Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Další plánovaná rozvojová školení pro lektory SPVČ
| Na podzim a v zimě 2014 proběhnou další rozvojová školení, která si kladou za cíl podpořit lektory kurzů Studia pedagogiky volného času. Kurzy budou zaměřeny na nosná a stěžejní pedagogická témata. Semináře proběhnou ve vzájemném dialogu, využijí individuální zkušenosti každého účastníka a zároveň budou vedeny zkušenými lektory, kteří pomohou účastníkům pochopit často nejasná témata, a hlavně napomohou účastníkům aplikovat práci s těmito tématy do lektorské praxe. V další části článku najdete jednotlivá témata, kterých se v rámci rozvojových školeních dotkneme.
 | Mgr. Bára Polívková |
|
|
| |
|
21. 10. 2014 |
4194 |
Vzdělání, vzdělání... neformální vzdělávání a jeho společenská prospěšnost (2. část)
| V přecházejícím článku, v 1. části, jsme si vysvětlili pojem neformální vzdělávání a jeho uznávání prostřednictvím úsilí projektu K2 a klíčové aktivity KA 02. Jde nám tedy o uznávání neformálního vzdělávání ve čtyřech rovinách. V dnešním článku si připomeneme první rovinu uznávání neformálního vzdělávání – uznávání společenské prospěšnosti neformálního vzdělávání.
Společenská prospěšnost – co to znamená? Jinak řečeno – užitečnost, zisk, profit pro společnost.
 | Daniela Havlíčková |
|
|
| |
|
26. 08. 2014 |
4149 |
Vzdělání, vzdělání – všechny smutky zahání...(1. část)
| ... budeme-li se vzdělávat, budeme-li vzdělanější, budeme šťastnější, spokojenější, budeme dobrými lidmi? Kéž by to bylo tak jednoduché, ale jistě je na tom kus pravdy.
V současné době stále častěji slýcháme o celoživotním učení. Každý z nás se učí téměř na každém kroku dnes a denně. Mnozí z nás nezáměrně, mnozí záměrně. Celoživotní učení zahrnuje všechny možnosti učení, které jsou chápány jako jediný propojený celek, který dovoluje rozmanité a četné přechody mezi vzděláváním a zaměstnáním a který umožňuje získávat stejné kvalifikace a kompetence různými cestami a kdykoli během života. Zahrnuje tedy i neformální vzdělávání.
 | Daniela Havlíčková |
|
|
| |
|
26. 08. 2014 |
3768 |
Kvalitněji, hodnotněji, kompetentněji a zodpovědněji v neformálním vzdělávání
| V rámci klíčové aktivity Metodická podpora uznávání neformálního vzdělávání se připravuje k vydání publikace na téma kompetence, kvalita, kvalifikace a (sebe)koncepce v neformálním vzdělávání.
 | Vlasta Kohoutová |
|
|
| |
|
26. 08. 2014 |
3213 |
36. ročník soutěže Středoškolská odborná činnost
| Středoškolská odborná činnost 2014  | Talentcentrum NIDV |
|
|
| |
|
30. 06. 2014 |
3840 |
Sebehodnocením lépe porozumíte své organizaci
| V rámci klíčové aktivity Aplikace nástrojů řízení kvality projektu K2 se vyvíjí on-line systém řízení kvality v zájmovém a neformálním vzdělávání s názvem OLINA. V současné době tento systém pilotuje 16 organizací zabývajících se touto formou vzdělávání. O tom, proč a pro koho vznikl, jsme hovořili s Mgr. Pavlem Brabencem, garantem výše zmíněné aktivity.
 | Vlasta Kohoutová |
|
|
| |
|
25. 06. 2014 |
3289 |
Inspirace pro školská zařízení zájmového vzdělávání 2014
| Pražský hotel Pramen patřil 6. a 7. června vychovatelkám školních klubů a družin z celé republiky.
 | Svatava Šimková |
|
|
| |
|
12. 06. 2014 |
5006 |
Obstojí vaše organizace v silné konkurenci? OLINA vám pomůže…
| V rámci klíčové aktivity Aplikace nástrojů řízení kvality projektu K2 probíhá pilotáž on-line systému řízení kvality OLINA. Přinášíme Vám další rozhovor o zkušenostech s jeho užíváním, tentokrát se zástupcem občanského sdružení Rodina Předbořice.
 | Vlasta Kohoutová |
|
|
| |
|
07. 05. 2014 |
3551 |
Hledání cesty k podpoře uznávání neformálního vzdělávání
| Pracovníci projektu K2 uspořádali v úterý 15. dubna 2014 již třetí setkání při hledání cest k uznávání neformálního vzdělávání. Tentokrát přizvali ke kulatému stolu zástupce zaměstnavatelů, vzdělavatelů, odborné veřejnosti a neziskových organizací pracujících s dětmi a mládeží.
 | Vlasta Kohoutová |
|
|
| |
|
22. 04. 2014 |
3731 |
I. a II. etapa Studia pedagogiky očima lektorů
| Hodnocení I. a II. etapy Studia pedagogiky volného času v projektu K2
 | Barbora Polívková |
|
|
| |
|
18. 04. 2014 |
3616 |