Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Škola

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Prázdninová školka s dvouleťáky – Cipísek

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Příspěvek nabízí aktivity pro práci učitelů s dvouletými dětmi. Aktivity jsou rozdělené na ranní tvořivou činnost, didaktickou část, případně venkovní činnost. Po celý týden budou děti provázet příběhy Cipíska. Seznámí se s příběhy: Jak se narodil a prošlapal střevíčky, Jak probudil studánku, Jak přechytračil lišku, Jak stavěl knížeti kuželky. Zažijí střílení žaludů po Rumcajsku, výpravu po stopách Cipískových střevíčků, čištění studánky i hru v kuželky. Vyrobí si Cipískovy střevíčky, studánku, kuželkovou hru, složí lišku z papíru.
Autor Petra Pšeničková

Prázdninová školka s dvouleťáky – Káťa a Škubánek

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Příspěvek nabízí aktivity pro práci učitelů s dvouletými dětmi. Aktivity jsou rozdělené na ranní tvořivou činnost, didaktickou část, případně venkovní činnost. Po celý týden budou děti provázet příběhy Káti a Škubánka. Seznámí se s příběhy: Vajíčko, Jak se Škubánek přestal bát, Sněžný muž, Démantový obojek, Narozeniny. Zažijí přendávání vajíček, počítání vuřtů, vzkaz v lahvi, klouzání po ledu, sněhové stavění, třídění démantů i dortíkové pohoštění. Vyrobí si dortíky z kinetického písku, sněžného muže v pytlíku, papírový démantový obojek, kouzlo i velikonoční zápich do květináče.
Autor Petra Pšeničková

Prázdninová školka s dvouleťáky – Rákosníček

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Příspěvek nabízí aktivity pro práci učitelů s dvouletými dětmi. Aktivity jsou rozdělené na ranní tvořivou činnost, didaktickou část, případně venkovní činnost. Po celý týden budou děti provázet příběhy Rákosníčka. Seznámí se s příběhy: Rákosníček a hvězdy, Jak Rákosníček zachránil Polárku před slunečním paprskem, Jak Rákosníček udělal na nebi kluziště, Jak Rákosníček obstarával pro kapry penízky. Zažijí jízdu na nebeské lochnesce, zahrají si nejen florbal, ale i karty a brčkádo. Vyrobí si Rákosníčka, nebeskou lochnesku z brček, žlutou koláž i vypichovanou brusli.
Autor Petra Pšeničková

Rozvoj inkluzivního vzdělávání v MŠ

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Cílem projektu Komplexní program rozvoje inkluzivního vzdělávání v MŠ byl rozvoj inkluzivního a individualizovaného vzdělávání dětí předškolního věku a řešení problematiky sociálního začleňování dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí s odlišného sociokulturního prostředí do mateřských škol, a to formou podpory vzájemného sdílení znalostí a zkušeností mateřských škol a vytvořením metodiky. Za klíčovou hodnotou projektu byla považována individualizace.
Autor Julie Mertlíková

Složky školní zralosti

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek nabízí přehled strukturálních prvků na téma faktorů školní zralosti. Pojmem školní zralost označujeme vnitřní vývojové předpoklady, které se vztahují k funkcím závislým na zrání centrální nervové soustavy. Pro diagnostiku školní zralosti jsou určující jednotlivé oblasti. Školní zralost zahrnuje fyzickou, psychickou, sociální a emocionální zralost.
Autor Lucie Zormanová

Rozvoj pozitivních vztahových relací mezi dětmi v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek nazvaný Rozvoj pozitivních vztahových relací mezi dětmi v mateřské škole se zaměřuje na rozvoj spolupráce, empatie a vzájemné poznávání dětí. První část článku se zabývá tématem mateřská škola a socializace, sociálním postavením dětí ve skupině. Poté navazuje část zabývající se tématem prosociálních her. A na závěr článku uvádím několik didaktických her s prosociálními cíli, s cíli rozvoje pozitivních vztahových relací mezi dětmi ve skupině.
Autor Lucie Zormanová

Na návštěvě v madridských školách

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
V rámci programu Erasmus+ se tři zaměstnanci Základní školy a mateřské školy Parentes Praha zúčastnili týdenního stínování v madridských školách. Sbírali zkušenosti především z oblasti neurodidaktiky – psychomotoriky a usnadnění přechodu dětí z MŠ do ZŠ. Autorem samotného článku je učitelka ZŠ Mgr. Ludmila Poláková.
Autor Veronika Rybníčková

Jak rozvíjet řeč a komunikaci v přípravné třídě – 3. díl

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek nabízí aktivity pro rozvoj lexikálně-sémantické roviny řeči: rčení, shoda a odlišnost, materiály a morfologicko-syntaktické roviny: jednotné a množné číslo, malované čtení, gramaticky chybně utvořená věta.
Autor Petra Pšeničková

Jak rozvíjet řeč a komunikaci v přípravné třídě – 2. díl

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek nabízí aktivity pro rozvoj lexikálně-sémantické roviny řeči: popisování obrázku, vyhledávání neshod na obrázku, dějová posloupnost, nadřazené a podřazené pojmy, synonyma, protiklady, homonyma, přirovnání.
Autor Petra Pšeničková

Jak rozvíjet orientaci v přípravné třídě – 3. díl

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Článek nabízí aktivity pro rozvoj prostorové orientace a vnímání časového sledu. Žáci se mohou těšit na vnímání událostí v přírodě, odhadování činností, vyprávění a dramatizaci pohádky O řepě.
Autor Petra Pšeničková
Celkem: 93