Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní umělecké vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Barva, dekor, textura jako inspirace

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Volné komentáře k sérií inspirativních fotografií zaměřených na hledání zajímavých vztahů mezi objekty v interiéru i exteriéru.
Autor Mgr. Simona Svatošová

Barva, materiál a textura v oděvu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Příspěvek se zabývá využitím barvy při tvorbě oděvu jako prostředku komunikace ve veřejném prostoru a uplatněním materiálu a textury při stylizaci divadelní postavy. Součástí prezentace je i reflexe realizované akce.
Autor Simona Svatošová

Betlém jako námět pro hudebně-výtvarnou činnost

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Inspirace k tvořivé aktivitě čerpající z lidových forem zobrazení tradičního tématu, a to jak ve znějící, tak i ve vizuální rovině zpracování.
Autor Petr Drkula

Časopis Hudební výchova – inspirace pro učitele

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek přináší informace o časopisu Hudební výchova – čtvrtletník pro hudební a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní. Časopis je odbornou publikační bází, zahrnující velkou šíři hudebněpedagogických problémů a témat. Článek též poukazuje na možnosti využití obsahu časopisu ve vyučování hudební výchově na všech stupních škol.
Autor Marie Slavíková

Cílená zpětná vazba

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Cílená zpětná vazba se využívá vědomě či nevědomě prakticky ve všech oblastech vzdělávání, při aktivitách pro volný čas dětí, mládeže i dospělých, v kurzech pro pracovní týmy, v poradenství a supervizi, v pomáhajících profesích. Ukázka z knihy Cílená zpětná vazba nabízí kapitoly K čemu je cílená zpětná vazba a Techniky rychlého shrnutí zážitku – efektivně k cíli.
Autor Eva Reitmayerová, Věra Broumová

City Life ušima dětských tvůrců

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Reflexe britského hudebně výchovného projektu, který zahrnoval kreativní činnost žáků a jejich živou spolupráci s profesionálními hudebními umělci.
Autor Petr Drkula

CLIL jako podpora vícejazyčnosti v praxi

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
CLIL je jednou z možností, jak naplnit cíl vícejazyčnosti, který prosazuje evropská jazyková politika.
Autor Kamila Sladkovská

CLIL v českých ZUŠ a profesionalizace učitelů – prognóza

Základní umělecké vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Prognóza integruje poznatky převážně české pedagogiky a americké teorie řízení. Je určena učitelům ZUŠ a dalším zájemcům.
Autor Zdeněk Vašíček

Člověk a město - Mimozemská města

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Uplatnění subjektivity a fantazijních představ při vlastní tvorbě. Hledání rozmanitosti podob prostoru fiktivního světa. Vyjádření specifičnosti prostoru pomocí jazykových a vizuálně obrazných prostředků.
Autor Romana Šubrtová

Co brání učitelům ve zlepšování kvality výuky?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek shrnuje další odpovědi pedagogů z diskuse ke standardu profese učitele. Tentokrát na otázku: Jaké věci v současné době nejčastěji zbytečně odvádějí pozornost a síly učitelů od toho, aby se mohli věnovat zvyšování kvality vlastní výuky a vlastnímu profesnímu růstu?
Autor Jana Hrubá
Celkem: 180