Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Speciální vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Charakteristika ŠVP

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Ukázky ze ŠVP monitorovaných škol s krátkým komentářem.
Autor VÚP Praha

Žáci s dyslexií a cizí jazyky

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jakými metodami a jakým přístupem lze ve výuce cizích jazyků dosáhnout úspěchů u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Autor Olga Zelinková

Informace MŠMT k zabezpečení vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami s podporou asistence
č.j. 14 453/2005-24

Speciální vzdělávání
Informativní příspěvek
Popis funkce asistenta pedagoga pro žáky se zdravotním postižením a asistenta pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním, včetně platového zařazení.
Autor MŠMT

Poznámky k tvorbě školního vzdělávacího programu ve speciální mateřské škole.

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Speciální mateřské školy pro děti s postižením a stejně tak i mateřské školy při zdravotnických zařízeních mají za povinnost vytvořit si své vzdělávací programy. Odlišnosti v práci těchto zařízení vyžadují určité úpravy školních vzdělávacích programů.
Autor VÚP Praha

Často kladené dotazy

Speciální vzdělávání
Informativní příspěvek
Často kladené dotazy
Autor VUP Praha

Text kapitoly č. 8 z RVP ZV

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Za žáky se speciálními vzdělávacími potřebami jsou považováni žáci se zdravotním postižením (tělesným, zrakovým, sluchovým, mentálním, autismem, vadami řeči, souběžným postižením více vadami a vývojovými poruchami učení nebo chování), žáci se zdravotním znevýhodněním (zdravotním oslabením, dlouhodobým onemocněním a lehčími zdravotními poruchami vedoucími k poruchám učení a chování) a žáci se sociálním znevýhodněním (z rodinného prostředí s nízkým sociálně kulturním postavením, ohrožení sociálně patologickými jevy, s nařízenou ústavní výchovou nebo uloženou ochrannou výchovou a žáci v postavení azylantů a účastníků řízení o udělení azylu).
Autor VÚP Praha

Text kapitoly č. 9 z RVP ZV

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Zařazení problematiky výchovy a vzdělávání mimořádně nadaných žáků do základního vzdělávání je významné proto, že mimořádně nadaní žáci mají své specifické vzdělávací potřeby, na něž je třeba reagovat a vytvářet pro ně vhodné podmínky. Nejčastěji je nadání definováno jako soubor schopností, které umožňují jedinci dosahovat výkonů nad rámec běžného průměru populace. Množství žáků s mimořádným nadáním se odhaduje na 3 až 10 %24. Mimořádně nadaný žák může disponovat jedním, ale i několika druhy nadání.
Autor VÚP Praha

Informace o vzdělávání žáků se zdravotním postižením

Speciální vzdělávání
Informativní příspěvek
Za žáky se zdravotním postižením se považují žáci s mentálním, tělesným, zrakovým a sluchovým postižením, s vadami řeči, se souběžným postižením více vadami, autismem a vývojovými poruchami učení nebo chování (§ 16, zákona č. 561/2004 Sb. - dále školský zákon).
Autor VUP Praha

Tvorba školních vzdělávacích programů podle RVP ZV-LMP

Speciální vzdělávání
Informativní příspěvek
Na 10 vybraných základních školách praktických bude sledována tvorba ŠVP podle RVP ZV - přílohy upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením (RVP ZV-LMP). Na základě sledování budou vymezena specifika tvorby ŠVP, která pomohou při vytváření vlastních ŠVP ostatním školám vzdělávajícím žáky s lehkým mentálním postižením.
Autor VUP Praha
Celkem: 489