Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Odborné vzdělávání > Kurikulum > Proces tvorby

Zobrazit na úvodní stránce článků

Dostupné záložky

Tato kategorie nemá podřazené záložky.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Role ředitele školy v ŠVP

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek popisuje roli ředitele při tvorbě ŠVP, jeho odpovědnost za zpracování.
Autor Ing. Bc. Jarmila Zábranská

Úloha koordinátora ŠVP

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příklad dobré praxe popisuje na základě zkušenosti činnost koordinátora při tvorbě ŠVP a postup rozpracování RVP do ŠVP.
Autor Ing. Milena Škorpilová

Tvorba a kontrola ŠVP střední školy s různými obory vzdělání

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příklad dobré praxe Tvorba a kontrola ŠVP střední školy s více obory vzdělání (učebními i maturitními) nabízí model minimálního jednotného učebního schématu všeobecně vzdělávacích předmětů různých technických oborů s cílem umožnit spojení výuky těchto předmětů pro více oborů. Dále se tento příspěvek zabývá jednotlivými komponenty tvorby a realizace ŠVP s upozorněním na pozitiva tvorby ŠVP ale i na případné nedostatky. Autor externě spolupracuje s ČŠI na prvotním hodnocení ŠVP oborů s technickou profilací.
Autor Mgr. Pavel Kolár

Dějepis ve školních vzdělávacích programech konzervatoří

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek upozorňuje na problém začlenění všeobecně vzdělávacího předmětu dějepis do školního kurikula uměleckých oborů vzdělání, zejména těch, které se vyučují v konzervatořích. Nevhodnou integrací by se mohlo stát, že vznikne nesoulad mezi RVP a ŠVP a bude reálně ohroženo naplňování vzdělávacích cílů školního dějepisu, zaměřeného na dějiny moderní doby.
Autor PhDr. Maria Bezchlebová

Finanční gramotnost - Analýza zapracování finanční gramotnosti do ŠVP středních odborných škol

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
NÚOV vydává publikaci s názvem Finanční gramotnost - Analýza zapracování finanční gramotnosti do školních vzdělávacích programů (ŠVP) středních odborných škol (SOŠ). Jedná se o publikaci, která je součástí realizace metodické podpory MŠMT v oblasti počátečního vzdělávání, která vychází z Národní strategie finančního vzdělávání. V publikaci je uvedena metodika analýzy úrovně finanční gramotnosti na SOŠ a SOU a její vyhodnocení v rámci odvětví oborů vzdělání. Součástí publikace je doporučení řešitelského týmu, jak zapracovat problematiku finanční gramotnosti do ŠVP škol.
Autor Ing. Eva Rathouská Grmelová

Projekt Kurikulum S pomáhá středním odborným školám v jejich reformě

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Tříletý národní projekt Kurikulum S - Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání realizuje MŠMT s Národním ústavem odborného vzdělávání. Hlavní náplní projektu je přímá bezplatná pomoc učitelům středních odborných škol s kurikulární reformou – s tvorbou, zaváděním a inovací školních vzdělávacích programů (ŠVP). Pro snadnou dostupnost této pomoci byla v jednotlivých krajích zřízena regionální konzultační centra, která pro pedagogy pořádají vzdělávací akce a poskytují jim konzultace a metodické rady. Mezi další aktivity projektu patří sledování výuky ŠVP na pilotních školách, rozvoj sociálního partnerství v odborném vzdělávání a příprava profilové části maturitní zkoušky.
Autor Mgr. Lucie Šnajdrová

Cyklické revize RVP v odborném vzdělávání

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek náměstkyně ředitele Národního ústavu odborného vzdělávání vztahující se k problematice cyklických revizí RVP v odborném vzdělávání.
Autor Ing. Jitka Pohanková

ICT gramotnost

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek předkládá k diskuzi definici ICT gramotnosti. Cílem ICT panelu při Výzkumném ústavu pedagogickém v Praze bylo vymezit základní kompetence z oblasti ICT, kterými by člověk měl být vybaven, aby mohl úspěšně existovat ve společnosti, jež je stále více ovlivňována technologiemi.
Autor Daniela Růžičková

Jak a proč v budoucnu měnit rámcové vzdělávací programy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek nabízí odborný pohled na budoucí revize rámcových vzdělávacích programů. Úpravy RVP mohou být z pohledu autora, člena koncepčního odboru MŠMT, šancí na to, aby obsah vzdělávání neustále jen nepřibýval. Proto je nutné se ptát, proč se žáci mají tomu či onomu učit, jaké jsou cíle současné školy, co od ní všichni společně očekáváme. Není to zase tak teoretický a odtažitý rébus, jak by se mohlo na první pohled zdát.
Autor Jindřich Kitzberger

Rámcové vzdělávací programy a jejich úpravy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
RNDr. Jindřich Kitzberger, člen koncepčního odboru MŠMT, nabízí v rozhovoru odborný pohled na otázky, jak se v rámcových vzdělávacích programech vyrovnávat s rychlými změnami ve vědách i ve společnosti, kdy se už po krátké době může zdát kurikulum neúplné nebo zastaralé, nebo jakým způsobem mají být do revizí RVP zapojeni odborníci z praxe – ředitelé a učitelé škol.
Autor Jindřich Kitzberger
Celkem: 26