Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Odborné vzdělávání > Škola

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

10 důvodů, proč používat elektronickou žákovskou knížku

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Zkušenosti s ověřováním elektronické žákovské knížky (SW aplikace pro školskou administrativu) jako nové formy komunikace mezi učitelem, žákem a rodičem. Proč elektronickou žákovskou knížku používat a jaké výhody přináší. Názory rodičů a postoj učitelů k používání elektronické žákovské knížky.
Autor Zdeněk Chalupský

Jak zvýšit kvalitu škol pomocí otevřeného vzdělávání – tipy a rady pro ředitele a zřizovatele škol

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Příručka představuje hlavní výhody, které může přinést zapojení principů otevřeného vzdělávání do českých škol. Počínaje finančními úsporami a konče zvýšením celkové kvality výuky a prestiže českých škol.
Autor Ondřej Neumajer

ICT metodik, ICT koordinátor

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Informační článek, který popisuje funkci ICT metodika, resp. koordinátora, informační a metodické zdroje pro jeho činnost; mapuje aktuální nabídku studia k výkonu této specializované funkce včetně přehledu institucí, cen školení a odkazů na weby těchto institucí.
Autor Roman Úlovec

Jak být dobrý třídní učitel

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Téma „třídní učitel“ je skutečně široké a zahrnuje mnoho různých pohledů. Třídní učitel znamená něco jiného pro žáky, rodiče, ostatní kolegy, vedení školy, a pokud jsme sami třídní učitelé, zajímá nás vlastní pohled na sebe sama. Součástí profese je i kladení otázky, zda poznám, že jsem dobrý třídní učitel.
Autor doc. PhDr. Soňa Hermochová, CSc.

Kvalitnější výuka zavedením atestací pro učitele?

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek hovoří o důležitosti dlouhodobého sebevzdělávání učitelů, současném stavu, nedostatcích systému vzdělávání na základní škole a dává je do souvislosti s chystaným zavedením systému atestací na zvýšení prestiže učitelského povolání. Bude výuka kvalitnější? K čemu bude dobrý systém atestací, když není dostatečně efektivní a postrádá význam pro naplnění své podstaty?
Autor Jolana Ronková

eTwinning – spolupráce žáků partnerských škol v Evropě

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek popisuje aktivitu eTwinning a nástroje a služby portálu www.etwinning.net, resp. www.etwinning.cz, které usnadňují kterékoli mateřské, základní a střední škole realizaci mezinárodních projektů.
Autor Pavla Šabatková

Metodika hodnocení kompetence učitele v praxi

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek na konkrétním příkladu prezentuje vytváření metodiky hodnocení kompetence pedagogických pracovníků a s ohledem na potenciál školy a vizi jejího rozvoje zdůrazňuje význam efektivního hodnocení pedagogických pracovníků. Autor předkládá konkrétní systém hodnocení učitelů ověřený v praxi, přičemž neopomíjí celý proces jeho vzniku od základních metodických východisek až po jeho implementaci do praxe a reakce na něj.
Autor Mgr. Jiří Trunda

Evaluace a autoevaluace jako pomocník manažera školy IV (metody sběru dat) - 2. část

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek navazuje na předchozí díl – Evaluace a autoevaluace jako pomocník manažera školy III. Zde se dozvíte, které metody můžete využít při sběru podkladů a dat nejen při autoevaluační činnosti. Vybrané metody jsou podrobně rozepsány. Příspěvek také nabízí tipy na konkrétní kroky, které můžete učinit ve své škole.
Autor Marek Václavík

Nezaměstnanost absolventů škol

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Nezaměstnanost absolventů škol je výrazně ovlivněna celkovou ekonomickou situací v zemi, celkovou nezaměstnaností, stavem nabídky volných pracovních míst a stavem mezi poptávkou a nabídkou po pracovních silách. Důležitou roli rovněž sehrává vzdělanostní a oborová struktura absolventů škol. Článek popisuje obecnou problematiku sledování nezaměstnanosti absolventů škol a hodnotí situaci vlny absolventů, kteří dokončili studium v roce 2009 s odstupem několika měsíců (k 30. dubnu 2010). Kriteriem je míra nezaměstnanosti absolventů jednotlivých kategorií především středoškolského vzdělání a v rámci kategorie jsou uvedeny i výsledky porovnání dle skupin oborů vzdělání. Vzhledem k aktuální ekonomické situaci je věnována pozornost i dlouhodobé nezaměstnanosti, a to rovněž dle jednotlivých kategorií dosaženého vzdělání. Článek vychází z nejčerstvějších dostupných údajů v době zpracování, jimiž jsou pololetní statistiky nezaměstnanosti absolventů v oborovém členění (MPSV) a výkazy počtu absolventů předchozího roku (ÚIV).
Autor Ing. Daniela Chamoutová

Plánování autoevaluace

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
České právní předpisy stanovují jako povinnost vlastní hodnocení školy a soustřeďují se především na zprávu o něm. Článek se týká především procesu autoevaluace a soustřeďuje se na zásady, které by měly být dodržovány, aby celý proces byl zdárně završen.
Autor PhDr. Martin Chvál Ph.D.
Celkem: 62