Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Odborné vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: ,
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

ICT metodik, ICT koordinátor

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Informační článek, který popisuje funkci ICT metodika, resp. koordinátora, informační a metodické zdroje pro jeho činnost; mapuje aktuální nabídku studia k výkonu této specializované funkce včetně přehledu institucí, cen školení a odkazů na weby těchto institucí.
Autor Roman Úlovec

Školní informační systémy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Moderních informačních systémů škol je na českém trhu několik. Článek shrnuje možnosti těchto systémů a předkládá doporučená kritéria pro výběr toho pravého, který bude řešit potřeby vaší školy. Na závěr článku je uveden seznam nejrozšířenějších školních systémů v ČR.
Autor Ondřej Neumajer

Web 2.0

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Podle internetové encyklopedie Wikipedie je termín „Web 2.0“ ustálené označení pro etapu vývoje webu, v níž byl pevný obsah webových stránek nahrazen prostorem pro sdílení a společnou tvorbu obsahu. Sama Wikipedie je právě internetovou službou této nové generace. S Webem 2.0 je ale spojena celá řada technologických změn, které zásadně mění využívání informačních a komunikačních technologií nejen ve firemní či mediální, ale i ve školní praxi.
Autor Jan Wagner

Připojení k internetu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Způsobů připojení k internetu je celá řada a aktuální nabídka jeho poskytovatelů je široká. Za poslední desetiletí se ale poměry na trhu a technologie výrazně změnily a i ve školách je třeba na tyto změny reagovat. Co bylo výhodné před pěti lety, nemusí být výhodné dnes.
Autor Jan Wagner

Projektové řízení ve škole

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Metody a techniky projektového řízení by se mohly stát velmi významným pomocníkem nejen ředitelů škol, ale také učitelů. Jejich prostřednictvím by mohli proniknout do povědomí žáků. Jednou z cest, jak si tyto nástroje osvojit, je například realizace projektu financovaného z nové oblasti podpory s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách (EU peníze školám).
Autor Blanka Kozáková

Školní WiFi síť – jak a proč

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V příspěvku je stručně představena WiFi technologie a možnosti jejího využití v prostředí školy. V článku je nastíněn postup při návrhu školní bezdrátové sítě na Gymnáziu olympijských nadějí v Českých Budějovicích. Na závěr je zhodnocen její půlroční provoz.
Autor Jaroslav Koreš

Softwarové licence vhodné pro použití ve školním prostředí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek představuje základní způsoby licencování softwaru s ohledem na školské prostředí. U každého typu licence je uveden konkrétní příklad. Účelem je informovat o možnostech takového softwarového vybavení, které je k dispozici za velmi výhodných podmínek (a nejsou tím myšleny slevové akce výrobců).
Autor Vlastimil Ott

Licencování produktů společnosti Microsoft pro školy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Velké množství škol dnes používá produkty společnosti Microsoft. Ne všechny školy však bohužel vědí o možnosti pořídit své licence za mnohem výhodnějších podmínek než běžný koncový uživatel či komerční společnost.
Autor Jiří Kadavý

Jsou informace o úrazech ve školách dostatečným podkladem pro jejich prevenci?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autor ve svém teoretickém příspěvku analyzuje statistiky úrazů v českých vzdělávacích zařízeních. Upozorňuje na nedostatky v evidování úrazů a na nedostatečnou výpovědní hodnotu úrazových statistik ve vztahu k nízké míře prevence úrazovosti ve školách. V závěru příspěvku formuluje možná řešení situace. Článek je doplněn přílohou obsahující grafy.
Autor PaedDr. Jan Tupý

Finanční gramotnost – 1. ročník celostátní soutěže

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Posláním soutěže je posouzení úrovně znalostí žáků druhého stupně základních a středních škol ve finanční gramotnosti. Hlavním cílem je umožnit žákům zorientovat se v ekonomické a finanční oblasti – jak sestavit domácí rozpočet, jak se vyznat v množství nabízených finančních produktů, jak se bránit předlužení, jak rozvíjet ekonomické myšlení – aktiva, pasiva apod. Vítěze celostátních kol čekají pěkné ceny.
Autor Jaroslav Froulík
Celkem: 2140