Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Speciální vzdělávání > Informujeme

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

iPad jako iSEN speciálního pedagoga

Speciální vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek umožňuje nahlédnout pod povrch edukace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami na Speciální ZŠ Poděbrady. Konkrétně se zaměřuje na problematiku využití dotykových tabletů při vzdělávání. Přináší informace o práci otevřené komunity iSen a o kurzech pro veřejnost, učitele i rodiče s tématikou využívání moderních technologií ve vzdělávání a komunikaci.
Autor Jana Matějková

Jak přežít s hyperaktivitou a poruchami pozornosti

Speciální vzdělávání
Informativní příspěvek
Nakladatelstvím Portál, s. r. o. byla v těchto dnech vydána zajímavá kniha autora Johna F. Taylora Jak přežít s hyperaktivitou a poruchami pozornosti. Tento rádce pro děti s ADHD a ADD objasňuje oba pojmy a poskytuje jednuduché návody a rady pro děti s touto diagnózou. Doporučení z knihy mohou žáci využít k lepšímu zvládání ADHD a jejich rodičům, vychovatelům a učitelům usnadní pochopení potíží, které tyto děti trápí.
Autor John F. Taylor

Bezpečný internet pro děti

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Obsahem článku je tip, jak blokovat nevhodné internetové stránky.
Autor Lenka Hronková

Databáze výstupů projektů OP VK nabízí učební materiály i vzdělávací hry

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Začátkem července 2014 byla v ostrém provozu spuštěna nová Databáze výstupů projektů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost (OP VK).
Autor MŠMT

Web nové generace

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Internet se nevyvíjí jen v technologickém smyslu, dochází také k posunu psychologickému a sociologickému. Lidé, kteří začínají v tuto chvíli internet využívat ke svému každodennímu životu, fungují, chovají se a myslí jinak, dávají možná vyšší důraz na jiné hodnoty, odlišně se učí a přemýšlejí, trošku jinak komunikují. A to je skupina lidí, se kterou pracují učitelé – to jsou dnešní žáci.
Autor Dan Franc

Lze se naučit myšlení „síťové generace“?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek se zabývá problematikou pochopení a porozumění chování a myšlení lidí, kteří žijí sítěmi a „těmi internety“ a kterým říkáme síťová generace.
Autor Dan Franc

Digitální portfolia ke vzdělávání žáků při zdravotnických zařízeních

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Informace o vzniku nových digitálních portfolií ke vzdělávání žáků při zdravotnických zařízeních.
Autor Monika Sopková

Flat Stanley

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Mezinárodní jazykový a komunitní projekt pro studenty všech věkových kategorií a jejich učitele. Prostřednictvím zástupného symbolu – hrdiny knížky Jeffa Browna Flat Stanley se žáci dozvídají informace o jiných zemích a kulturách, rozvíjejí své dovednosti v mateřském i cizím jazyce a kreativitu.
Autor Lenka Říhová

Historie Metodického portálu

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek od bývalé ředitelky Výzkumného ústavu pedagogického v Praze, který mapuje počátky Metodického portálu. Příspěvek byl převzat ze sborníku k závěrečné konferenci projektu Metodika II.
Autor PhDr. Stanislava Krčková

Metodický portál www.rvp.cz

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvek mapuje vývoj Metodického portálu, vyvinutého a provozovaného Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze (v závěru realizace projektu Metodika II sloučeným do Národního ústavu pro vzdělávání). Unikátní internetový multifunkční portál, realizovaný v rámci IPn s podporou ESF a státního rozpočtu ČR, je nahlížen jednak z hlediska jeho několikaletého vývoje včetně rekapitulace cílů projektu a ambicí realizačního týmu, jednak z hlediska struktury portálu, obsahu jednotlivých částí a především návštěvnosti a počtu uživatelů. Metodický portál RVP.CZ je ve všech ohledech úspěšně realizovaným produktem s celoplošným dopadem prakticky do všech oblastí vzdělávací soustavy ČR. Svůj potenciál pro profesní podporu zvyšoval postupně. Realizační tým předává zadavateli (MŠMT) plně funkční, unikátní prostředek podpory pedagogů s denní návštěvností téměř 10 000 přístupů.
Autor PaedDr. Karel Tomek
Celkem: 144