Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Odborné vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

„START DO ŽIVOTA“ – šance pro děti z dětských domovů

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příklad dobré praxe je založen na podpoře vzdělávání a následného pracovního uplatnění dětí z dětských domovů v oboru cestovního ruchu, konkrétně v oblasti hotelnictví a gastronomie, kterou poskytuje Nadace AHR ve spolupráci se Střední školou hotelnictví a gastronomie SČMSD Praha – Klánovice, s.r.o., Asociací hotelů a restaurací České republiky, o.s., a se členskými hotely. Cílem projektu je umožnit těmto dětem získat střední vzdělání a odbornou kvalifikaci a tím i zlepšit jejich následné profesní uplatnění. Dospívající děti z dětských domovů mají díky projektu možnost získat samostatnost a finanční nezávislost na domovu, tzv. šanci na start do života.
Autor Ing. Alžběta Cedidlová

„Internetoví“ studenti považují kopírování za nezávadné

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o příspěvku profesorky Sally Brownové z Leeds Metropolitan University na mezinárodní konference o plagiátorství.
Autor Daniel Tocháček

„Informace nejsou znalosti.“ (Kdo to řekl? Co to znamená?)

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek přináší text prof. Milana Zeleného, který byl s laskavým svolením autora a redakce webu Aktuálně.cz přejat z autorova tamějšího blogu. Vysvětluje významný rozdíl mezi informací a znalostí a dokládá jej řadou příkladů. Prof. Zelený působí na několika zahraničních univerzitách (New York, Xi´an, Taipei, Kanpur), ale také na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Přes 25 let je šéfredaktorem mezinárodního časopisu Human Systems Management. Je nejcitovanějším českým ekonomem. Napsal řadu odborných interdisciplinárních publikací.
Autor Prof. Milan Zelený

Zvuk deformuje membránu

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Energie zvuku je jeho důležitá charakteristika zvláště s přihlédnutím k poslechu reprodukované hudby sluchátky. Zejména mladí lidé si neuvědomují, že by si tak mohli natrvalo i poškodit uši. Proto je vhodné energii zvuku žákům zviditelnit jednoduchým experimentem.
Autor Jaroslav Reichl

Zuckerbergův manifest

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva a komentář ke sdělení, které zakladatel a majitel Facebooku Mark Zuckerberg poslal svým přívržencům. Naznačuje v něm další vývoj této platformy.
Autor Bořivoj Brdička

Způsob bytí: Zážitky komunikace

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V dnešní době mnoho učitelů hovoří o problémech s dětmi v hlavním proudu vzdělávání. I jim může být tato ukázka z knihy podporou a pomůckou. Třeba zjistí, že stačí skutečně a hluboce naslouchat...
Autor C. R. Rogers

Zpráva SETDA o vývoji amerického školství

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Informace shrnující výsledky obsažené ve zprávě Amerického Sdružení vedoucích státních školských technologů popisující stav využití technologií v amerických školách.
Autor Bořivoj Brdička

Zpráva projektu Tomorrow s reakcí na pandemii

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zajímavá zjištění amerického tradičně značně velkého průzkumu využití vzdělávacích technologií u učitelů, žáků a rodičů, který reaguje na současnou situaci uzavření škol.
Autor Bořivoj Brdička

Zpráva o globálním rozvojovém vzdělávání v České republice v letech 2008-2010

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvek informuje o vypracování materiálu s názvem „Zpráva o globálním rozvojovém vzdělávání v České republice v letech 2008-2010”, který vznikl v rámci Národního semináře k metodám evaluace a monitoringu aktivit v oblasti globálního rozvojového vzdělávání (dále jen GRV). Zpráva podává souhrnné informace o průběhu a výsledcích tohoto semináře a zároveň poskytuje rozšiřující informace o stavu a trendech vývoje GRV v ČR v letech 2008-2010.
Autor Aleš Franc

Zpracování naměřených údajů pomocí ICT

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Příklad dobré praxe je určen žákům 1. ročníku SŠ v předmětu ICT. Žáci v rámci projektu v průběhu jednoho předem určeného týdne sami zjišťují potřebné údaje (měří ranní a večerní venkovní teploty). Zpracováváním naměřených údajů opakují poznatky a dovednosti s tabulkovým procesorem, textovým editorem a vyhledávání na Internetu. Při shromažďování i zpracování údajů jsou rozděleni do trojic, případně dvojic, rozvíjejí tedy současně klíčové kompetence k řešení problémů, kompetence komunikativní, sociální a personální.
Autor Mgr. Petra Horáková
Celkem: 2141