Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejstarší
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Potřebujeme hodnotit?

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Kvalitní hodnocení poskytuje zpětnou vazbu. Článek přináší hlavní cíle, které by měly být v procesu hodnocení naplněny. Jako příklad hodnocení je uvedeno škálování.
Autor Hana Nádvorníková

Doporučení Rec(2002)8 komise ministrů členským zemím o denní péči o dítě

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Rada Evropy vydala doporučení, k denní péči o dítě, které zahrnuje strukturu možných forem péče, dále obecné principy, za kterých péče má probíhat, jistá opatření z hlediska ekonomického či dostupnosti, a popis programů, resp. činností, která by měla mít určitá specifika v holistickém přístupu k dítěti. Nejsou opomenuty vztahy mezi pečovateli a dětmi a mezi rodiči a dětmi. Doporučení vyzdvihuje snahu připravit dítě na zúčastněný a odpovědný život v demokratické společnosti v duchu tolerance a rovnosti.
Autor VUP Praha

Držíme masopust

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Celý projekt se nese v duchu humoru a vtipu. Cílem je seznámit děti s lidovými tradicemi v období masopustu. Společně prožít radost a veselí. Poznat humor a vtip v lidové slovesnosti, krátkých textech, písních i ve výtvarném projevu a pokusit se ho vhodně a citlivě použít.
Očekávané výstupy: Osvojit si elementární poznatky o lidových zvycích a tradicích v období masopustu. Umět prožívat a projevovat radost. Chápat humor a vtip, umět ho vhodně a citlivě použít (rozlišit humor a posměšek atd.).
Časový rozsah: 4 týdny
Věková skupina: 3 – 6 let
Autor Hana Kohoutová

My, děti, a naše práva

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Cílem ŠVP je vytvořit u dětí základní povědomí o vlastních právech. Různými činnostmi se program bude snažit o to, poskytnout dítěti informace o rodině , o svém já, o společenství, ve kterém žije. A také ho seznámit s některými prvky naší kultury.
Časový rozsah: 1 rok
Věková skupina: 3 – 6 let (heterogenní skupina)
Autor Martina Kupcová

Poznáváme své okolí na kole

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Projekt vychází z praktických zkušeností dětí, využívá jejich zvídavost, probouzí v nich chuť dívat se kolem sebe a snahu ukázat vše, co umí. Děti se seznámí s nejbližším okolím, rozvíjí se jejich kladný vztah k přírodě, domovu, obci.
Autor Pavla Tučková

Co se dítě naučí

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek obsahuje informační přehled očekávaných výstupů, resp. způsobilostí v oblasti rozvoje hrubé a jemné motoriky, vytvoření předpokladů osvojování trivia a v oblasti sociální informovanosti. Tohoto přehledu lze užít jako orientačního vodítka při plánování vzdělávací práce a stejně tak v procesu evaluace (při sledování a vyhodnocování rozvojových a vzdělávacích pokroků dětí).
Autor Martina Kupcová

Chceme, abychom si všichni rozuměli a porozuměli

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Projekt je zaměřen na rozvoj jazyka a logopedii - rozšíření slovní zásoby a její aktivní používání, dokonalé procvičování problematických hlásek, seznámení s kulturou našich kamarádů, rozvíjení dýchacích funkcí.
Autor Ladislava Plachá

Angličtina v MŠ

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Záměrem je seznámit děti s cizím jazykem, zdůraznit jim výhody znalosti cizích jazyků (např. aby se jednou mohly domluvit i za hranicemi naší země).
Očekávané výstupy: Děti se záměrně soustředí na činnost, cvičí paměť, pracují s obrazovým materiálem. Vnímají a dovídají se nové věci a přemýšlí o nich. Děti se naučí nová slova a porovnávají je s jiným jazykem, učí se je používat.
Věková skupina: 5 - 6 let
Autor Milena Pavlíčková

Návaznost ve vzdělávání z pohledu klíčových kompetencí

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Klíčové kompetence pojmenovávají, co je předpokladem spokojenosti a úspěchu v současném světě, v osobním životě i ve sféře profesní, resp. co by jedinec měl vědět, znát, dokázat, zvládat, jak by se měl chovat, vystupovat a projevovat. Směřování k těmto kompetencím je integrujícím prvkem vzdělávání na všech úrovních. Toto společné směřování umožňuje stanovovat společné vzdělávací cíle, a tím zajišťovat plynulou návaznost všech etap vzdělávání.
Autor Kateřina Smolíková

Předškolní výchova a vzdělávání a její další vývoj v České republice v mezinárodním kontextu

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Cílem mezinárodního projektu OECD bylo zachytit současný stav a perspektivu předškolní výchovy a vzdělávání v členských zemích OECD. Článek obsahuje doporučení a výzvy tohoto projektu.
Autor VÚP Praha
Celkem: 1290