Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Odborné vzdělávání > Škola > Autoevaluace školy

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Cizí jazyky ve středním odborném vzdělávání

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Znalost cizího jazyka, včetně odborné terminologie, je v současné době základní předpoklad pro úspěšné uplatnění absolventů SOŠ na pracovním trhu. Zaměstnavatelé vyžadují absolventy škol, kteří jsou na dostatečné jazykové úrovni a jsou vybaveni jak jazykovými, tak společenskými a osobnostními kompetencemi.
Autor Veronika Sováková

Uplatňování supervize ve školských zařízení institucionální výchovy a preventivně výchovné péče

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V diagnostických a výchovných ústavech a dětských domovech se školou se v posledních letech zvýšil počet dětí traumatizovaných, se závislostmi na návykových látkách, s psychiatrickými diagnózami a dalšími velmi závažnými problémy, které se projevují zejména disociálním a agresivním chováním a narušením vztahů k vrstevníkům i dospělým.
Autor PhDr. Ivana Slavíková

Supervize pro učitele jako cesta k řešení náročných situací

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Co je supervize a co může nabídnout školám a učitelům? Možná nejlepší odpovědí na tuto otázku jsou přímé zkušenosti a reflexe supervidovaných učitelů: „Možnost podělit o své problémy s ostatními a vyslechnout názory a zkušenosti kolegů“, „Jiný pohled na události a problémy, získání nadhledu, vyčištění hlavy“, „Podělím se o problémy a zjistím, že je nemám jen já“, „Ujasnění a potvrzení správnosti řešení a rozhodnutí“, „Pomohla mi získat nadhled“, „Smysl je přivést paní učitelku do lepšího psychického stavu a nálady, uklidnit ji, že v tom není sama“.
Autor RNDr. Renata Svobodová

Nástroje pro vlastní hodnocení jsou na Metodickém portálu

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
MŠMT schválilo prodloužení nejžádanějších aktivit projektu Cesta ke kvalitě do srpna 2012. Díky tomu mohou učitelé ještě využívat workshopů a služeb terénních poradců autoevaluace. Evaluační nástroje vytvořené v projektu jsou trvale přístupné na Metodickém portálu RVP.CZ.
Autor Zoja Franklová

Evaluace a autoevaluace jako pomocník manažera školy V

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek je další ze série článků s názvem Evaluace a autoevaluace jako pomocník manažera školy. V následujícím textu je popsáno jak provádět analýzu a vyhodnocení výsledků dat, které jste získali některou z autoevaluačních metod. Také se zde probírá jak provádět na základně těchto výsledků opatření, které vedou k zamýšlenému cíli.
Autor Marek Václavík

Evaluace a autoevaluace jako pomocník manažera školy IV (metody sběru dat) - 2. část

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek navazuje na předchozí díl – Evaluace a autoevaluace jako pomocník manažera školy III. Zde se dozvíte, které metody můžete využít při sběru podkladů a dat nejen při autoevaluační činnosti. Vybrané metody jsou podrobně rozepsány. Příspěvek také nabízí tipy na konkrétní kroky, které můžete učinit ve své škole.
Autor Marek Václavík

Evaluace a autoevaluace jako pomocník manažera školy IV (metody sběru dat) - 1. část

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek navazuje na předchozí díl – Evaluace a autoevaluace jako pomocník manažera školy III. Zde se dozvíte, které metody můžete využít při sběru podkladů a dat nejen při autoevaluační činnosti. Vybrané metody jsou podrobně rozepsány. Příspěvek také nabízí tipy na konkrétní kroky, které můžete učinit ve své škole.
Autor Marek Václavík

Evaluace a autoevaluace jako pomocník manažera školy VIII

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Poslední příspěvek ze série článků s názvem Evaluace a autoevaluace jako pomocník manažera školy rychle a stručně v bodech shrnuje celý proces autoevaluace a upozorňuje na časté chyby, které mohou vést k neúspěchu a k nedosažení cílů.
Autor Marek Václavík

Evaluace a autoevaluace jako pomocník manažera školy VII (role v procesu autoevaluace)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek Evaluace a autoevaluace jako pomocník manažera školy VII popisuje odpověď na velmi často v praxi pokládanou otázku – „Co mají konkrétně jednotliví lidé v autoevaluačním procesu dělat?“ V textu se podrobně dozvíte, které role mají plnit jednotliví aktéři školního života v procesu autoevaluace.
Autor Marek Václavík

Evaluace a autoevaluace jako pomocník manažera školy VI (časový a organizační harmonogram)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek navazuje na předchozí díl (V) pojednání o autoevaluaci školy. V této části se v krátkosti dozvíte, co autoevaluaci výrazně ovlivňuje a jakými konkrétními kroky je nejlépe zahájit školní rok.
Autor Marek Václavík
Celkem: 25