Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Odborné vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: ,
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Spolupráce učitelů reálná i virtuální

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek pojednává o problematice spolupráce učitelů a jejím významu pro učitelův profesní rozvoj či pro rozvoj školy. Na reflexi poznatků o reálné spolupráci učitelů tzv. tváří v tvář, jež se odehrává v prostorách škol, navazuje reflexe zkušeností ze spolupráce ve virtuálním prostředí, konkrétně v modulu Wiki na Metodickém portálu.
Autor Jindřich Strejček

Přírodovědná inteligence, její diagnostika a podpora

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek stručně představuje teorii rozličných inteligencí Howarda Gardnera a přírodovědnou inteligenci. Diskutuje o postavení dítěte s přírodovědnou inteligencí ve třídě, škole i v rodině. Upozorňuje na problematiku hodnocení a navrhuje dbát na to, aby hodnocení bylo tzv. spravedlivé i k inteligencím (jako je např. portfoliové hodnocení). Upozorňuje na skutečnost, že k rozvíjení přírodovědné inteligence jsou v současnosti nezbytné mimoškolní a zájmové aktivity a představuje některé z nich. Pro učitele je snad nejzajímavější, že poskytuje nástroj k diagnostice přírodovědné inteligence.
Autor Kateřina Jančaříková

Pojetí CLIL a bilingvní výuky

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek vymezuje formy bilingvního vzdělávání. Zabývá se výukou předmětů v cizím jazyce, bilingvní výukou a integrovanou výukou cizích jazyků s nejazykovými předměty, tj. Content and Language Integrated Learning, známého pod zkratkou CLIL. Načrtá i legislativní rámec těchto forem vzdělávání v České republice.
Autor Doc. RNDr. Jarmila Novotná, CSc.

Duhové metody

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek zobecňuje zkušenosti z práce na stanovování vzdělávacích cílů a uvádí je do souvislosti s volbou vhodných metod při práci učitele. Autoři vycházejí z praktických zkušeností s vedením seminářů na toto téma ve sborovnách.
Autor Anna Doubková

K pojetí vzdělávání pro udržitelný rozvoj

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V roce 2005 OSN vyhásila Dekádu vzdělávání pro udržitelný rozvoj, v roce 2008 vláda ČR přijala Strategii vzdělávání pro udržitelný rozvoj. Článek se zamýšlí nad často diskutovanými vztahy mezi environmentální výchovou, vzděláváním pro udržitelný rozvoj a ekologickou výchovou, realizací ekologického vzdělávání a způsoby začlenění VUR do škol.
Autor Danuše Kvasničková

NIDV pokračuje v konferencích k inkluzivnímu vzdělávání i na svých krajských pracovištích

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Národní institut pro další vzdělávání (NIDV) od října 2010 pokračuje v pořádání konferencí Proměny školy − inkluzivní vzdělávání na svých krajských pracovištích. V prvním pololetí školního roku 2010/2011 se uskuteční konference v Českých Budějovicích, Karlových Varech, Jihlavě, Brně, Praze, Olomouci, Ústí nad Labem a Hradci Králové. Další krajská pracoviště NIDV (Liberec, Ostrava, Pardubice, Plzeň, Zlín) konference zorganizují ve druhé polovině školního roku 2010/2011.
Autor NIDV

Výstava pro pedagogy a pracovníky muzeí a galerií

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Pozvánka na výstavu v Muzeu Českého krasu v Berouně.
Autor Patrik Pařízek

Budeme dobře učit všechny žáky?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Mnozí učitelé nemají rádi taková slova, jako je individualizace, integrace nebo dokonce inkluze. Přesto je povinností naší profese se těmito otázkami vážně zabývat. Proč?
Autor Jana Hrubá

Národní strategie finančního vzdělávání

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
V roce 2010 byla aktualizována Národní strategie finančního vzdělávání, která vymezuje hlavní problémy a priority finančního vzdělávání v ČR.
Autor Alena Hesová

Programová nabídka NIDV pro období září 2010 – leden 2011 distribuována do škol v celé ČR

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Národní institut pro další vzdělávání (NIDV) v těchto dnech dokončil distribuci Programové nabídky II pro další vzdělávání pedagogických pracovníků na období září 2010 – leden 2011 do škol v celé ČR.
Autor Mgr. Věra Havlíková
Celkem: 2100