Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Odborné vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Příbuzné obory mohou čerpat ze společných odborných základů

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Řada oborů vzdělání je založena na podobných, či dokonce stejných odborných předpokladech. Tohoto poznatku lze využít při modernizování vzdělávacích programů středních odborných škol a v budoucnu také při tvorbě rámcových vzdělávacích programů, a to prostřednictvím tzv. společných odborných základů.
Autor Mgr. Aneta Vencovská

Kvalitu odborného vzdělávání pomůže zajistit EQAVET

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
EQAVET (The European Quality Assurance in Vocational Education and Training) je evropský rámec pro podporu zajišťování kvality v odborném vzdělávání (OV), který pomáhá školám, zaměstnavatelům a všem, kteří se podílejí na odborném vzdělávání, dokumentovat, rozvíjet, monitorovat, hodnotit a zlepšovat kvalitu odborného vzdělávání. Nabízí k tomu různé nástroje a principy, např. cyklus a ukazatele kvality, kritéria pro studijní a pracovní podmínky rozvíjející kvalitu spolupráce škol a firem nebo soubor praktických článků s radami a tipy ke zkvalitňování zahraničních stáží.
Autor Lucie Šnajdrová

Moduly ve vzdělávacích programech škol

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
V rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání proběhla optimalizace školních vzdělávacích programů 25 škol zapojených do projektu. Školy si pod vedením odborníků analyzovaly své školní vzdělávací programy a zapracovaly si do nich inovativní prvky – zejména vzdělávací moduly. Celkově bylo tímto způsobem upraveno 71 školních vzdělávacích programů, které mohou sloužit jako inspirace dalším školám, které by si chtěly modernizovat školní kurikulum.
Autor Mgr. Aneta Vencovská

Český tým vyhrál evropskou fotografickou soutěž o odborném vzdělávání

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
V 5. ročníku evropské fotografické soutěže #CedefopPhotoAward se mezi čtyřmi nejlepšími týmy umístil český tým Zala z Vyšší odborné školy zdravotnické a Střední školy zdravotnické z Ústí nad Labem, který získal speciální cenu poroty za svou sérii fotek s názvem „Zase spolu“.
Autor Lucie Šnajdrová

Sada nástrojů Cedefop proti předčasným odchodům ze vzdělávání

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Cedefop představuje aktualizovanou sadu online nástrojů, kterou vytvořil, aby přispěl ke snížení předčasných odchodů žáků z odborného vzdělávání a přípravy. 
Autor Mgr. Aneta Vencovská

Slovensko spustilo web monitorující uplatnění absolventů

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Slovenské Ministerstvo práce, sociálních věcí a rodiny spustilo společně s dalšími partnery novou webovou stránku, která poskytuje podrobná data o absolventech sekundárního a terciárního vzdělávání. 
Autor Aneta Vencovská

Odborné školy v éře covidu-19: jarní improvizovaná opatření střídají nové výzvy

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Pandemie covidu-19 vedla k radikálním změnám ve vzdělávání žáků. Evropské země řešily, jak naložit s běžnou výukou, závěrečnými zkouškami, ale i praktickým vyučováním žáků. Školy se rovněž připravují na výzvy, které jim chystá nový školní rok.
Autor Aneta Vencovská

První ročník #DigiEduHackCZ je za námi

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
DigiKoalice společně s Czechitas uspořádali v listopadu 2020 českou verzi celosvětového hackathonu, zaměřeného na řešení nejnáročnějších výzev digitálního vzdělávání – DigiEduHack.
Autor Josef Dašek

Nové formy a metody práce ve výuce jazyků

Jazykové vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autor se v článku zamýšlí nad aktuálním tématem nových forem a metod práce ve výuce cizích jazyků. V souvislosti s tvorbou ŠVP a jejich zaváděním do praxe se stává uplatňování nových forem a metod práce nutností. Učitelé musejí reagovat na veškeré změny ve školství, a to změnou přístupu k látce i k žákům. Škola a třída se stávají významným polem působnosti učitelů, kteří chtějí učit moderně a pomocí nových metod žáky více aktivizovat, motivovat, vybavit KK i potřebnými vědomostmi a vůbec pozitivně naladit k celoživotnímu učení. Součástí článku je i srovnání výuky jazyků před revolucí, krátce po ní a v současnosti.
Autor Dana Hrušková

Kurz lektorských dovedností 2010

Jazykové vzdělávání
Informativní příspěvek
Centrum pro integraci cizinců (CIC) otevírá další ročník Kurzu lektorských dovedností. Tento kurz je určen učitelům češtiny jako cizího jazyka, ale nejen jim. Cílem je proškolení v nízkoprahové metodice výuky češtiny. Zároveň s absolvováním kurzu nabízí CIC placenou praxi a případně dlouhodobou spolupráci v rámci již existujících nízkoprahových kurzů češtiny, které již pořádá v Praze a středních Čechách.
Autor Jan Líska