Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Mnohojazyčnost - spíše příležitost než zátěž

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Rozhovor s rumunským eurokomisařem Leonardem Orbanem.
Autor europa.eu

Jak učit děti vzájemně si pomáhat

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Dítě si dokáže všímat problémů okolo sebe a v rámci možností je řešit. To lze podporovat a rozvíjet různými aktivitami, které v předškolním zařízení probíhají, ať už se jedná o hry, řízenou činnost či činnosti spojené s hygienou, jídlem, převlékáním.
Autor Eva Rybárová

Stanovisko k materiálu předloženému jako „Prorodinný balíček“

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Představujeme pedagogické veřejnosti, především mateřským školám, stanovisko profesních organizací k prorodinnému balíčku, které bylo zveřejněno v Učitelských novinách.
Autor Kolektiv autorů

Objevujeme svět na létajícím koberci

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Ukázka části školního vzdělávacího programu s rozpracováním tematických celků.
Autor Libuše Dlasková

Dopravní prostředky

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Bezpečnost v dopravních prostředcích je ukázka z projektu zaměřeného na seznámení dětí s dopravní výchovou. Děti se každodenně stávají účastníky silničního provozu. Pro jejich bezpečnost je důležité je naučit základním pravidlům, jak se v silničním provozu chovat, a tak předcházet mnohým nehodám. Děti prostřednictvím zajímavých činností získávají základní povědomí o dopravních prostředcích a pravidlech silničního provozu.
Autor Lucie Hubená

Výtvarné čarování na téma Hračka

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
krátkodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Prostřednictvím tématu Hračka v životě dítěte se zaměříme na rozvoj výtvarných dovedností. Budeme postupovat dle osvědčených metodických řad, od jednoduchých výtvarných technik ke složitějším. Činnosti budou propojeny ústředním tématem. Tím je zajištěna jejich přirozená motivace.
Očekávané výstupy v oblasti výtvarné: Využívat různých výtvarných technik, dokončovat svojí práci, vyjadřovat svou představivost tvořivou výtvarnou činností, vymýšlet nápady, výtvarně zachytit situaci, prožitek, postupovat podle pokynů, volit správný postup při práci s výtvarnými pomůckami, odhalovat podstatné znaky, postupovat podle instrukcí, využít vlastní fantazie a představivosti.
Časový rozsah: Po dobu trvání projektu Hračka v životě dítěte, tj. přibližně 2 až 3 týdny, budou aktivity zařazovány průběžně, dle konkrétních okolností
Věková skupina: 5 – 6leté
Autor Martina Kupcová

Tematické bloky k rozvíjejícím (oborovým) činnostem

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Tento příspěvek vysvětluje způsob, jak lze vhodně spojit formu integrovaných tematických bloků s požadavky oborových metodik.
Autor Martina Kupcová

Vzdělávací systém ve Slovinsku

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Souhrnná informace
Autor Ministrstvo za šolstvo in šport (Slovinsko)

Voda je vzácný poklad

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Charakteristika integrovaného bloku: Prostřednictvím tématu o vodě se děti seznamovaly s vlastnostmi a potřebou vody, jejím znečištěním apod.
Očekávané výstupy:
  • mít poznatky o okolním prostředí (voda, živočichové);
  • mít povědomí o významu životního prostředí;
  • pomáhat pečovat o okolní prostředí.
Časový rozsah: 3 týdny
Věková skupina: od 3 let
Autor Miroslava Strakatá

Úplata za předškolní vzdělávání - stanoviska MŠMT k nejčastějším dotazům

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Stanoviska MŠMT k nejčastějším dotazům týkajících se úplaty za předškolní vzdělávání.
Autor MŠMT
Celkem: 1290