Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Odborné vzdělávání > Informujeme

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Výuka k různosti – Zpravodaj č. 3

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpravodaj č. 3 projektu „Výuka k různosti jako součást multikulturní výchovy a vzdělávání“.
Autor Centrum vizualizace a interaktivity vzdělávání

ALTERNATIVY – 10. ročník konference a prakticky zaměřených seminářů

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Regionální centrum Asociace učitelů angličtiny při ICV & Jazykové škole Kutná Hora ve spolupráci s Národním podpůrným střediskem pro eTwinning NAEP srdečně zve učitele a další pedagogické pracovníky mateřských, základních, středních, vyšších i vysokých škol na 10. ročník konference a prakticky zaměřených seminářů ALTERNATIVY, který se koná dne 29. ledna 2010 pod záštitou starosty města Kutná Hora Ivo Šalátka.
Autor Regionální centrum AUAČR

Absolventi mají lepší vyhlídky na zaměstnání

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Situace na trhu práce je díky postupnému zlepšování ekonomické situace příznivější než loni, míra nezaměstnanosti absolventů škol poklesla napříč všemi kategoriemi vzdělání. Údaje vycházejí z předběžné zprávy NÚV, která uvádí jen základní data o frekventovaných skupinách oborů. Podrobnější data budou k dispozici v říjnu.
Autor Alžběta Polzová

Web nové generace

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Internet se nevyvíjí jen v technologickém smyslu, dochází také k posunu psychologickému a sociologickému. Lidé, kteří začínají v tuto chvíli internet využívat ke svému každodennímu životu, fungují, chovají se a myslí jinak, dávají možná vyšší důraz na jiné hodnoty, odlišně se učí a přemýšlejí, trošku jinak komunikují. A to je skupina lidí, se kterou pracují učitelé – to jsou dnešní žáci.
Autor Dan Franc

Digitální portfolio – brána k informacím moderního učitele

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Díky životu v informační společnosti je náš soukromý i pracovní život každý den zaplavován množstvím informací. Namísto toho, abychom se věnovali jejich obsahu, trávíme zbytečný čas jejich dohledáváním, tříděním a přenosem. Často opakovaně a zbytečně. Potřebujeme místo, na kterém by byly informace kdykoli dostupné, přehledně roztříděné a snadno použitelné; místo, kde můžeme informace lehce poskytnout ostatním, čerpat z jejich vlastních zdrojů a přitom je mít stále pod kontrolou. Takovým místem je digifolio.rvp.cz. Nabízí nám přehledně tříděný archivační prostor, možnost zcela soukromého bohatě rozvrstveného profesního profilu i propracovaný systém sdílení. Veškeré informace můžeme snadno třídit do prezentačních pohledů a poskytnout je k dispozici námi zvolenému okruhu uživatelů. Díky agregačním pohledům již nikdy nemusíme hledat své oblíbené položky. S ostatními uživateli můžeme zakládat pracovní skupiny a vytvářet např. školní, projektová či tematická portfolia. To vše s informačním zázemím ostatních modulů rvp.cz.
Autor Dominik Fellner

Play-i jako hračka rozvíjející logické myšlení

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Informace o projektu zavádějícího do výroby nové převratné hračky pro děti v podobě programovatelné dvojice robotů Bo a Yana, které rozvíjejí algoritmické myšlení hrou a sledují intelektuální vývoj od předškolního věku až po SŠ.
Autor Karel Moldřík

Raspberry Pi a možnosti jeho praktického použití

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Pokračování zprávy o miniaturním počítači vyvinutém s cílem podpořit výuku programování na všech stupních škol.
Autor Lukáš Kotek

Projekt Kurikulum S pomáhá středním odborným školám v jejich reformě

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Tříletý národní projekt Kurikulum S - Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání realizuje MŠMT s Národním ústavem odborného vzdělávání. Hlavní náplní projektu je přímá bezplatná pomoc učitelům středních odborných škol s kurikulární reformou – s tvorbou, zaváděním a inovací školních vzdělávacích programů (ŠVP). Pro snadnou dostupnost této pomoci byla v jednotlivých krajích zřízena regionální konzultační centra, která pro pedagogy pořádají vzdělávací akce a poskytují jim konzultace a metodické rady. Mezi další aktivity projektu patří sledování výuky ŠVP na pilotních školách, rozvoj sociálního partnerství v odborném vzdělávání a příprava profilové části maturitní zkoušky.
Autor Mgr. Lucie Šnajdrová

Jak rozvíjet podnikavost dětí a mládeže

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek pojednává o realizaci moderované diskuze v režii obecně prospěšné společnosti Yourchance. Tentokrát se konala v rámci Celosvětového týdne podnikání – Global Entrepreneurship Week 2014 a pozornost se upnula ke stále více aktuálnímu tématu jak vést studenty k podnikavosti a podnikání.
Autor Nikola Jančíková

Znají lidé v Evropě nástroje podporující mobilitu?

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
V posledních letech Evropská komise ve spolupráci s členskými státy EU usiluje o transparentnost a uznávání kompetencí a kvalifikací, které lidé získali v průběhu vzdělávání a profesního života. Evropská komise proto během jara 2014 sbírala názory zainteresovaných osob i veřejnosti k současným evropským nástrojům pro transparentnost a uznávání dovedností a kvalifikací. Dvě studie zjišťovaly, jak je vnímána současná situace ve vzdělávání a uznávání dovedností a kvalifikací, zda jsou existující nástroje adekvátní a je-li vůle je zjednodušit.
Autor A. Konopásková, L. Šnajdrová, L.Polcerová
Celkem: 1396