Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Kurikulum

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Vedení ke zdravému životnímu stylu

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Ukázka z ŠVP MŠ Čtyřlístek, Praha 2
Autor Dana Moravcová

Klíčové kompetence

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Lisabonský proces v EU předpokládá zvýšení efektivity vzdělávání, mj. rozvíjení klíčových kompetencí. Autorka uvádí krátký nástin geneze pojmu „klíčové kompetence.“
Autor VÚP Praha

Práce s myšlenkovou mapou

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka v příspěvku čtenáře seznamuje s pojmem myšlenková mapa, a to v rovině teoretické. Rovněž se dozvídáme, jak s pojmy operovat v praxi. Brainstorming má dvě fáze. V první učitelka zaznamenává vše, co ji napadne k určitému tématu. Ve druhé fázi se nápady analyzují s cílem nalézt co nejlepší řešení.
Autor Martina Kupcová

Podmínky mateřské školy

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Každá mateřská škola má své přednosti a slabiny. Je dobré je identifikovat, silných stránek využít a slabé eliminovat.
Autor Dana Moravcová

Projektování, plánování v rámci třídního plánu

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Jak si vytvořit integrovaný blok a jak s ním v TVP pracovat.
Autor VÚP Praha

Možnost organizačního využití čtyřtřídní MŠ jako sedmitřídní

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Praktický příspěvek názorně popisuje, jak lze čtyřtřídní MŠ využít jako sedmitřídní. Celý projekt si klade za cíl maximální využití všech prostor MŠ a zajištění efektivního pracovního nasazení všech učitelek ve prospěch dětí.
Autor Jarmila Nováková

Jak pracovat s očekávanými výstupy

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Ukázka způsobu zpracování tématu Vánoce vhodného pro začínající učitelky. Záměrné vytyčení možných očekávaných kompetencí k jednotlivým plánovaným činnostem vede k lepšímu pochopení pedagogického procesu, tedy toho, jaký konkrétní přínos bude mít realizace tohoto tématu pro děti.
Autor Barbora Kondrysová

Proces tvorby ŠVP

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Proces tvorby ŠVP z pohledu ředitelky mateřské školy.
Autor Marie Horázná

Poznámky k tvorbě školního vzdělávacího programu ve speciální mateřské škole.

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Speciální mateřské školy pro děti s postižením a stejně tak i mateřské školy při zdravotnických zařízeních mají za povinnost vytvořit si své vzdělávací programy. Odlišnosti v práci těchto zařízení vyžadují určité úpravy školních vzdělávacích programů.
Autor VÚP Praha

ŠVP pro homogenní skupinu dětí v MŠ

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Tento příspěvek je ukázkou toho, jak lze připravit školní program pro homogenní skupinu dětí. Seznamuje čtenáře s tím, jak mohou učitelky s daným programem pracovat.
Autor Eva Pipková
Celkem: 71