Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Pohádka o Červené Karkulce

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
krátkodobý
V krátkém článku Vám představuji ucelený blok aktivit založených na práci se základní pohádkou o Červené Karkulce. Jde především o aktivity vedoucí děti k činnostem, které jsou jim blízké, přirozené a zároveň pomáhají rozvíjet jejich čtenářskou gramotnost. Mnohé z těchto aktivit jsou aplikovatelné na jakoukoliv jinou pohádku a nevyžadují příliš náročnou přípravu. Děti si mohou pohádku zažít všemi smysly a přitom být kreativní. Skrze svůj vlastní zážitek si tak příběh lépe zapamatují. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Zuzana Tascas

Roční období

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Roční období je téma, které děti provází v mateřské i na základní škole po celý školní rok. V tomto příspěvku představuji nenáročné, na sebe volně navazující aktivity, které lze v mateřské škole realizovat s dětmi všech věkových skupin. Ve svých aktivitách vždy kladu důraz na to, aby děti zapojily co nejvíce smyslů, a tím si téma lépe zapamatovaly. Vybrané činnosti mají děti povzbudit k poznávání okolního světa, chápání souvislostí, porozumění tomu, co se děje a proč v rozsahu toho, s čím se v životě setkávají. Kladu též důraz na výtvarnou a pohybovou činnost u dětí.
Autor Zuzana Tascas

Pohádka O třech medvědech

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Pohádky mají v životě dítěte nezastupitelný význam. Kromě příběhu nabízejí i návod na to, jak žít. Každá pohádka odráží nejen různé životní situace, ale nabízí i řešení. Je to nástroj na rozvoj fantazie a kreativity. Ve svém krátkém příspěvku nabízím na sebe volně navazující aktivity k pohádce O třech medvědech, které vedou především k poznávání okolního světa, chápání souvislostí a porozumění tomu, co se děje a proč v rozsahu toho, s čím se děti v praxi setkávají. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Zuzana Tascas

Pohádka Zvířátka a loupežníci

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Ve svém příspěvku nabízím na sebe volně navazující aktivity k pohádce Zvířátka a loupežníci. Jejich cílem je seznámit děti s pohádkou prostřednictvím rozličných a zajímavých činností a poukázat na odvahu zvířátek, která chtěla změnit svůj život. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Zuzana Tascas

Činnosti venku a v přírodě po celý rok

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Předškolní děti jsou v přírodě jako doma a patří neodmyslitelně k jejich životu. Hlavním cílem těchto aktivit je přinést inspiraci vyučujícím, kteří si uvědomují důležitý význam venkovního pobytu a chtějí si s dětmi hrát venku. Všechny nabídky aktivit jsou určené dětem předškolního věku, lze je provádět kdekoliv v přírodě a nejsou k nim potřeba složité pomůcky. Průřezová témata, která provázejí většinu aktivit, pocházejí též z přírody a jsou to především lesní plody, zvířata, voda, barvy. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Zuzana Tascas

Školní strašidlo

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
V knize Školní strašidlo jde o příběh holčičky Anky, který mísí realitu se světem fantazie. Odehrává se v 1.třídě základní školy, popisuje počáteční potíže s psaním, které způsobuje škodolibé strašidlo. Článek obsahuje ukázku z knihy a náměty, které lze k tomuto tématu uskutečnit.
Autor Zuzana Pospíšilová

Time management s využitím ICT (nejen) pro učitele I.

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Dnešní doba může na řadu lidí působit velmi hektickým dojmem – času je málo, čas jsou peníze, je třeba mít vše hotovo. Učitel je postaven do situace, kdy musí během relativně krátké doby splnit velké množství úkolů. A právě s tím by mu měl pomoci time management.
Autor Zuzana Černá

Time management s využitím ICT (nejen) pro učitele II.

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Dnešní doba může na řadu lidí působit velmi hektickým dojmem – času je málo, čas jsou peníze, je třeba mít vše hotovo. Time management umožňuje efektivní nakládání s časem, dobrý pracovní výkon a současně zachování si duševního zdraví. V následujícím článku se budeme věnovat možnostem řízení času za pomoci ICT.
Autor Zuzana Černá

Autoevaluace v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Ukázka pochází z knihy Autoevaluace v mateřské škole. Nabízí vysvětlení základních pojmů a rozbor rizik a úskalí autoevalučního procesu. Kniha může ředitelkám a učitelkám mateřských škol pomoci pochopit vnitřní fungování školy. Charakterizuje autoevaluační procesy s cílem naučit se odhalovat rezervy a ty pak využít pro zkvalitnění předškolního vzdělávání. Kniha je doplněna příklady a výsledky různých výzkumných šetření.
Autor Zora Syslová

Profesní kompetence učitele mateřské školy - teoretická východiska

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek předkládá kapitolu \"Kompetence učitele mateřské školy\" z knihy Zory Syslové Profesní kompetence učitele mateřské školy a nabízí souhrn teoretických podkladů k danému tématu včetně množství odkazované literatury.
Autor Zora Syslová
Celkem: 1284