozpočet, jak se vyznat v množství nabízených finančních produktů, jak se bránit předlužení, jak rozvíjet ekonomické myšlení – aktiva, pasiva apod. Vítěze celostátních kol čekají pěkné ceny.
Autor Jaroslav Froulík

Fotografie jako téma výtvarné výchovy, fyziky i ICT

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Fotografování patří mezi značně oblíbené volnočasové aktivity nemalého množství populace a k jednomu z nejčastějších výtvarných počinů běžného člověka. Přitom se jedná o téma, které je ve výtvarné výchově téměř zapomenuté.
Autor Bc. Monika Černá
Celkem: 180