Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Odborné vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Život a smrt Aarona Swartze

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Životní příběh mladého muže, který se zasloužil o rozvoj internetu a proslavil bojem za svobodu slova, volné dostupnosti informací a přístupu ke vzdělání pro všechny.
Autor Bořivoj Brdička

Živnostenské podnikání

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Popisovaná hodina je příkladem použití některých méně tradičních metod ve výuce ekonomiky – her, soutěží, křížovky, opakování a výkladu s pomocí informačních technologií. Tématem hodiny je živnostenské podnikání.
Autor Ing. Miroslava Illetšková

Získáte práci díky životopisu nebo díky vaší digitální stopě na webu?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o tom, jak je stále více k posuzování vhodnosti kandidátů o zaměstnání přihlíženo k tomu, jakou digitální stopu za sebou uchazeč na internetu zanechal.
Autor Ondřej Petr

Zisk – symbol úspěchu a výchova k ekonomickému myšlení

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá klíčovými problémy, které vnáší do výchovy k ekonomickému myšlení a rozhodování úzké pojetí zisku jako symbolu úspěšnosti. Východisko vidí v interdisciplinárně koncipované výuce, umožňující učiteli pracovat s různými kritérii hodnocení ekonomického chování a překonat zjednodušené chápání úspěchu redukovaného na rychlou realizaci zisku.
Autor Milena Tichá

Zdravý životní styl

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Příklad dobré praxe je ukázkou využití sportovní dovednosti žáků a nadšení pedagogů pro osvojení si pravidel zdravého životního stylu. Harmonizační kurzy pro žáky prvních ročníků přispívají k navázání neformálních vztahů mezi žáky a pedagogy.
Autor Ilona Tesařová

Zážitkové výukové programy

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek seznamuje s knihou nakladatelství Portál. Kniha samotná přináší několik praktických a důsledně propracovaných témat pro zážitkovou pedagogiku. Článek představuje část, která popisuje, komu je kniha určena, doporučení, jak s knihou pracovat a ukázku praktické lekce zážitkového programu. Zajímavé je i to, že kniha má webovou podporu.
Autor Radek Pelánek

Zážitkově pedagogické učení: Kritéria výběru a přípravy pedagogů

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Publikace Zážitkově pedagogické učení z nakladatelství Grada poslouží především jako metodicko-praktický materiál všem pedagogickým pracovníkům zajímajícím se o zážitkovou pedagogiku. Čeští autoři Radek Hanuš a Lenka Chytilová vycházejí zejména z vlastní zkušenosti a předkládají koncept postavený na reflexi nejlepších českých tradic výchovy v přírodě a vlastního českého zdroje zážitkové pedagogiky, Prázdninové školy Lipnice. Objasňují pojmy projektování, dramaturgie, programové oblasti, hry a prostředky. Kniha také přináší mnoho praktických příkladů a inspirací z úspěšně realizovaných projektů v přírodě.
Autor Radek Hanuš

Závěrečné zkoušky se sjednocují

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Červnové závěrečné zkoušky v učebních oborech ukázaly, že většina škol souhlasí s jejich sjednocením. I v tomto školním roce se ředitelé škol mohli rozhodnout, zda závěrečné zkoušky připraví podle vlastních představ, nebo podle jednotného zadání, vytvořeného v rámci projektu ministerstva školství Nová závěrečná zkouška 2. Poslední statistika ukazuje, že se pro jednotné závěrečné zkoušky rozhodlo 443 škol s učebními obory, což představuje 88 procent, skládalo je celkem 27 064 žáků.
Autor Zoja Franklová

Zavedení systému ISO 9001:2008 ve vzdělávací instituci

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příkladem dobré praxe je snaha o zajištění kvality vzdělávání. Propracovaný systém managementu kvality nabízí soubor mezinárodně uznávaných norem pro kvalitu řízení, zejména ISO 9001:2008. ISO normy jsou zcela běžné v hospodářské oblasti. Je však možné je uplatnit i v oblasti vzdělávání.
Autor RNDr. Hana Kozáčková

Zapomínání podle Richardsona

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek předkládá konkrétní doporučení Willa Richardsona na to, co bychom se měli v roli učitelů odnaučit.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 2152