Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní umělecké vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Plánování... možnost, nebo nutnost?

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Rozhovor s PaedDr. Milanem Báčou, který stojí od roku 1999 v čele Gymnázia a Jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky ve Svitavách, předtím sedm let řediteloval na Obchodní akademii a Vyšší odborné škole ekonomické také ve Svitavách. Od roku 1999 přednáší řízení pedagogického procesu na Centru školského managementu na PedF UK v Praze, kde se zaměřuje na problematiku strategického řízení školy. Na obou středních školách realizoval autoevaluaci již několikrát, a to i v době, kdy ještě nemusel.
Autor Mgr. Lucie Holacká

Podpora a ochrana zdraví žáků v kontextu RVP ZV

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
V roce 2009 pořádal Státní zdravotní ústav semináře k podpoře a ochraně zdraví – Moduly podpory zdraví. Semináře byly primárně určeny pro vysokoškolsky a středoškolsky vzdělané zdravotnické pracovníky pracující v poradnách podpory zdraví. Účastníci seminářů měli možnost dozvědět se o výsledcích nejnovějších výzkumů z oblasti zdraví, prevence nemocí a úrazů v ČR.
Autor Monika Sopková

Podpora výtvarné kreativity žáků pomocí ICT

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Přesah ICT do výtvarné výchovy patří mezi neprávem opomíjené, a to i přesto, že s rozvojem profesí, jako je grafik, animátor nebo fotograf, je právě schopnost provázání informatiky a umění důležitá. Nástrojů, které umožňují takovou tvorbu na počítači zdarma, je celá řada a některé z nich si v následujícím článku stručně představíme.
Autor Michal Černý

Pokračování Metodiky hry na elektrofonickou kytaru, část 4 + 5

Základní umělecké vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Pokračování rozpracované Metodiky hry na elektrofonickou kytaru. Část 4: Hudební nástroj – elektrofonická kytara se zabývá odlišnostmi od akustické kytary. Část 5 popisuje jednotlivé techniky hry a jejich rozdělení do kategorií.
Autor Marek Šimůnek

Pomůcky pro výuku hudební výchovy v Čechách, kvalita na hraně

Základní umělecké vzdělávání
Informativní příspěvek
Doufáme, že tento příspěvek pomůže pedagogům a rodičům ke zlepšení orientace mezi rytmickými a didaktickými pomůckami. Pozor na nekvalitní plasty, kovy nebo laky, které mohou způsobit alergie! A hlavně: Pokud dětem zakoupíme nekvalitně vyrobenou věc, je tu vedle zdravotních rizik také vysoký předpoklad toho, že to děti jednoduše nebude bavit. A to je proti základnímu pravidlu dobrého učitele: „Hlavním předpokladem úspěchu je zaujmout.“
Autor Michal Filek

Povodně

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Téma povodně jsem pro lekci DV vybrala, protože je pro oblast Lysolaj a blízkého okolí velmi aktuální (na ZŠ Lysolaje vyučuji DV jako povinný i povinně volitelný předmět a jako zájmový kroužek). Povodně v roce 2002 zasáhly bydliště několika rodin žáků a na začátku školního roku žáci sami na toto téma živě diskutovali, a proto jsem se rozhodla využít jejich momentálního zaujetí. Toto strukturované drama (dále jen SD) se skládá ze tří bloků – rodina, evakuace a rabování. Toto SD jsem realizovala se žáky 1. i 2. stupně ZŠ. Uveřejněná příprava je doplněna reakcemi žáků ve věku 6–11 let.
Autor Mgr. Petra Kratinová

Pozvánka na Fórum výchovy ke zdraví XIII

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Pozvánka na Fórum výchovy ke zdraví XIII, které se uskuteční ve dnech 23. – 25. dubna 2010 v Benešově u Prahy. Článek obsahuje podrobné informace k Fóru, včetně jeho programu.
Autor VÚP

Praktické otázky z autorského práva pro učitele

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek JUDr. Danielisové přináší pedagogům stručný úvod do autorského práva s přihlédnutím k potřebám učitelské praxe.
Autor Tereza Danielisová

Předměty plné zvuků

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Metodicky rozpracovaný galerijní program pro 2. stupeň ZŠ, který konfrontuje předměty běžného života s objekty výtvarného umění. Klíčové momenty tvůrčích činností jsou doplněny o obrazovou dokumentaci a doporučené návazné aktivity.
Autor Barbora Škaloudová

Prevence poruch příjmu potravy

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Občanské sdružení Anabell v rámci projektu PPP (Podpora profesionální prevence) pořádá vzdělávání pro pedagogické pracovníky a metodiky prevence Jihomoravského kraje v oblasti problematiky poruch příjmu potravy jako základ pro jimi realizovanou tvorbu školních vzdělávacích programů (předmětů Výchova ke zdraví a Člověk a zdraví) v základních školách a ve středních školách/gymnáziích v souladu s doporučeními Rámcových vzdělávacích programů MŠMT ČR.
Autor Lucie Mucalová
Celkem: 180