Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Princezna ze mlejna

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Naše mateřská škola se podílela na výstavě na téma „Vodníci a hastrmani” pořádané městskou knihovnou. Vodníka jsme vybrali z pohádky „Princezna ze mlejna” a současně jsme děti seznamovali s obsahem pohádky. Děti se podílely na výstavě svými výtvarnými pracemi a zároveň si prohlédly výkresy a výrobky z dalších mateřských škol.
Autor Miroslava Strakatá

Dramatická výchova v MŠ – II. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
krátkodobý
Dramatická výchova v MŠ je jedním z prostředků, který napomáhá uplatňovat základní požadavky edukačního prostředí mateřské školy, a to vzhledem k Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání. Děti předškolního věku se učí především na základě interakce se skupinou a vlastních prožitých zkušeností. Příspěvek je rozdělen na dvě části. I. část je teoretická a předkládá cíle Dramatické výchovy, její klíčové oblasti i postavení Dramatické výchovy v mateřské škole vzhledem k RVP PV. II. část je praktická (edukační), je rozdělena do bloku A) a B). Blok A) nabízí příklady námětů, jež jsou zacílené na pedagogický záměr. Blok B) nabízí příklady tvořivé dramatiky na dané téma.
Autor Radmila Michlíčková

Povinné předškolní vzdělávání v zemích EU

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvek přináší přehled o zahájení i trvání povinného vzdělávání v zemích EU. To začíná v jednotlivých státech v různém věku dětí, a to mezi 4. a 7. rokem. Nejvíce států uplatňuje model, kde povinné vzdělávání začíná od 6 let, případně mezi 6. a 7. rokem věku dítěte.
Autor PhDr. Kateřina Smolíková

Vezmu pěknou tkaničku, zavážu ji na kličku

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
krátkodobý
Příspěvek obsahuje námět, jak děti zábavnou formou motivovat k nácviku vázání smyčky. Využívá práci s literárním textem, aktivně děti zapojuje do prožívání příběhu a vede k vnitřní motivaci dětí ke zvládnutí daného úkolu. Je určen pro věkovou skupinu 5 – 7 let.
Autor Eva Pipková

Vlastní hodnocení školy

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek nabízí nahlédnutí do systému vlastního hodnocení školy. V první části je vypracována teoretická část – jakým způsobem hodnotíme činnost mateřské školy, ve druhé části je uveden konkrétní příklad hodnocení průběhu a výsledků vzdělávání dětí.
Autor Miroslava Strakatá

Cestujeme bezpečně

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Střednědobý projekt je zaměřen na bezpečnost v dopravních prostředcích. V rámci integrovaného bloku je poskytován dostatečný prostor k rozvoji dětského myšlení a rozvíjení poznatků.
Autor Adéla Procházková

Digitální portfolia

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Informace o vzniku nových digitálních portfolií pro pracovní činnosti.
Autor Monika Sopková

Samá voda

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Cílem projektu je ekologická výchova. Děti měly možnost poznávat okolí Radotínského potoka a řeky Berounky, osvojit si poznatky o vodě, získávat nové zkušenosti objevováním. Prostřednictvím tématu o vodě se děti seznamovaly s přírodou i její ochranou.
Autor Alžběta Palatinová

Pracovní techniky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Článek je didaktickou pomůckou pro pedagogy v mateřských školách. Pomocí uvedených technik lze u dětí předškolního věku rozvíjet jemnou motoriku, estetické a environmentální vnímání a kooperaci mezi dětmi. Všechny techniky uvedené v zásobníku jsem si osobně s dětmi vyzkoušel a měly veliký ohlas. Při pracovních činnostech s dětmi jsem zde využíval jak tradiční, tak i méně známé techniky.
Autor Michael Novotný

Využití textu při práci s dětmi

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
krátkodobý
Článek nabízí vhodnou inspiraci pro učitelky v mateřských školách při práci s dětskou literaturou. Obohatí tak vzdělávací nabídku pro činnosti s dětmi. Je všestranně zaměřen (rozbor textu, rytmizace, dramatizace, pohyb, komunikace i výtvarný projev), a tak nabízí učitelkám širokou volbu činností.
Autor Michael Novotný
Celkem: 1290