Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Jazykové vzdělávání > Okolí

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Rozvíjíme čtenářské dovednosti

Jazykové vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek vznikl jako reflexe konference NÚV ke čtenářské dovednosti – jaro 2018.
Autor Mgr. Jana Čadová

Vánoce v kanadském Québeku

Jazykové vzdělávání
Informativní příspěvek
Chcete-li zažít skutečně bílé Vánoce, můžete si udělat výlet do východokanadského Québeku, kde se snoubí francouzský šarm s atmosférou Nového světa. I v Québeku se zdobí vánoční stromeček (pokud možno ne smrček, který zřejmě v Kanadě nemá dobrou pověst). O Štědrém dni se chodí do kostela na půlnoční mši (kdysi to byly dokonce tři mše hned za sebou). Půlnoc je pak okamžikem, kdy do domů vstupuje komínem père Noël, který se v ničem neliší od Santa Clause.
Autor kolektiv Lingea s.r.o.

Vánoce, Christmas nebo Natal?

Jazykové vzdělávání
Informativní příspěvek
V adventním čase mnozí z nás ještě sáhnou po peru a napíší pár řádků vánočního blahopřání svým blízkým vzdáleným. Cizojazyčné vánoční formule se nám často vybaví bez větších potíží. Víte však, co výrazy označující tento svátek vlastně znamenají?
Autor kolektiv Lingea s.r.o.

Je antika stále jedním ze základů naší civilizace?

Jazykové vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Domníváme se, že to stále platí. Proto je škoda, když se setkáváme s tím, že i lidé vzdělaní či dokonce překladatelé neumějí antická jména správně psát a skloňovat. Přejatá řecká a latinská slova jsou plně integrovanou součástí české slovní zásoby.
Autor kolektiv Lingea s.r.o.

Cizí jazyky v Evropě

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Alespoň jedním cizím jazykem se domluví více než polovina Evropanů (54 %), čtvrtina může vést konverzaci ve dvou dalších jazycích a desetina přinejmenším ve třech cizích jazycích. Prokázalo to šetření Eurobarometru (2012) zkoumající jazykovou vybavenost občanů EU.
Autor Alena Nová

Výsledky souhrnné analýzy k postavení dalšího cizího jazyka u nás a v Evropě

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Výzkumný ústav pedagogický vypracoval v květnu 2010 souhrnnou analýzu k postavení dalšího cizího jazyka u nás a v Evropě. Analýza popisuje postavení dalšího cizího jazyka na českých základních školách a na školách v Evropě. Navrhuje možné řešení problematiky dalšího cizího jazyka v základním vzdělávání v České republice od školního roku 2012/2013. Tímto příspěvkem, který přehledem popisuje zjištění v rámci analýzy, uzavíráme publikování Souhrnné analýzy k postavení DCJ v rámci seriálu Další cizí jazyk u nás a v Evropě.
Autor Kamila Sladkovská

Plánování... možnost, nebo nutnost?

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Rozhovor s PaedDr. Milanem Báčou, který stojí od roku 1999 v čele Gymnázia a Jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky ve Svitavách, předtím sedm let řediteloval na Obchodní akademii a Vyšší odborné škole ekonomické také ve Svitavách. Od roku 1999 přednáší řízení pedagogického procesu na Centru školského managementu na PedF UK v Praze, kde se zaměřuje na problematiku strategického řízení školy. Na obou středních školách realizoval autoevaluaci již několikrát, a to i v době, kdy ještě nemusel.
Autor Mgr. Lucie Holacká

Další cizí jazyk v českých základních školách

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jaké cizí jazyky se vyučují v českých základních školách? Jaká zjištění přinesla letošní Tematická zpráva České školní inspekce ve vztahu k jazykovému vzdělávání? Do jaké míry je v českém vzdělávání realizován princip vícejazyčnosti?
Autor Kamila Sladkovská

Rámcové vzdělávací programy a jejich úpravy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
RNDr. Jindřich Kitzberger, člen koncepčního odboru MŠMT, nabízí v rozhovoru odborný pohled na otázky, jak se v rámcových vzdělávacích programech vyrovnávat s rychlými změnami ve vědách i ve společnosti, kdy se už po krátké době může zdát kurikulum neúplné nebo zastaralé, nebo jakým způsobem mají být do revizí RVP zapojeni odborníci z praxe – ředitelé a učitelé škol.
Autor Jindřich Kitzberger
Celkem: 9