Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Setkání s osobností – Irena Smetáčková
| Článek informuje o druhé prezentaci z cyklu Setkání s osobností, který je určen především pro pracovníky NPI ČR. Irena Smetáčková společně s kolegyní Veronikou Pavlas Martanovou uváděla prezentaci, v níž pojednávaly o problematice syndromu vyhoření, kolegiálním sdílení v učitelské profesi a dalším fenoménům, které souvisí s vykonáváním učitelské profese. V následné diskusi byly objasňovány metody a techniky výzkumných šetření a jejich výsledky.  | Miloš Mlčoch |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
19. 02. 2021 |
258 |
Cyklus Setkání s osobností byl zahájen přednáškou profesora Jana Jiráka
| Článek pojednává o úvodní přednášce cyklu Setkání s osobností, která se konala 25. listopadu 2020 na platformě Teams. Profesor Jirák se ve své přednášce s prezentací nazvané Co je nového na „nových médiích“ zabýval současným pojetím mediální výchovy. To podle něj vychází z významu tzv. masových médií pro společnost. Dramatická změna celospolečenské komunikace daná nástupem síťových médií ale toto pojetí mediální výchovy problematizovala. Jan Jirák představil některé aktuální trendy v mediální výchově a v teorii masové komunikace jako například nová média = neomédia; sociální sítě, problematiku demokratizace a privatizace veřejných obsahů ad.  | Miloš Mlčoch |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
15. 02. 2021 |
256 |
Clubhouse a digitální gramotnost
| Jak souvisí sociální síť Clubhouse s digitální gramotností? A jaký má význam pro učitele a žáky? Po prvních dvou týdnech jejího používání se autor zamýšlí nad hlubšími souvislostmi využití této nové platformy. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Jaroslav Mašek |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
10. 02. 2021 |
825 |
Hrozba globálního oteplování – CLIL na 2. stupni ZŠ
| Kroskurikulární CLIL projekt je výstupem mezinárodní spolupráce učitelů biologie, geologie a anglického jazyka. Projekt využívá prostředků ICT, které mohou být výzvou pro učitele cizích jazyků i odborného předmětu, a přináší přesah do environmentální výchovy.  | Tereza Šmídová |
Praktický příspěvek inspirace projekt
|
|
|
|
12 komentářů |
24. 07. 2018 |
20010 |
Příručka BYOD o možnostech využití mobilních zařízení žáků
| Příručka pro vedoucí pracovníky škol o současných trendech v oblasti Bring Your Own Device (BYOD) shrnuje hlavní přínosy tohoto konceptu, upozorňuje na možná rizika a uvádí rovněž různé scénáře a modely zavádění mobilních zařízení žáků do výuky.  | Vladimíra Pavlicová |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
04. 04. 2018 |
4806 |
Česká školní inspekce: Inspirace pro zkvalitňování výuky přírodovědných předmětů a matematiky – vzdělávací program pro učitele ZŠ a SŠ
| Česká školní inspekce připravila pro učitele základních a středních škol specifický vzdělávací program zaměřený na využití didaktického potenciálu uvolněných úloh z mezinárodního šetření PISA.  | Lucie Kovaříková |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
05. 02. 2018 |
8266 |
MOOC a další možnosti pro profesní rozvoj učitelů
| Učitelé, kteří se zajímají o nové metody a aktivity, které by mohli začlenit do své výuky, mají široké možnosti jak se vzdělávat, a to z pohodlí svého domova (webináře, online kurzy), ve svém regionu nebo i v zahraničí. Dům zahraniční spolupráce, přímo řízená organizace MŠMT, administrující programy Evropské komise a další programy a sítě v oblasti vzdělávání, nabízí učitelům všechny tři výše uvedené možnosti.  | Vladimíra Pavlicová |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
21. 12. 2017 |
4428 |
Bude mít naše země někdy nového nobelistu?
| Článek obsahuje rozhovor s dlouholetou úspěšnou účastnici domácích i zahraničních soutěží pro studenty Hanou Pařízkovou a rozhovor s Květoslavou Stejskalovou, která je "duší" dění v Nadačním fondu Jaroslava Heyrovského.  | Jiří Zajíc |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
15. 12. 2017 |
8916 |
Vzdělávání učitelů předškolních zařízení v českých zemích z historického pohledu
| Článek přináší informace o vzdělávání učitelek působících v předškolním vzdělávání, soustřeďuje se především na přípravu učitelek mateřských škol (zpočátku nazývaných jako pěstounky opatroven) v 19. a 20. století v českých zemích.
Článek byl připraven vzhledem k chystanému kariérnímu řádu a s ním se pojícímu většímu důrazu na osobní rozvoj a další vzdělávání pedagogických pracovníků. V článku chci ukázat, že pedagogové pracující v předškolních zařízení se dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků účastnili již v období první republiky.
V článku chci také ukázat, že vysokoškolské vzdělání pro pedagogy předškolních zařízení bylo realizováno již dříve. První požadavky na vysokoškolské vzdělání pěstounek mateřských škol se objevily na Sjezdu pěstounek českých mateřských škol v roce 1908. Roku 1932 byla otevřena soukromá Vysoká škola pedagogických studií, na níž bylo realizováno soustavné vysokoškolské studium pro učitelky mateřských škol.  | Lucie Zormanová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
28. 11. 2017 |
7996 |
Indiáni z Velatic
| Kmen Huascaran byl založen v září roku 1977. Už od prvního tábora v Bílých Karpatech byli jeho členové nasměrováni vzorem ideálního indiána.  | Svatava Šimková |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
28. 06. 2017 |
12119 |