Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Narušený vývoj řeči, poruchy artikulace – dyslalie, dysartrie

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek seriálu, který přináší ukázky z publikace Metodika pro práci s dětmi s SVP v předškolním vzdělávání, výstupu projektu WELCOME. Text se věnuje narušené komunikační schopnosti, konkrétně narušenému vývoji řeči a vybraným poruchám artikulace.
Autor Pavlína Hublová

Aktivity pro rozvoj sociálních dovedností

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek seriálu, který přináší ukázky z publikace Metodika pro práci s dětmi s SVP v předškolním vzdělávání, výstupu projektu WELCOME. Text se věnuje rozvoji sociálních dovedností u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.
Autor Pavlína Hublová

Problémy v chování – porucha pozornosti s hyperaktivitou (ADHD), opoziční vzdorovité chování

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek seriálu, který přináší ukázky z publikace Metodika pro práci s dětmi s SVP v předškolním vzdělávání, výstupu projektu WELCOME. Text se věnuje problémům v chování obecně, poruše pozornosti s hyperaktivitou (ADHD) a opozičnímu vzdorovitému chování.
Autor Pavlína Hublová

WELCOME – Metodika pro práci s dětmi s SVP v předškolním vzdělávání – úvod

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Úvodní článek seriálu, který přináší ukázky z publikace Metodika pro práci s dětmi s SVP v předškolním vzdělávání, výstupu projektu WELCOME. Článek představuje publikaci a projekt včetně přehledu plánovaných článků v seriálu.
Autor Pavlína Hublová

Výlet za dinosaury

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
Lekce se snaží děti co nejblíže seznámit s dinosaury a dobou, ve které žili.
Autor Veronika Lorgerová

Honzík a Numeráčci aneb Vyhledávání dětí s matematicko-logickým nadáním v předškolním věku

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek seznamuje s proběhlou aktivitou, jejíž cílem bylo nominovat děti s matematicko-logickým nadáním ještě před vstupem do základního vzdělávání. Poukazuje na nutnost spolupráce jak s učiteli mateřských škol, tak s rodiči nadaných a mimořádně nadaných dětí.
Autor Mgr. Stanislava Korcová

Tajemství nejmenších čtenářek a čtenářů

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Text reflektuje šestou minikonferenci odborného panelu čtenářské gramotnosti. Akce se konala 3. prosince 2019 v Olomouci na hejčínském gymnáziu. Text přináší mnohou inspiraci pro učitelky a učitele mateřských škol a prvních ročníků škol základních. Současná, ale i dávná knižní produkce může přinést celou řadu čtenářských setkání a zážitků. Hlavním záměrem minikonference bylo zabývat se tím, jak s dětmi prožít čtený text, jak je přivést k hlubšímu porozumění nejen textu, ale i tomu, proč jej autor píše tak, jak jej píše, pro koho je text určen a podobně. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
Autor Petr Koubek

Šestá minikonference odborného panelu digitální gramotnosti a informatického myšlení

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Národní ústav pro vzdělávání (NÚV) v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ) uspořádal 14. listopadu 2019 šestou minikonferenci odborného panelu pro rozvíjení digitální gramotnosti a informatického myšlení. Minikonference proběhla na Obchodní akademii v Praze-Holešovicích. Setkání se zúčastnili členové týmu projektu PPUČ, učitelé ze škol a akademičtí pracovníci z vysokých škol. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
Autor Ing. Eva Fanfulová

Inspirace, jak vytvořit systém podpory nadání v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se věnuje možným krokům, které předcházejí vzniku systému podpory nadání v mateřské škole, a současně akcentuje přínos dalšího vzdělávání pedagogů pro toto téma. Článek by měl fungovat i jako inspirace, jejímž cílem je poukázat na skutečnosti, kterým je v rámci podpory nadání či nadaných třeba věnovat pozornost.
Autor Mgr. Jitka Adamová

Jak zlepšit atmosféru ve třídě?

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Existuje mnoho materiálů pro učitele v mateřských školách, jak děti naučit barvy či počítat, jak je provést ročními obdobími, jak rozeznávat jednotlivá zvířata nebo jak se naučit pohybovat v dopravním provozu. Málokdy však učitelé dostanou do ruky podklady, které podporují navazování přátelství mezi dětmi, podporují porozumění emocím, či schopnost přijímat zodpovědnost za své jednání. Pro pedagogy tak vyšla metodika Kurikulum Dobrý začátek, která může zjednodušit komunikaci s dětmi a podpořit jejich sociální dovednosti. Zde je shrnutí základních principů metodiky.
Autor Bára Procházková
Celkem: 1276