Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Speciální vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Den řemesel

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Zábavnou formou přiblížíme dětem s lehkým mentálním postižením vybraná řemesla – taková, která se v budoucnu mohou stát zdrojem jejich obživy. Starší žáci odhalí i možnosti práce v Evropské unii.
Autor Ivana Spěváčková

Deset kroků k úspěšné prezentaci

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Připravujete se na prezentaci a potřebujete vědět, jak na to? Článek popisuje klíčové kroky pro úspěšnou prezentaci jak v přípravě, tak i vedení a v průběhu prezentace. Dozvíte se, co je potřeba při prezentování mít pod kontrolou a čeho se raději vyvarovat .
Autor Marcela Janíčková

Děti, které se rodí v srdci: Adam

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Vyprávění náhradní maminky předškoláka a následně školáka Adama - osobní zkušenosti ženy, která se v rámci pěstounské péče snaží pomoci chlapci adaptovat se ve školce, resp. ve škole. Zajímavé jsou také zkušenosti s řešením nevhodného chování nebo úvahy při volbě typu školy (základní nebo praktická?).
Autor Miloslava Striová

Dětská dramatika ve výukovém procesu základní školy speciální

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Výukový blok s využitím prvků tvořivé dramatiky. Pohádkový příběh nazvaný Návštěva v zemi skřítků motivuje žáky k aktivní spolupráci, při které si procvičují a upevňují získané poznatky z hodin hudební výchovy, psaní, čtení, věcného učení, řečové výchova a smyslové výchovy.
Autor Libuše Lžičařová

Deziluze učitelů už nemůže být větší

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
S Tomášem Feřtekem ze společnosti EDUin o tom, co zatím ukázala kampaň Česko mluví o vzdělávání.
Autor Zoja Franklová

Didaktická analýza učiva

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek pojednává o didaktické analýze učiva. Popisuje myšlenkové činnosti, které učitel při didaktické analýze učiva provádí. Uvádí postup při stanovené didaktické analýzy učiva a charakterizuje její obsah.
Autor Šárka Mikesková

Digitální portfolia ke vzdělávání žáků při zdravotnických zařízeních

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Informace o vzniku nových digitálních portfolií ke vzdělávání žáků při zdravotnických zařízeních.
Autor Monika Sopková

Digitální portfolia pro speciální vzdělávání

Speciální vzdělávání
Informativní příspěvek
Informace o vzniku nových digitálních portfolií pro speciální vzdělávání.
Autor Monika Sopková

Digitální technologie jako podpůrné opatření ve vzdělávání žáků se SVP a nadaných (2. část)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Žákům, kteří to potřebují, je státem poskytována podpora spočívající ve využití speciální učební pomůcky, kompenzační pomůcky nebo speciálního softwarového vybavení. Seznam těchto podpůrných opatření souvisejících s využitím digitálních technologií poskytuje platná školská legislativa. Konkrétní řešení se liší podle druhu znevýhodnění a jeho závažnosti a je žákovi poskytnuto na základě doporučení školského poradenského zařízení. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor PhDr. Renata Votavová

Digitální technologie ve výuce žáků nadaných a mimořádně nadaných

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek popisuje využití digitálních technologií při vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných. V úvodu popisuje fenomén nadání, projevy žáků ve škole a jejich potřeby při vzdělávání. Dále popisuje možnosti, které digitální technologie nabízí pro uspokojování těchto potřeb. Na závěr zmiňuje pozitiva a negativa, která s sebou využívání digitálních technologií u žáků nadaných a mimořádně nadaných nese.
Autor Alice Kourkzi
Celkem: 491