Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Kurikulum

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Mateřské školy nebudou mít standardy

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Na podnět ministerstva školství začaly v minulých letech vznikat standardy pro všechny stupně škol. Pro mateřské školy ale nakonec standardy nevznikly. O tom jsme mluvili s Martinou Kupcovou, která měla v minulých letech na starosti koncepční práci pro mateřské školy.
Autor Zoja Franklová

Manuál k přípravě ŠVP mateřské školy

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
V příloze uveřejňujeme Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy, který publikoval Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Autor Výzkumný ústav pedagogický v Praze

Specifika tvorby ŠVP pro přípravné třídy základní školy

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
V příloze uveřejňujeme publikaci Specifika tvorby školního vzdělávacího programu pro přípravné třídy základní školy, která vznikla ve Výzkumném ústavu pedagogickém v Praze.
Autor Výzkumný ústav pedagogický v Praze

Konzultační centrum VÚP – odpovědi k problematice předškolního vzdělávání, I. část

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek shrnuje odpovědi pracovníků Konzultačního centra Výzkumného ústavu pedagogického v Praze na zaslané dotazy týkající se problematiky předškolního vzdělávání.
Autor Výzkumný ústav pedagogický v Praze

Konzultační centrum VÚP - odpovědi k problematice předškolního vzdělávání, II. část

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek shrnuje odpovědi pracovníků Konzultačního centra Výzkumného ústavu pedagogického v Praze na zaslané dotazy týkající se problematiky předškolního vzdělávání.
Autor Výzkumný ústav pedagogický v Praze

Jak zpracovat vzdělávací obsah ve školním vzdělávacím programu přípravného stupně základní školy speciální

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Materiál byl vytvořen v rámci metodické podpory nabízené školám v souvislosti se zaváděním školské reformy do každodenní praxe. Zabývá se vzděláváním dětí v přípravném stupni základní školy speciální, respektive tvorbou školního vzdělávacího programu, podle kterého má vzdělávání probíhat. Je určen pedagogům přípravného stupně. Měl by jim napomoci vytvořit kvalitní školní vzdělávací program, na jehož základě budou moci připravit děti se středně těžkým, těžkým mentálním postižením, souběžným postižením více vadami a autismem na vstup do základní školy speciální podle jejich možností a schopností.
Autor Výzkumný ústav pedagogický v Praze

Je možné umístit do běžné MŠ dítě mladší 3 let? Jaká je nejnižší věková hranice dětí v MŠ?

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Odpověď na otázku, zda je možné umístit do běžné MŠ dítě mladší 3 let a jaká je nejnižší věková hranice dětí v MŠ.
Autor Tereza Bížová

Co přinesla školská reforma do teorie a praxe mateřských škol

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Stručná charakteristika proměn předškolního vzdělávání po r.1990 a RVP PV a jeho cílů.
Autor PhDr. Kateřina Smolíková

Rámcový vzdělávací program pro PV

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Opatřením ministryně školství, mládeže a tělovýchovy se mění Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání RVP s účinností od 1.9.2016. Zdroj: http://www.msmt.cz/vzdelavani/predskolni-vzdelavani/ramcovy-vzdelavaci-program-pro-pv?source=rss
Autor MŠMT

Duhový strom – využití motivačních říkanek v ročním plánování na MŠ

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Seznámení s metodickým materiálem Duhový strom, který obsahuje motivační říkanky s pracovními listy, velkou myšlenkovou mapu a rozpracování ročního plánování do integrovaných bloků a tematických celků. Tento metodický materiál byl zpracován na základě zkušeností přímé práce v konkrétní třídě MŠ. Je ukázkou konkrétního zpracování třídního vzdělávacího programu, sestaveného na základě utváření konkrétních dovedností u dětí předškolního věku.
Autor Marie Čermáková
Celkem: 71