Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Jazykové vzdělávání > Výuka

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Digitální kompetence – jak ji nejlépe rozvíjet ve výuce cizích jazyků?

Jazykové vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Zavádění technologií v cizím jazyce lze využít především pro rozvoj digitální kompetence, k podpoře kreativity a flexibility ve výuce. Nyní je k dispozici nepřeberné množství aplikací, online platforem nebo online prostředí pro realizaci výuky. Článek se zastavuje u několika aplikací a webinářů, které jsou pro cizí jazyky k dispozici.
Autor PhDr. Jitka Maříková Tůmová

Seminář k využití principů Společného evropského referenčního rámce pro jazyky

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
V únoru proběhl seminář RELANG určený pracovníkům z oblasti jazykového testování, učitelům a odborným pracovníkům zabývajícím se vývojem kurikula pro češtinu jako cizí (druhý) jazyk. Akce se uskutečnila v rámci společné iniciativy Evropského střediska pro moderní jazyky a Evropské komise nesoucí název Inovativní metodologie a hodnocení v jazykovém vzdělávání. Za Českou republiku seminář organizoval Národní pedagogický institut České republiky.
Autor Mgr. Kamila Kolmašová

Rámec profesních kvalit učitele cizího jazyka

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Rámec profesních kvalit učitele cizího jazyka vymezuje a popisuje kompetence učitele nezbytné pro kvalitní vykonávání profese učitele cizího jazyka v podmínkách české školy.
Autor Mgr. Kamila Kolmašová

Rozvíjíme čtenářské dovednosti

Jazykové vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek vznikl jako reflexe konference NÚV ke čtenářské dovednosti – jaro 2018.
Autor Mgr. Jana Čadová

Ověřování čtenářských dovedností v jazykovém vzdělávání

Jazykové vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Cílem textu je seznámit se se základními principy ověřování čtenářských dovedností v oblasti jazykového vzdělávání.
Autor Mgr. František Brož

Standardy odborného jazykového vzdělávání v oboru Mechanik elektrotechnik

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Obor: de
Podpora výuky odborného cizího jazyka ve středním odborném vzdělávání je jednou z priorit současného jazykového vzdělávání v ČR. V současné době zaměstnavatelé vyžadují absolventy škol, kteří jsou na dostatečné jazykové úrovni a jsou vybaveni jak jazykovými, tak společenskými i osobnostními kompetencemi.
Autor Marcela Žáková

Francouzština a její online podpora 2

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tento článek je rozdělen do dvou dílů. Článek Francouzština a její online podpora 2 navazuje na článek s názvem Francouzština a její online podpora 1, který shromažďoval webové a mobilní aplikace zabývající se podporou výuky francouzského jazyka ve formálním a neformálním vzdělávání. Tento díl pojednává o webových stránkách zabývajících se gramatikou, poslechy a podcasty, slovníky a francouzskými knihami a příběhy. Cílem je vytvořit shrnutí krátkých recenzí vybraných webových stránek.
Autor Mgr. Karel Šimeček

Francouzština a její online podpora 1

Jazykové vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tento článek je rozdělen do dvou dílů. Článek Francouzština a její online podpora 1 shromažďuje webové a mobilní aplikace zabývající se podporou výuky francouzského jazyka ve formálním a neformálním vzdělávání. Cílem je vytvořit shrnutí krátkých recenzí vybrané webové aplikace. Další díl s názvem Francouzština a její online podpora 2 pojednává o webových stránkách zabývajících se gramatikou, poslechy a podcasty, slovníky a francouzskými knihami a příběhy.
Autor Mgr. Karel Šimeček

Úsporná transkripce anglické výslovnosti

Jazykové vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Málokterý student si dokáže propojit vyslovené anglické slovo s jeho grafickým zápisem. Učí se odděleně výslovnost od zápisu. Předkládaný alternativní přepis anglické výslovnosti vychází z podobné logiky jako diakritika v češtině. Za využití pomocných značek dokáže vyznačit, jak správně přečíst anglické slovo. Další výhodou této transkripce je, že je možno ji používat v souvislém textu, kde by na plnou výslovnost do závorek nebylo místo. Tím, že se sloučí výslovnost se zápisem, zlepšuje se zapamatovatelnost anglických slov – žák je pak nevnímá jako chaotický shluk písmenek.
Autor PhDr. Mgr. Jeroným Klimeš, Ph.D.

Jak mohou různé inteligence „Multiple Intelligenzen“ pomoci při výuce německého jazyka

Jazykové vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Využití znalostí různých druhů inteligence při výuce německého jazyka, představení konceptu mnohočetné inteligence „Multiple Intelligenzen“, co má společného s výukou, jak pomoci žákům rozvíjet své kognitivní znalosti, příklady z praxe.
Autor Ivana Frýbová
Celkem: 51