Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Speciální vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Jak na internet: Jak hledat na internetu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Možnost vyhledávání na Internetu je dnes již samozřejmostí, což potvrzuje fakt, že průměrný uživatel internetu v ČR stráví nejvíce času v online prostředí právě vyhledáváním informací (viz údaje NetMonitoru z ledna 2012). Informace můžeme hledat nejen v textu, ale i v obrázcích, videích, mapách atd. Tyto služby nabízí největší světový vyhledávač „Google“. Jeho funkce Google Translator (automatický překladač) navíc značně rozšiřuje spektrum vyhledávání tím, že Váš dotaz v češtině je schopen přeložit až do 10 jazyků. Výsledné informace si pak můžete pomocí Google Translator přeložit do vámi preferovaného jazyka.
Autor Akademie CZ.NIC

Šest činností, při kterých učiteli pomůže tablet

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Často převládá názor, že tablet je jen zařízení, které buď slouží jako pouhý internetový prohlížeč, nebo nepřináší oproti desktopu nic nového či zajímavého. V článku se pokusíme identifikovat šest oblastí, které jsou pro tablet velice zajímavé a které lze na tabletu dělat jinak nebo lépe než na klasických desktopech.
Autor Michal Černý

Neslyšící a svět médií

Speciální vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek představuje nový interaktivní multimediální výukový produkt pro mediální výchovu nejen žáků se sluchovým postižením.
Autor Pavel Löffelmann

Jak na internet: Webové aplikace

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
S rozvojem vysokorychlostního Internetu se otevřely možnosti používat internetové prohlížeče pro přístup k velmi komplexním internetovým stránkám, které dokáží nahradit celé programy, které by jinak měl uživatel nainstalované lokálně na svém počítači. Obvykle se takové stránky nazývají internetové aplikace (jak je vidět, jde o pojem poměrně vágní).
Autor Akademie CZ.NIC

K Nikymu přistupujeme jako k ostatním dětem

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
K Nikymu přistupujeme jako k ostatním dětem říká Iva Pichová, ředitelka Mateřské školy Libňatov na Trutnovsku. Niky je chlapec s Downovým syndromem, který chodí do běžné mateřinky, a má tak možnost vyrůstat mezi svými vrstevníky. Článek obsahuje krátké vyprávění paní ředitelky, které ilustruje fakt, že přijímání dětí se specifickými vzdělávacími potřebami do běžných školek a škol je často jen o přístupu pedagogů.
Autor Alžběta Pavlíčková

Jak na internet: Internet a handicapovaní

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Život se zdravotním handicapem - ať už se jedná třeba o pohybové postižení, nebo poruchu smyslového vnímání - není jednoduchý. Interakce s okolím, přehled o aktuálním dění, navázání a udržování sociálních vztahů, to vše může být pro postižené lidi značně komplikované. Naštěstí rychlý vývoj moderních komunikačních technologií v posledních letech přinesl řadu řešení, které zdravotně handicapovaným lidem ve složitých životních situacích dokáží významně pomoci. Díky počítačům a dalšímu vybavení totiž mohou být neustále v “centru dění", neizolují se do samoty svého domova a snáze překonávají komunikační překážky dané jejich postižením.
Autor Akademie CZ.NIC

O svatém Mikuláši

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek nabízí možnost procvičení některých dovedností v českém jazyce zejména pro žáky méně úspěšné, žáky-cizince nebo žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Na textu motivovaném tématem svátku svatého Mikuláše si žáci procvičí nejen techniku čtení, čtení s porozuměním, rozlišování délky samohlásek, rozlišování tvarově podobných písmen, ale i zrakovou syntézu a práci ve skupině.
Autor Petra Pšeničková

Geometrické tvary III

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V třetí části seriálu žáci základních škol speciálních (v nižších ročnících) nadále pracují s příběhem o dvou bratrech (čtverec, obdélník) a jejich kamarádech (trojúhelník, kruh). Zahrají si hry a aktivity na rozvoj řeči, sluchového a zrakového vnímání, orientace, motoriky i předmatematických představ. Vyzkouší si např. role divadelních herců, hudebníků, výtvarníků i závodníků.
Autor Petra Pšeničková

Geometrické tvary II

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V druhé části třídílného seriálu žáci základních škol speciálních (v nižších ročnících) nadále pracují s příběhem o dvou bratrech (čtverec, obdélník) a jejich kamarádech (trojúhelník, kruh). Zahrají si hry a aktivity rozvíjející řeč, sluchové a zrakové vnímání, orientaci, motoriku i předmatematické představy. Procvičí si rozkládání slov na slabiky, rozmotají první hlásky obrázků (slov) motanice, zažijí atmosféru závodu Formule 1 a zaskáčí si jako žáby po malých ostrůvcích v rybníce.
Autor Petra Pšeničková

Geometrické tvary I

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V první části třídílného seriálu se žáci základních škol speciálních (v nižších ročnících) seznámí se čtyřmi kamarády: trojúhelníkem, kruhem, čtvercem a obdélníkem. Budou mít možnost napínavý příběh dokončit, převyprávět a ve zbytku dne s těmito geometrickými tvary zažít spoustu her a činností. Na tématu geometrické tvary mohou rozvíjet řeč, sluchové a zrakové vnímání, orientaci, motoriku i předmatematické představy.
Autor Petra Pšeničková
Celkem: 489