Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

„Naši stařenka pravili“

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Reflexe animačního muzejního programu zaměřeného na svět dětí v minulosti, která může být podnětem či předlohou pro další podobně koncipované projekty.
Autor Petr Drkula

„Beskyde, Beskyde…“

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
I vtipně zaranžovanou písní „Beskyde, Beskyde“ lze u dětí posilovat ekologické myšlení a naučit je podvědomě chránit přírodu.
Autor Nikola Janotová

Zvoneček - časopis vydávaný Mateřskou školou v Mnichově Hradišti

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvek čtenáře seznamuje s časopisem "Zvoneček", který pro děti a jejich rodiče vydává Mateřská škola v Mnichově Hradišti.
Autor Jana Kuntošová

Zvládání vzteku u dětí pomocí velkých maňásků

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
dlouhodobý
Hra s látkovými postavičkami nemusí být jen zábava, ale učitelé ve školce mohou maňásky také dobře využít při problémech v komunikaci s dětmi. Nová metodika Dobrý začátek ukazuje, jak s maňásky přesně pracovat.
Autor Bára Procházková

Zvířecí rodina

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
krátkodobý
Příspěvek nabízí hry, činnosti a aktivity, které u dětí podporují získávání základních poznatků o lesních zvířatech, o zvířecí rodině.
Autor Bc. Radmila Michlíčková

Zvířátka, která bydlí u naší babičky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
krátkodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Rozvíjet v dětech pocit sounáležitosti s živou přírodou a schopnosti vážit si života ve všech jeho formách, osvojovat si jednoduché dovednosti potřebné k ochraně přírody.
Očekávané výstupy: Schopnost chápat, že svět má svůj řád, že se mění a vyvíjí, že způsob, jakým se chová, ovlivňuje jeho zdraví a životní prostředí.
Časový rozsah: 1 týden
Věková skupina: 3 - 6 let
Autor Dana Svobodová

Zvířata ze ZOO

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika integrovaného bloku: Tematický blok je zaměřen na získávání informací a rozšiřování znalostí o zvířatech ze ZOO. Rozvíjí slovní zásobu i fantazii dětí.
Očekávané výstupy: Znát některá zvířata, poznat rozdíly mezi zvířaty domácími a zvířaty ze ZOO; vnímat všemi smysly.
Časový rozsah: 1 týden
Věková skupina: 3 – 6 let
Autor Jana Řeháková

Zvířata I

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Dvoudílný seriál je ukázkou, jak lze během dvou vyučovacích bloků zaměřených na jedno téma (zvířata) rozvíjet schopnosti a dovednosti žáků potřebných k úspěšnému zvládnutí čtení, psaní a počítání. Námět je určen zejména učitelům základních škol speciálních v nižších ročnících; umožňuje upravit materiál podle speciálních vzdělávacích potřeb jednotlivých žáků.
Autor Petra Pšeničková

ZŠ Staňkova a 186 žáků-cizinců z 28 zemí

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Základní a mateřskou školu Staňkova v Brně navštěvuje 186 žáků-cizinců z 28 zemí. V rámci kraje je pověřena realizací bezplatné přípravy k začlenění do základního vzdělávání zahrnující výuku českého jazyka. Vyučuje podle vlastního vzdělávacího programu Škola bez hranic. Škola si uvědomuje, že pro překonání jazykové bariéry je potřeba dlouhodobé systematické práce, a je zapojena do řady dlouhodobých a krátkodobých projektů, spolupracuje se školními poradenskými zařízeními a neziskovými organizacemi.
Autor PeaDr. Lenka Humpová

Zřizovatel a vlastní hodnocení školy

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Má právo zřizovatel požadovat po řediteli mateřské školy předložení vlastního hodnocení?
Autor VÚP Praha
Celkem: 1284