Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní umělecké vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

New Sound in Class – nonkomerciální hudba současnosti ve školním prostředí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek reflektuje klíčová východiska hudebně pedagogické práce George Selfa nazvané New Sound in Class, jejímž těžištěm je kreativní práce se zvukem a hudební experiment v duchu soudobé hudební tvorby.
Autor Petr Drkula

Notační a kompozitní programy

Základní umělecké vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tento článek pojednává o vybraných placených a opensource programech pro vytváření a úpravu notového záznamu. Hlavním cílem je tedy stručně popsat a recenzovat vybrané programy pro použití ve výuce.
Autor Mgr. Karel Šimeček

Notační program Sibelius v hudebním vzdělávání

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Možnosti využití notačního programu Sibelius v hodinách hudebního vzdělávání (hudební výchova, hudební nauka, příprava učitele na vyučovací hodinu, notace, kompozice, hudební ukázky, pracovní listy...)
Autor Jaroslav Musil

Ochrana osobních údajů (nejen) pro ředitele ZUŠ – problémy z praxe a doporučená organizační opatření

Základní umělecké vzdělávání
Informativní příspěvek
Ukázka z publikace Ředitel moderní ZUŠ, která se věnuje zákonnému požadavku ochrany osobních údajů z pozice ředitele.
Autor Nakladatelství Dr. Josef Raabe, s.r.o.

Od zasnění k zrcadlení: Rekonstrukce vývoje jednoho tématu

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text mapuje vývoj tématu, od kresebných studií po prostorové vyjádření.
Autor Jiří Kovařík

Ohlédnutí za 13. celostátní přehlídkou výtvarných prací dětí a mládeže (17. 4. – 16. 5. 2010, Sladovna, Písek)

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Celostátní výtvarné přehlídky dětí a mládeže mají dlouhodobou tradici a jsou ojedinělou akcí ve výtvarném oboru. Nemají charakter soutěže, ale ukazují současnou úroveň metodických postupů pedagogů v zájmových výtvarných činnostech s dětmi a mládeží. Všechny přehlídky byly přínosné tím, že kvalitativně posunuly vývoj výtvarné výchovy v Čechách.
Autor PaedDr. Markéta Pastorová

Ornament jako prostředek při vyjádření krajové, či náboženské identity

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Seznámení s mnohonárodnostní kulturou (odlišná náboženství apod.) pomocí výtvarných prostředků, kdy pomocným prostředkem je vlastní krajová identita.
Autor Lucie Procházková

Pilot ZUŠ byl založen na reformě zezdola

Základní umělecké vzdělávání
Informativní příspěvek
V lednu 2013 byl v Národním ústavu pro vzdělávání ukončen projekt Pilot ZUŠ. Uzavřela se tak etapa, která je z pohledu novodobé historie základního uměleckého vzdělávání zcela výjimečná.
Autor Jiří Stárek

Písně na slova italských renesančních básnířek – nedokončený cyklus

Základní umělecké vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Námět zaměřený na zpěvní interpretaci i vlastní písňovou tvorbu, jehož kreativní část je motivována neúplností zde zahrnuté hudební předlohy.
Autor Petr Drkula

Plánování autoevaluace

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
České právní předpisy stanovují jako povinnost vlastní hodnocení školy a soustřeďují se především na zprávu o něm. Článek se týká především procesu autoevaluace a soustřeďuje se na zásady, které by měly být dodržovány, aby celý proces byl zdárně završen.
Autor PhDr. Martin Chvál Ph.D.
Celkem: 180