Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní umělecké vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejstarší
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Hry v hudební výchově na základní škole

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek obsahuje jedenáct inspirativních námětů v podobě hudebních her (rytmické, rytmicko – pohybové apod), které autorka sama vyzkoušela a zařadila do výuky.
Autor Libuše Čulíková

Různé podoby krajiny

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autor nabízí inspirace, které mohou téma krajiny, zatížené často stereotypy, pomoci nahlížet z jiných úhlů pohledu. To, co je velmi cenné, je provázanost tématu přímo se vzdělávacím obsahem výtvarného oboru. A tak v textu, který má navíc svéráznou poetiku (autor je původem anglicky mluvící člověk) jsou velmi cenné a pregnantně pojmenované příčiny „nehybnosti“ tématu a zároveň nabídnuta cesta k jeho osvobození od klišé.
Autor Ryan O'Rourke

Hudební abeceda

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Metodický postup při výuce základních tónů stupnice C dur.
Autor Pavlína Hublová

Hra na klavír – CLIL

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V příspěvku se dozvíte o podstatě i o využití metody CLIL na Základních uměleckých školách (Content and Language Integrated Learning), která propojuje výuku hudební výchovy a cizího jazyka.
Autor Zdeněk Vašíček

City Life ušima dětských tvůrců

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Reflexe britského hudebně výchovného projektu, který zahrnoval kreativní činnost žáků a jejich živou spolupráci s profesionálními hudebními umělci.
Autor Petr Drkula

Abeceda managementu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V rámci zkvalitňování podpory řídících pracovníků ve školství vám nabízíme několik textů, které se zabývají základy managementu.
Autor Jaroslav Jindra

„Cesta do pravěku“

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Při výtvarném projektu „Cesta do pravěku“ získají žáci informace o prvopočátcích umělecké tvorby v dějinách lidské existence. Žáci přijímají hru na pravěké lovce, při vycházce hledají barevné pigmenty, vytvářejí jeskynní malby, keramiku a zhotovují masky, ve kterých tančí rituální tance za dobrý lov a úrodu.
Autor Marcela Posedělová

Ornament jako prostředek při vyjádření krajové, či náboženské identity

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Seznámení s mnohonárodnostní kulturou (odlišná náboženství apod.) pomocí výtvarných prostředků, kdy pomocným prostředkem je vlastní krajová identita.
Autor Lucie Procházková

Zavádění a rozšiřování CLIL na základních uměleckých školách (ZUŠ) v období 2009-2011. Studie proveditelnosti

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek shrnuje dosavadní poznatky získané s konceptem CLIL na ZUŠ. Představuje pohled učitele základní umělecké školy z praxe a má sloužit učitelům základních uměleckých škol k úvaze nad možnostmi zavedení či rozšíření CLIL v jejich vlastní výuce a dále všem, kdo k uvedeným možnostem mohou přispět.
Autor Zdeněk Vašíček

Akty výzkumu v umělecké praxi

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autor, který je vědecko-pedagogickým pracovníkem Teachers College, Columbia University, se ve svém příspěvku zamýšlí nad oblastí výzkumu umění.
Autor Graeme Sullivan
Celkem: 180