Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Učitel

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Učitel v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se zamýšlí nad tématem, proč pracuje v předškolním vzdělávání málo mužů. Tento článek byl vytvořen na základě mých osobních zkušeností z mateřské školy.
Autor Bc. Michael Novotný

Interaktivní tabule v MŠ – ano, či ne? Za MŠ Křešice – ano.

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Série článků se věnuje využívání informačních technologií v mateřské škole. V následujícím příspěvku popisuje vedoucí učitelka mateřské školy v Křešicích vlastní zkušenosti s využíváním informačních technologií v předškolním vzdělávání, konkrétně interaktivní tabule.
Autor Bc. Magdaléna Chladilová

Informační technologie v mateřské škole – úvod

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Série článků je věnována problematice využívání informačních technologií v mateřských školách.
Autor Mgr. Hana Splavcová

Informační technologie v MŠ ano, či ne? U nás ne.

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Série článků se věnuje využívání informačních technologií v mateřské škole. Tento článek je jedním ze tří, na kterých se podílely učitelky několika mateřských škol. Je zde popsán pohled zástupkyně ředitelky Montessori mateřské školy v Kladně.
Autor Jana Smolková

Šest činností, při kterých učiteli pomůže tablet

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Často převládá názor, že tablet je jen zařízení, které buď slouží jako pouhý internetový prohlížeč, nebo nepřináší oproti desktopu nic nového či zajímavého. V článku se pokusíme identifikovat šest oblastí, které jsou pro tablet velice zajímavé a které lze na tabletu dělat jinak nebo lépe než na klasických desktopech.
Autor Michal Černý

Adaptace nových dětí na prostředí mateřské školy

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Problémy s adaptací dětí na nové prostředí a kamarády v mateřské škole jsou každoročním problémem většiny mateřských škol. Tento článek proto nabízí učitelkám a učitelům mateřských škol několik praktických (a doufáme že i užitečných) rad, jak lépe zvládnout adaptaci nově příchozích dětí do mateřské školy.
Autor Mgr. et Bc. Michael Novotný

Připravenost pedagogů pro inkluzivní vzdělávání

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se zabývá připraveností pedagogů na inkluzivní vzdělávání. Zvláštní pozornost je věnována sebereflexi pedagogů a jejich postojům k myšlence inkluzivního vzdělávání. Autorky zdůrazňují skutečnost, že bez osobního přesvědčení učitelů inkluzivní vzdělávání nemá v České republice šanci na realizaci, a to i přes veškeré snahy MŠMT (demonstrované například přijetím Národního akčního plánu inkluzivního vzdělávání vládou ČR).
Autor Iva Strnadová

Globální vzdělávání – migrace a menšiny

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Lekce je zaměřena na problematiku menšin a migrantů. Dětem je nejprve objasněn pojem menšina, posléze si vyzkoušejí pocit minorit v praxi a v závěru se seznámí s životním příběhem malého kosovského chlapce, který má již přes svůj útlý věk uprchlickou zkušenost. Pokud jsou činnosti realizovány bezprostředně za sebou, lekce trvá zhruba 1,5 hodiny. Samozřejmě je možné aktivity rozložit do celého dopoledne a prokládat je volnou hrou apod. Činnosti jsou určené pro skupinu 12 až 25 dětí ve věkovém rozmezí 5 až 7 let.
Autor Markéta Šmydkeová

Využití mentálního mapování v předškolním vzdělávání

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
dlouhodobý
Článek se zabývá využitím mentálních map v předškolním vzdělávání. Úvodní teoretická část blíže vysvětluje pojmy související s mentálními mapami. Úvod do praktické části popisuje využití mentálních map v návaznosti na třídní plánování. Stěžejní pro praktickou část je přílohová prezentace s dokumentačními fotografiemi z přímé výchovné práce s dětmi v běžné třídě MŠ.
Autor Marie Čermáková

Time management s využitím ICT (nejen) pro učitele II.

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Dnešní doba může na řadu lidí působit velmi hektickým dojmem – času je málo, čas jsou peníze, je třeba mít vše hotovo. Time management umožňuje efektivní nakládání s časem, dobrý pracovní výkon a současně zachování si duševního zdraví. V následujícím článku se budeme věnovat možnostem řízení času za pomoci ICT.
Autor Zuzana Černá
Celkem: 216