Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Kurikulum

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Příručky, metodiky, skripta

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Přehled literatury, který jsme pro Vás sestavili, nelze brát jako vyčerpávající. Pokud se domníváte, že zde nějaký důležitý pramen chybí, či víte o zajímavé publikaci z oblasti předškolního vzdělávání zde neuvedené, budeme rádi, když nám o ni napíšete (nejlépe s bibliografickými údaji). Naším záměrem je vytvořit interaktivní a neustále doplňovaný seznam ku prospěchu všem, tedy nejen předškolním pedagogům.
Autor VÚP Praha

Vzdělávací cíle v RVP PV

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Vzdělávací cíle představují jednu z pedagogických kategorií, která je pro tvorbu kurikulárních dokumentů klíčová...
Autor Kateřina Smolíková

Tematické bloky k rozvíjejícím (oborovým) činnostem

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Tento příspěvek vysvětluje způsob, jak lze vhodně spojit formu integrovaných tematických bloků s požadavky oborových metodik.
Autor Martina Kupcová

Základní poznatkové okruhy předškolního vzdělávání

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Některé učitelky mateřských škol opakovaně vyslovují požadavek, aby RVP PV jasněji formuloval poznatkové okruhy jako "věcné učivo" vhodné pro dítě předškolního věku, neboť si často nejsou jisté vlastní volbou poznatků a informací. Příspěvek chce ukázat, že globální pojetí vzdělávacího obsahu v podobě nabízených činností a příležitostí je dostatečným podkladem k tomu, aby učitelky zajistily dětem kromě nabídky odpovídajících činností také nabídku odpovídajících poznatkových okruhů.
Autor Kateřina Smolíková

Klíčové kompetence a jejich úloha v předškolním vzdělávání

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Charakteristika klíčových kompetencí, jejich postavení v předškolním vzdělávání tak, jak je předpokládá Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání (RVP PV), a jejich využití v tvorbě školních vzdělávacích programů.
Autor Kateřina Smolíková

Vzdělávací oblasti RVP PV

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Pojetí vzdělávacích oblastí v RVP PV a jejich role v tvorbě a realizaci školních i třídních vzdělávacích programů
Autor Kateřina Smolíková

Často kladené dotazy

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Zde naleznete odpovědi na velké množství otázek, které ve spojitosti se zaváděním RVP a ŠVP kladou učitelé a ředitelé škol. Otázky a odpovědi jsou členěny do několika kategorií.
Autor VÚP Praha

Vedení ke zdravému životnímu stylu

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Ukázka z ŠVP MŠ Čtyřlístek, Praha 2
Autor Dana Moravcová

Klíčové kompetence

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Lisabonský proces v EU předpokládá zvýšení efektivity vzdělávání, mj. rozvíjení klíčových kompetencí. Autorka uvádí krátký nástin geneze pojmu „klíčové kompetence.“
Autor VÚP Praha

Práce s myšlenkovou mapou

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka v příspěvku čtenáře seznamuje s pojmem myšlenková mapa, a to v rovině teoretické. Rovněž se dozvídáme, jak s pojmy operovat v praxi. Brainstorming má dvě fáze. V první učitelka zaznamenává vše, co ji napadne k určitému tématu. Ve druhé fázi se nápady analyzují s cílem nalézt co nejlepší řešení.
Autor Martina Kupcová
Celkem: 71