Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Kurikulum

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Integrované kurikulum

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek podává přehled možností integrovaného vzdělávání a vysvětluje důvody, proč je nutná změna přístupu.
Autor Ludmila Kovaříková

Musí být ŠVP projednán se zřizovatelem mateřské školy?

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Odpověď na často kladený dotaz.
Autor Kateřina Smolíková

Možnost organizačního využití čtyřtřídní MŠ jako sedmitřídní

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Praktický příspěvek názorně popisuje, jak lze čtyřtřídní MŠ využít jako sedmitřídní. Celý projekt si klade za cíl maximální využití všech prostor MŠ a zajištění efektivního pracovního nasazení všech učitelek ve prospěch dětí.
Autor Jarmila Nováková

Jak zpracovat vzdělávací obsah ve školním vzdělávacím programu přípravného stupně základní školy speciální

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Materiál byl vytvořen v rámci metodické podpory nabízené školám v souvislosti se zaváděním školské reformy do každodenní praxe. Zabývá se vzděláváním dětí v přípravném stupni základní školy speciální, respektive tvorbou školního vzdělávacího programu, podle kterého má vzdělávání probíhat. Je určen pedagogům přípravného stupně. Měl by jim napomoci vytvořit kvalitní školní vzdělávací program, na jehož základě budou moci připravit děti se středně těžkým, těžkým mentálním postižením, souběžným postižením více vadami a autismem na vstup do základní školy speciální podle jejich možností a schopností.
Autor Výzkumný ústav pedagogický v Praze

Panáček Čin

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Ukázka části vzdělávacího obsahu ŠVP dané MŠ představuje možnost, jak využít postavu Panáčka Čina, která děti přirozeně motivuje k nabízeným činnostem. Ústřední motiv je dětem blízký, váže se k prostředí, kde žijí. Motivace panáčkem usnadňuje návaznost mezi integrovanými bloky i plynulé přechody k činnostem v rámci jednoho tématu.
Autor Zdena Janstová

Mateřské školy nebudou mít standardy

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Na podnět ministerstva školství začaly v minulých letech vznikat standardy pro všechny stupně škol. Pro mateřské školy ale nakonec standardy nevznikly. O tom jsme mluvili s Martinou Kupcovou, která měla v minulých letech na starosti koncepční práci pro mateřské školy.
Autor Zoja Franklová

Konzultační centrum VÚP - odpovědi k problematice předškolního vzdělávání, II. část

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek shrnuje odpovědi pracovníků Konzultačního centra Výzkumného ústavu pedagogického v Praze na zaslané dotazy týkající se problematiky předškolního vzdělávání.
Autor Výzkumný ústav pedagogický v Praze

Smíšené skupiny

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Věkově smíšené skupiny v mateřské škole – pro a proti
Autor Martina Kupcová

Je možné umístit do běžné MŠ dítě mladší 3 let? Jaká je nejnižší věková hranice dětí v MŠ?

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Odpověď na otázku, zda je možné umístit do běžné MŠ dítě mladší 3 let a jaká je nejnižší věková hranice dětí v MŠ.
Autor Tereza Bížová

Česká brána – ukázka ze ŠVP

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka se zabývá přístupem školy k naplňování rámcových cílů. Poskytuje i částečnou charakteristiku ŠVP. Ve vybraném integrovaném bloku demonstruje uplatňování metod prožitkového učení, které vychází z přímých zážitků dětí. Nabízené činnosti jsou námětově dětem blízké a předpokládají jejich aktivní spoluúčast v procesu učení.
Autor Jitka Blechová
Celkem: 71