Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Odborné vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: ,
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Lidová tvořivost jako estetický základ a podněcovatel hudební kreativity žáků a studentů

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek nastiňuje některá klíčová teoretická východiska pro podporu hudebně tvůrčí práce v hudební výchově zaměřené na lidový umělecký projev.
Autor Petr Drkula

Den Země v prostředí 1:1

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek popisuje metodiku využití moderních technických prostředků ve třídě připomínající studio s žáky vybavenými počítači.
Autor Bořivoj Brdička

Jak být dobrý třídní učitel

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Téma „třídní učitel“ je skutečně široké a zahrnuje mnoho různých pohledů. Třídní učitel znamená něco jiného pro žáky, rodiče, ostatní kolegy, vedení školy, a pokud jsme sami třídní učitelé, zajímá nás vlastní pohled na sebe sama. Součástí profese je i kladení otázky, zda poznám, že jsem dobrý třídní učitel.
Autor doc. PhDr. Soňa Hermochová, CSc.

Některá z rizik Facebooku, o kterých možná ještě nevíte (díl I.)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se zaměřuje na rizika spojená s užitím sociální sítě Facebook.
Autor Kamil Kopecký

Sociální dovednosti učitele a možnosti rozvíjení sociálních dovedností ve školním prostředí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Příspěvek nabízí několik informací, úvah a námětů pro cvičení k tomu, jak rozvinout své profesní dovednosti, jak přispět k optimalizaci působení na žáky, jejich rodiče i své kolegy, jak se dobře orientovat v rozsáhlé síti interakcí, do kterých učitel ve svém povolání dosti intenzivně vstupuje, jak diagnostikovat své profesní dovednosti a jak podpořit sociální rozvoj žáků. Je zřejmé, že předpokladem pro rozvíjení sociálních dovedností žáků ve škole jsou dobře reflektované a průběžně záměrně rozvíjené sociální dovednosti učitele, které jsou podstatnou složkou jeho profesní kompetence.
Autor PhDr. Ilona Gillernová, CSc.

Kam až dohlédneme dírou ve zdi?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Druhý díl článku popisujícího dílo profesora Sugata Mitry, který dlouhodobě experimentuje se samostatným využitím počítačů dětmi za účelem poznávání. Tento díl se věnuje druhé fázi výzkumu, jež byla realizována hlavně v Anglii. Výsledky je možno považovat za značně překvapivé.
Autor Mgr. Martin Rusek

Elektronické učebnice a jejich současná nabídka

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek popisuje dvě nejvíce zastoupené řady elektronických učebnic na českém trhu a jejich základní charakteristiky v konfrontaci s ideálem elektronické učebnice.
Autor Karel Albrecht

Proměny školy – inkluzivní vzdělávání

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Program regionální konference, kterou pořádá krajské pracoviště NIDV Jihlava pod záštitou RNDr. Marie Kružíkové, radní kraje Vysočina pro oblast školství.
Autor NIDV

Tvorba videa ve výuce

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek diskutující důvody zařazení tvorby videa do výuky a poskytující cenné rady, jak to udělat.
Autor Rosana Zvelebilová

Ovlivňuje syndrom housete pouze ICT gramotnost?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek o tom, jak souvisí syndrom housete objevený Konrádem Lorenzem s ICT gramotnosti. Nutí k zamyšlení nad obecnou potřebou zkoušet nové výukové postupy.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 2100