Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Předměty speciálně pedagogické péče u nás ve škole
| Speciálně pedagogická péče jako soubor opatření se projevuje jako úspěšné zapojení žáka nejen do vyučovacích hodin, ale také do spolužití se spolužáky i s dospělými. Jedná se o pomoc v různých oblastech života žáků.  | Mgr. Lada Flachsová |
|
|
| |
|
11. 11. 2019 |
448 |
Významná výročí v roce 2019 – speciální vzdělávání: Mezinárodní den neslyšících
| Od roku 2016 Národní ústav pro vzdělávání řeší tvorbu metodické podpory pro učitele českého, českého znakového a anglického jazyka žáků se sluchovým postižením. Dosud autorské týmy pracují na elektronických publikacích (s překladem do českého znakového jazyka), ale dojde i na praktické pracovní listy do výuky i závěrečný kurz, který předá učitelům/asistentům pedagoga/rodičům informace o tom, jak materiály využít.  | Renata Votavová |
|
|
| |
|
28. 08. 2019 |
1176 |
Žák bez znalosti češtiny ve třídě – část 2
| Seriál článků popisuje na případu konkrétního žáka-cizince bez znalosti češtiny proces integrace do základní školy, sestavení plánu pedagogické podpory (PLPP) a jeho naplňování a je doplněn o praktickou ukázku.  | Alice Kourkzi |
|
|
| |
|
24. 10. 2018 |
2439 |
Český občan bez znalosti češtiny v základní škole – část 1
| Školy hledají způsoby, jak si poradit s výukou žáků s nedostatečnou znalostí češtiny. Kromě žáků-cizinců přibývají i děti s českým státním občanstvím, kteří se vrací ze zahraničí s nulovou nebo velmi omezenou znalostí češtiny – tzv. OMJ (žáci s odlišným mateřským jazykem). Seriál článků dokumentuje na příkladu konkrétního žáka integraci do základní školy. Zaměřuje se na nastavení plánu pedagogické podpory (PLPP), nastavení individuálního vzdělávacího plánu (IVP) a je doplněn o příklady konkrétních metod, obsahu a organizace výuky.  | Eva Popelková |
|
|
| |
|
01. 10. 2018 |
3065 |
Případová studie – žák s poruchou autistického spektra a jeho začlenění do třídy ve škole běžného typu (4. část a závěr)
| Vzhledem k tomu, že se v současné době zvyšuje počet dětí s poruchami autistického spektra (PAS) integrovaných do běžných škol a PAS jsou navíc z hlediska edukačního procesu nejobtížněji uchopitelné a průběh vzdělávacího procesu bývá často nepředvídatelný a nejistý, je věnován tento seriál tomuto tématu.  | Mgr. Hana Havlínová Ph.D. |
|
|
| |
|
14. 06. 2018 |
3392 |
Případová studie – žák s poruchou autistického spektra a jeho začlenění do třídy ve škole běžného typu (3. část)
| Vzhledem k tomu, že se v současné době zvyšuje počet dětí s poruchami autistického spektra (PAS) integrovaných do běžných škol a PAS jsou navíc z hlediska edukačního procesu nejobtížněji uchopitelné a průběh vzdělávacího procesu bývá často nepředvídatelný a nejistý, je věnován tento seriál tomuto tématu.  | Mgr. Hana Havlínová Ph.D. |
|
|
| |
|
12. 06. 2018 |
2884 |
Případová studie – žák s poruchou autistického spektra a jeho začlenění do třídy ve škole běžného typu (2. část)
| Vzhledem k tomu, že se v současné době zvyšuje počet dětí s poruchami autistického spektra (PAS) integrovaných do běžných škol a PAS jsou navíc z hlediska edukačního procesu nejobtížněji uchopitelné a průběh vzdělávacího procesu bývá často nepředvídatelný a nejistý, je věnován tento seriál tomuto tématu.  | Mgr. Hana Havlínová Ph.D. |
|
|
| |
|
07. 06. 2018 |
3293 |
Případová studie – žák s poruchou autistického spektra a jeho začlenění do třídy ve škole běžného typu (úvod a 1. část)
| Vzhledem k tomu, že se v současné době zvyšuje počet dětí s poruchami autistického spektra (PAS) integrovaných do běžných škol a PAS jsou navíc z hlediska edukačního procesu nejobtížněji uchopitelné a průběh vzdělávacího procesu bývá často nepředvídatelný a nejistý, je věnován tento seriál tomuto tématu.  | Mgr. Hana Havlínová Ph.D. |
|
|
| |
|
05. 06. 2018 |
6847 |
Péče o blízkou osobu: doma, nebo v zařízení? Jaká je situace pečujících o blízkou osobu a jaké možnosti podpory mají?
| Vláda ČR schválila usnesením č. 108/2013 Národní akční plán podporující pozitivní stárnutí pro období let 2013–2017. Mezi opatření v gesci MŠMT, která z něj vyplývají, patří i tvorba vzdělávacích materiálů na jednotlivých stupních základního vzdělávání a na středních školách k tématu stáří a mezigenerační dialog a vztahy. Jedním ze strategických cílů v gesci MŠMT je stanovit a šířit vzdělávací postupy tak, aby žáci měli dostatek informací o měnících se potřebách v rámci celoživotního cyklu, byli vychováváni v úctě ke stáří a došlo k posilování mezigenerační solidarity a spolupráce.  | Mgr. Petr Wija Ph.D. |
|
|
| |
|
01. 02. 2017 |
4599 |
Školní strašák dyslexie
| Článek Školní strašák dyslexie vás zve k návštěvě webináře, který proběhne 12. 10. 2016 pod vedením osvědčené lektorky Mgr. Sylvie Dolákové. Můžeme se těšit na tipy pro výuku angličtiny dětí s dyslexií.  | Sylvie Doláková |
|
|
| |
|
12. 10. 2016 |
5257 |