Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Ze zahrádky do pohádky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Prostřednictvím tohoto projektu jsme se zaměřili na rozvoj estetických a poznávacích dovedností, řeči, na vytváření kladného vztahu k literatuře. Vycházeli jsme vstříc dětskému myšlení a dětské psychice. Na přístupných jevech jsme dětem za pomoci pohádky odkrývali vztahy mezi lidmi, učili je vyjadřovat vlastní názory a city, přemýšlet, hledat příčiny, objevovat základní hodnoty lidského života. Zaměřili jsme se také na poznávání některých písmen.
Autor Alžběta Palatinová

Na indiánské stezce

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika integrovaného bloku: Každá mateřská škola se potýká s problémy navázání užší spolupráce rodiny a MŠ, jak se prezentovat na veřejnosti a zajistit si co největší zájem ze strany rodičů i dětí a navíc pochopení ze strany zřizovatele. Pokuste se vymyslet a zorganizovat činnost mimo vaši mateřskou školu.
Očekávané výstupy: Prohloubení spolupráce a vztahů mezi MŠ, dětmi a jejich sourozenci, rodiči a prarodiči i se zřizovatelem. Pobyt na čerstvém vzduchu, získání nových vědomostí, pohybových dovedností a návyků, získání sponzorů, příjemně strávený den.
Věková skupina: 3 - 6 let
Autor Iva Burešová

Voda je vzácný poklad

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Charakteristika integrovaného bloku: Prostřednictvím tématu o vodě se děti seznamovaly s vlastnostmi a potřebou vody, jejím znečištěním apod.
Očekávané výstupy:
  • mít poznatky o okolním prostředí (voda, živočichové);
  • mít povědomí o významu životního prostředí;
  • pomáhat pečovat o okolní prostředí.
Časový rozsah: 3 týdny
Věková skupina: od 3 let
Autor Miroslava Strakatá

Rytířské hrátky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Charakteristika integrovaného bloku: Soubor her a tvůrčích činností zaměřených na přiměřenou znalost historie, vytvoření přátelského prostředí bez projevů rivality a agrese, rozvoj úcty k životu ve všech jeho formách, pocit sounáležitosti se skupinou, sportovní a soutěžní klání v duchu fair-play a především získání citových prožitků a uspokojení.
Očekávané výstupy:
  • zvládat sebeobsluhu, jednoduchou obsluhu a pracovní úkony
  • zvládnout základní pohybové dovednosti a prostorovou orientaci, běžné způsoby pohybu v různém prostředí
  • vnímat a rozlišovat pomocí smyslů
  • prožívat radost ze zvládnutého a poznaného
  • řešit problémy, úkoly a situace
  • vyjadřovat svou představivost a fantazii v tvořivých činnostech (výtvarných, hudebních, pohybových)
  • navazovat a udržovat dětská přátelství
  • dodržovat pravidla her a jiných činností, jednat spravedlivě, hrát fair
  • osvojit si elementární poznatky o historii lidstva
Časový rozsah: 3 - 4 týdny
Věková skupina: 5 - 6 let
Autor Hana Sobotková

Jak jsme vytvářeli pravidla vzájemného soužití

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Integrovaný blok Jak jsme vytvářeli pravidla vzájemného soužití, který je součástí tematického celku „Můj kamarád“, nabízí činnosti vedoucí děti k vytváření a respektování základních pravidel vzájemného chování a jednání.
Autor Alžběta Palatinová

Putování za kouzelným pramenem vody

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Autorka představuje krátkodobý integrovaný blok nazvaný Putování za kouzelným pramenem vody. Děti se zúčastnily polodenního výletu do okolí města Mnichovo Hradiště s cílem získat nové poznatky o přírodě a místě, ve kterém žijí.
Autor Naďa Kudrnáčová

Cesta pohádkovým lesem

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Příspěvek přibližuje akci pořádanou mateřskou školou ve spolupráci s rodiči. Akce volně navozuje na pohybový a ekologický program v MŠ, je obsahově pestrá a umožňuje dětem prožít si svou radost ze zvládnutého a poznaného.
Autor Jitka Rottová

Jak jsme si vytvářeli pravidla ve třídě koťat

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Tento příspěvek je jednou z mnoha možností vytváření pravidel ve třídě nejmladších dětí. Ty se prostřednictvím pohádkových příběhů o kočičákovi seznamují s pravidly chování v MŠ, sami je vytvářejí a upravují.
Autor Martina Lietavcová

Motorky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Smyslem činností nabízených v rámci tohoto integrovaného bloku je přiblížit dětem téma vztahující se k motorkám, využít zájmu dětí o tuto problematiku k rozvoji schopností a získávání dovedností zejména v oblasti poznávání, manipulačních a pohybových dovedností, posilování a kultivování vzájemných vztahů.
Autor Alžběta Palatinová

Projekt spolupráce MŠ a ZŠ

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Nápadité prohloubení spolupráce mezi dětmi MŠ a žáky ZŠ
Autor Miluše Benátská
Celkem: 1290