Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Čtení Twitteru
| Článek vysvětluje, proč je nutné znát žánry nově vznikající na sociálních sítích. Na ukázce tweetů bývalého amerického prezidenta podává zjednodušený návod, jak číst politické tweety. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Ludmila Kovaříková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
04. 03. 2021 |
169 |
20 věcí, na kterých opravdu záleží nejen v malé revizi RVP ZV
| Na čem opravdu záleží v malé revizi RVP ZV? Není to konkrétní předmět, jeho obsah či časová dotace. Jde o mnohem zásadnější věci, o principy, jejichž zvládnutím budeme připraveni i na revizi velkou. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Jaroslav Mašek |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
03. 03. 2021 |
650 |
Kritická digitální pedagogika podle Stommela
| Nová zpráva o činnosti amerického odborníka na vzdělávací technologie Jesse Stommela, zakladatele specializovaného recenzovaného otevřeného online časopisu Hybrid Pedagogy. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
01. 03. 2021 |
391 |
Tři varianty hybridní školy
| Nejlepší vzdělávání je to, které je personalizované. A to platí i v případě vzdělávání hybridního. Následující text nabízí konkrétní řešení, jak vytvořit hybridní školu s využitím modulového systému. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Jaroslav Mašek |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
24. 02. 2021 |
625 |
Datově chytré školy
| Zpráva o projektu australské Monash University, který mapuje využití analýzy výukových výsledků v tamních školách a zároveň ukazuje, kam tento rychle se rozvíjející obor směřuje. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
22. 02. 2021 |
430 |
Technologické zahlcení jako důsledek špatné komunikace
| Na jaře, po zavedení online výuky, jsme se velmi rychle potýkali se dvěma zahlceními – obsahovým a technologickým. Nyní, přibližně po roce online výuky, čelíme dalšímu technologickému zahlcení, ke kterému by nakonec nemuselo dojít, kdybychom spolu lépe komunikovali. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Jaroslav Mašek |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
17. 02. 2021 |
851 |
Weston Kieschnick
| Seznámení s myšlenkami kalifornského experta na vzdělávací technologie, původem učitele, který spolu se svou manželkou, učitelkou, pomáhá učitelům orientovat se v současné situaci plošného zavádění hybridní výuky. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
15. 02. 2021 |
483 |
Clubhouse a digitální gramotnost
| Jak souvisí sociální síť Clubhouse s digitální gramotností? A jaký má význam pro učitele a žáky? Po prvních dvou týdnech jejího používání se autor zamýšlí nad hlubšími souvislostmi využití této nové platformy. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Jaroslav Mašek |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
10. 02. 2021 |
826 |
Jak na hybridní výuku podle Spencera
| Hybridní výuka se stává samozřejmostí našich škol. Teoreticky si snad již uvědomujeme, že se liší od čistě prezenční nejen cíli, ale i postupy. Podívejme se, jak metodiku hybridní výuky navrhuje známý odborník z USA John Spencer. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
08. 02. 2021 |
778 |
Co znamená dobrá škola
| Článek přináší shrnutí studie zveřejněné v prosinci 2020 Národním úřadem pro ekonomický výzkum zkoumající význam podpory vztahů a pozitivního stylu myšlení pro dlouhodobý úspěch žáků. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Jaroslav Mašek |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
03. 02. 2021 |
884 |