Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tipy na softwarovou výbavu pro Linux
| Řada škol uvažuje o možnosti používání operačního systému Linux na žákovských počítačích. V následujícím článku se proto pokusíme naznačit, které programy by na těchto stanicích neměly chybět.  | Jana Vaňková |
|
|
| |
1 komentář |
03. 10. 2011 |
4353 |
Ptáme se... Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D.
| První z cyklu rozhovorů Ptáme se osobností české pedagogiky. Bořivoj Brdička působí na katedře informačních technologií a technické výchovy Pedagogické fakulty UK v Praze. Je uznávaným odborníkem a vizionářem v oblasti využití informačních a komunikačních technologií ve výuce. Novinky z dění v oboru a metodickou podporu předává učitelům prostřednictvím Spomocníka pro využití moderních technologií ve výuce, jenž je od prosince 2010 součástí Metodického portálu.  | Bořivoj Brdička |
|
|
| |
1 komentář |
29. 09. 2011 |
11169 |
Využití informačních technologií učiteli na středních školách
| Článek seznamuje s výsledky pilotního průzkumu. Jedná se o dotazníkové šetření, které mělo za cíl zjistit míru využití informačních technologií učiteli na středních školách v Českých Budějovicích. Šetření se zúčastnilo 104 respondentů a mělo ukázat, do jaké míry využívají učitelé ICT pro přípravu na vyučování a začleňují do výuky prezentace, animace a nové informace čerpané například z internetu a zda je na školách dostatečné ICT vybavení. Průzkum proběhl během roku 2010. Dotazník obsahoval 18 otázek. Článek popisuje průběh vlastního dotazníkového šetření a prezentuje dílčí výsledky.
Z analýzy výsledků dotazníku vyplývá, že dotazovaní učitelé na středních školách převážně mají dostatečné vybavení informačními technologiemi. Ve výuce používají nejvíce dataprojektor s počítačem a internet. Část šetření byla věnována využívání e-learningu ve vyučování. Pro učitele je to nový způsob výuky, se kterou se seznámili prozatím převážně jako studující kurzů v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.  | Jiří Straka |
|
|
| |
1 komentář |
24. 11. 2011 |
8772 |
Hygiena v informatice
| Hygiena má ve vztahu k ICT stále větší význam a řadu překvapivých významů – od hygieny práce, která má zajistit kvalitní zdravotní podmínky přes psychologickou stránku až po organizaci dat a jejich ochranu. Tam všude se tato disciplína projevuje.  | Jana Vaňková |
|
|
| |
1 komentář |
04. 11. 2011 |
16681 |
Výuka v kooperativních strukturách
| Článek předkládá konkrétní podoby kooperativních struktur jako komplexu organizačních forem výuky, úkolů a aktivit podporujících vytvoření efektivních podmínek pro spolupráci žáků v procesu kooperativního učení.  | Hana Kasíková |
|
|
| |
1 komentář |
19. 10. 2011 |
7728 |
Pět důvodů, proč školy ve větší míře nepoužívají open-source software
| Open-source software má ideální předpoklady pro využití ve školství. Přesto je míra jeho použití nízká a je stále považován za alternativu pro odvážné. Článek shrnuje několik důvodů či příčin, které hrají roli. Identifikace může posloužit k jejich překonání.  | Vlastimil Ott |
|
|
| |
1 komentář |
22. 11. 2011 |
4799 |
Praktické otázky z autorského práva pro učitele
| Článek JUDr. Danielisové přináší pedagogům stručný úvod do autorského práva s přihlédnutím k potřebám učitelské praxe.  | Tereza Danielisová |
|
|
| |
1 komentář |
04. 11. 2011 |
7345 |
Metodický portál ve službách vysokoškolské výuky
| Příspěvek popisuje pokus přivést skupinu studentů učitelství pro 1. stupeň ZŠ na Pedagogické fakultě UK v Praze k aktivní práci na Metodickém portálu rvp.cz. Jednalo se o jejich sdílení příprav na výuku a vzájemnou interakci nad těmito přípravami. Kromě rozvoje studentských dovedností vytvářet efektivní přípravy na výuku a reflektovat zkušenosti s výukou podle nich bylo cílem sledovat zájem studentů o zapojení mezi aktivní uživatele Metodického portálu. V příspěvku je prezentováno hodnocení této zkušenosti jednotlivými aktéry.  | PhDr. Jana Stará, Ph.D. |
|
|
| |
1 komentář |
07. 12. 2011 |
6656 |
Víte, jakou motivaci mají vaši žáci?
| Z vlastní zkušenosti víme, že pro náš úspěch nebo neúspěch v jakémkoli konání je podstatné, jak jsme sami na výsledku zainteresováni (motivováni). Podobně je tomu i u žáků a studentů.  | Jana Hrubá |
|
|
| |
1 komentář |
07. 03. 2012 |
6427 |
HTML editory
| Tvorba webových stránek patří nepochybně k častým okruhům činností, které jsou se žáky na středních školách vedeny. V následujícím článku se pokusíme nabídnout pohled na nástroje, které se k této činnosti mohou hodit.  | Zuzana Černá |
|
|
| |
1 komentář |
03. 05. 2012 |
7108 |