Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Speciální vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Významná výročí v roce 2019 – speciální vzdělávání: Mezinárodní den neslyšících

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Od roku 2016 Národní ústav pro vzdělávání řeší tvorbu metodické podpory pro učitele českého, českého znakového a anglického jazyka žáků se sluchovým postižením. Dosud autorské týmy pracují na elektronických publikacích (s překladem do českého znakového jazyka), ale dojde i na praktické pracovní listy do výuky i závěrečný kurz, který předá učitelům/asistentům pedagoga/rodičům informace o tom, jak materiály využít.
Autor Renata Votavová

Žák bez znalosti češtiny ve třídě – část 2

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Seriál článků popisuje na případu konkrétního žáka-cizince bez znalosti češtiny proces integrace do základní školy, sestavení plánu pedagogické podpory (PLPP) a jeho naplňování a je doplněn o praktickou ukázku.
Autor Alice Kourkzi

Český občan bez znalosti češtiny v základní škole – část 1

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Školy hledají způsoby, jak si poradit s výukou žáků s nedostatečnou znalostí češtiny. Kromě žáků-cizinců přibývají i děti s českým státním občanstvím, kteří se vrací ze zahraničí s nulovou nebo velmi omezenou znalostí češtiny – tzv. OMJ (žáci s odlišným mateřským jazykem). Seriál článků dokumentuje na příkladu konkrétního žáka integraci do základní školy. Zaměřuje se na nastavení plánu pedagogické podpory (PLPP), nastavení individuálního vzdělávacího plánu (IVP) a je doplněn o příklady konkrétních metod, obsahu a organizace výuky.
Autor Eva Popelková

Případová studie – žák s poruchou autistického spektra a jeho začlenění do třídy ve škole běžného typu (4. část a závěr)

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Vzhledem k tomu, že se v současné době zvyšuje počet dětí s poruchami autistického spektra (PAS) integrovaných do běžných škol a PAS jsou navíc z hlediska edukačního procesu nejobtížněji uchopitelné a průběh vzdělávacího procesu bývá často nepředvídatelný a nejistý, je věnován tento seriál tomuto tématu.
Autor Mgr. Hana Havlínová Ph.D.

Případová studie – žák s poruchou autistického spektra a jeho začlenění do třídy ve škole běžného typu (3. část)

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Vzhledem k tomu, že se v současné době zvyšuje počet dětí s poruchami autistického spektra (PAS) integrovaných do běžných škol a PAS jsou navíc z hlediska edukačního procesu nejobtížněji uchopitelné a průběh vzdělávacího procesu bývá často nepředvídatelný a nejistý, je věnován tento seriál tomuto tématu.
Autor Mgr. Hana Havlínová Ph.D.

Případová studie – žák s poruchou autistického spektra a jeho začlenění do třídy ve škole běžného typu (2. část)

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Vzhledem k tomu, že se v současné době zvyšuje počet dětí s poruchami autistického spektra (PAS) integrovaných do běžných škol a PAS jsou navíc z hlediska edukačního procesu nejobtížněji uchopitelné a průběh vzdělávacího procesu bývá často nepředvídatelný a nejistý, je věnován tento seriál tomuto tématu.
Autor Mgr. Hana Havlínová Ph.D.

Případová studie – žák s poruchou autistického spektra a jeho začlenění do třídy ve škole běžného typu (úvod a 1. část)

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Vzhledem k tomu, že se v současné době zvyšuje počet dětí s poruchami autistického spektra (PAS) integrovaných do běžných škol a PAS jsou navíc z hlediska edukačního procesu nejobtížněji uchopitelné a průběh vzdělávacího procesu bývá často nepředvídatelný a nejistý, je věnován tento seriál tomuto tématu.
Autor Mgr. Hana Havlínová Ph.D.

Péče o blízkou osobu: doma, nebo v zařízení? Jaká je situace pečujících o blízkou osobu a jaké možnosti podpory mají?

Speciální vzdělávání
Informativní příspěvek
Vláda ČR schválila usnesením č. 108/2013 Národní akční plán podporující pozitivní stárnutí pro období let 2013–2017. Mezi opatření v gesci MŠMT, která z něj vyplývají, patří i tvorba vzdělávacích materiálů na jednotlivých stupních základního vzdělávání a na středních školách k tématu stáří a mezigenerační dialog a vztahy. Jedním ze strategických cílů v gesci MŠMT je stanovit a šířit vzdělávací postupy tak, aby žáci měli dostatek informací o měnících se potřebách v rámci celoživotního cyklu, byli vychováváni v úctě ke stáří a došlo k posilování mezigenerační solidarity a spolupráce.
Autor Mgr. Petr Wija Ph.D.

Školní strašák dyslexie

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek Školní strašák dyslexie vás zve k návštěvě webináře, který proběhne 12. 10. 2016 pod vedením osvědčené lektorky Mgr. Sylvie Dolákové. Můžeme se těšit na tipy pro výuku angličtiny dětí s dyslexií.
Autor Sylvie Doláková

Kurz dobré nálady: Úsměv, prosím

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Ukázka z knihy nakladatelství Portál poskytuje informace o vhodných postupech a tipech na téma trénink duševního zdraví. Obsah tréninku vychází z kognitivně-behaviorální terapie.
Autor Michaela Peterková
Celkem: 491