Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Speciální vzdělávání > Učitel

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Ferdinand Krch – stále aktuální tvůrčí jiskra pro moderní pedagogiku

Speciální vzdělávání
Informativní příspěvek
Čtenář se seznámí s pedagogickými myšlenkami Ferdinanda Krcha. Hlavním cílem příspěvku je určit ty Krchovy ideály, které by mohly obohatit současnou pedagogiku. Věříme, že je možné označit Ferdinanda Krcha jako nadčasového pedagoga, jehož pedagogické přístupy lze aplikovat především v moderní hudební výchově a speciální pedagogice.
Autor Alois Daněk

Digitální technologie jako podpůrné opatření ve vzdělávání žáků se SVP a nadaných (2. část)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Žákům, kteří to potřebují, je státem poskytována podpora spočívající ve využití speciální učební pomůcky, kompenzační pomůcky nebo speciálního softwarového vybavení. Seznam těchto podpůrných opatření souvisejících s využitím digitálních technologií poskytuje platná školská legislativa. Konkrétní řešení se liší podle druhu znevýhodnění a jeho závažnosti a je žákovi poskytnuto na základě doporučení školského poradenského zařízení. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor PhDr. Renata Votavová

Významná výročí v roce 2019 – speciální vzdělávání: Mezinárodní den neslyšících

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Od roku 2016 Národní ústav pro vzdělávání řeší tvorbu metodické podpory pro učitele českého, českého znakového a anglického jazyka žáků se sluchovým postižením. Dosud autorské týmy pracují na elektronických publikacích (s překladem do českého znakového jazyka), ale dojde i na praktické pracovní listy do výuky i závěrečný kurz, který předá učitelům/asistentům pedagoga/rodičům informace o tom, jak materiály využít.
Autor Renata Votavová

Případová studie – žák s poruchou autistického spektra a jeho začlenění do třídy ve škole běžného typu (4. část a závěr)

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Vzhledem k tomu, že se v současné době zvyšuje počet dětí s poruchami autistického spektra (PAS) integrovaných do běžných škol a PAS jsou navíc z hlediska edukačního procesu nejobtížněji uchopitelné a průběh vzdělávacího procesu bývá často nepředvídatelný a nejistý, je věnován tento seriál tomuto tématu.
Autor Mgr. Hana Havlínová Ph.D.

Případová studie – žák s poruchou autistického spektra a jeho začlenění do třídy ve škole běžného typu (3. část)

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Vzhledem k tomu, že se v současné době zvyšuje počet dětí s poruchami autistického spektra (PAS) integrovaných do běžných škol a PAS jsou navíc z hlediska edukačního procesu nejobtížněji uchopitelné a průběh vzdělávacího procesu bývá často nepředvídatelný a nejistý, je věnován tento seriál tomuto tématu.
Autor Mgr. Hana Havlínová Ph.D.

Případová studie – žák s poruchou autistického spektra a jeho začlenění do třídy ve škole běžného typu (2. část)

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Vzhledem k tomu, že se v současné době zvyšuje počet dětí s poruchami autistického spektra (PAS) integrovaných do běžných škol a PAS jsou navíc z hlediska edukačního procesu nejobtížněji uchopitelné a průběh vzdělávacího procesu bývá často nepředvídatelný a nejistý, je věnován tento seriál tomuto tématu.
Autor Mgr. Hana Havlínová Ph.D.

Případová studie – žák s poruchou autistického spektra a jeho začlenění do třídy ve škole běžného typu (úvod a 1. část)

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Vzhledem k tomu, že se v současné době zvyšuje počet dětí s poruchami autistického spektra (PAS) integrovaných do běžných škol a PAS jsou navíc z hlediska edukačního procesu nejobtížněji uchopitelné a průběh vzdělávacího procesu bývá často nepředvídatelný a nejistý, je věnován tento seriál tomuto tématu.
Autor Mgr. Hana Havlínová Ph.D.

Kurz dobré nálady: Úsměv, prosím

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Ukázka z knihy nakladatelství Portál poskytuje informace o vhodných postupech a tipech na téma trénink duševního zdraví. Obsah tréninku vychází z kognitivně-behaviorální terapie.
Autor Michaela Peterková

Jak na Internet: Jak správně vybrat a používat router

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Router je zařízení, které umožňuje připojit více počítačů v domácnosti přes jednu internetovou přípojku. Jinými slovy nám tedy router umožňuje využít jedno internetové připojení pro celou domácnost. Dříve jste od svého poskytovatele Internetu obvykle dostali modem, který umožňoval připojení pouze jednoho počítače, a pokud jste se chtěli připojovat z více zařízení, bylo nutné si router zvlášť dokoupit. Dnes již však někteří poskytovatelé připojení nabízejí možnost zvolit si hybridní zařízení, která v sobě obsahují jak modem, tak router. Tato hybridní zařízení obsahující modem i router lze dnes samozřejmě koupit i ve specializovaných IT obchodech, kde si pak také můžeme vybrat z více typů.
Autor Akademie CZ.NIC

Poruchy socializace u dětí a dospívajících: Jak rozumět pojmu osobnostní a sociální výchova?

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek předkládá ukázku \"Jak rozumět pojmu \"osobnostní a sociální výchova\"?\" z knihy Poruchy socializace u dětí a dospívajících: prevence životních selhání a krizová intervence. Autorem ukázky je Josef Valenta.
Autor R. Jedlička a kol.
Celkem: 127