Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Učitel

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Principy předškolního kurikula, na kterých je postaven RVP PV

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
•Předškolní kurikulum (formulované prostřednictvím RVP PV) je velmi obecné, protože jen tak může být dynamické a dávat dost prostoru pedagogům pro jeho užití v různých podmínkách (tvorba vlastních školních a třídních programů).
Autor Kateřina Smolíková

K návaznosti předškolního a základního vzdělávání – východiska, doporučení, metodické náměty

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek zdůrazňuje potřebu návaznosti předškolního a základního vzdělávání (zejména jeho počáteční fáze). Svou nezastupitelnou roli v tomto procesu sehrává adaptační proces, který bere ohled na individuální předpoklady dítěte.
Autor Kateřina Smolíková

Návaznost ve vzdělávání z pohledu klíčových kompetencí

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Klíčové kompetence pojmenovávají, co je předpokladem spokojenosti a úspěchu v současném světě, v osobním životě i ve sféře profesní, resp. co by jedinec měl vědět, znát, dokázat, zvládat, jak by se měl chovat, vystupovat a projevovat. Směřování k těmto kompetencím je integrujícím prvkem vzdělávání na všech úrovních. Toto společné směřování umožňuje stanovovat společné vzdělávací cíle, a tím zajišťovat plynulou návaznost všech etap vzdělávání.
Autor Kateřina Smolíková

Co se dítě naučí

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek obsahuje informační přehled očekávaných výstupů, resp. způsobilostí v oblasti rozvoje hrubé a jemné motoriky, vytvoření předpokladů osvojování trivia a v oblasti sociální informovanosti. Tohoto přehledu lze užít jako orientačního vodítka při plánování vzdělávací práce a stejně tak v procesu evaluace (při sledování a vyhodnocování rozvojových a vzdělávacích pokroků dětí).
Autor Martina Kupcová

Potřebujeme hodnotit?

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Kvalitní hodnocení poskytuje zpětnou vazbu. Článek přináší hlavní cíle, které by měly být v procesu hodnocení naplněny. Jako příklad hodnocení je uvedeno škálování.
Autor Hana Nádvorníková

Alternativní vzdělávání v mateřských školách

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Vývoj chápání pojmu alternativní výchovy v předškolní výchově a uplatnění inovativních přístupů u nás po roce 1989
Autor Kateřina Smolíková
Celkem: 216