Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Jazykové vzdělávání > Kurikulum

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Rámcové vzdělávací programy a jejich úpravy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
RNDr. Jindřich Kitzberger, člen koncepčního odboru MŠMT, nabízí v rozhovoru odborný pohled na otázky, jak se v rámcových vzdělávacích programech vyrovnávat s rychlými změnami ve vědách i ve společnosti, kdy se už po krátké době může zdát kurikulum neúplné nebo zastaralé, nebo jakým způsobem mají být do revizí RVP zapojeni odborníci z praxe – ředitelé a učitelé škol.
Autor Jindřich Kitzberger

Sebehodnocení učitele

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Dotazník využitelný pro vlastní hodnocení učitelovy práce.
Autor Antonín Mezera

Jak a proč v budoucnu měnit rámcové vzdělávací programy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek nabízí odborný pohled na budoucí revize rámcových vzdělávacích programů. Úpravy RVP mohou být z pohledu autora, člena koncepčního odboru MŠMT, šancí na to, aby obsah vzdělávání neustále jen nepřibýval. Proto je nutné se ptát, proč se žáci mají tomu či onomu učit, jaké jsou cíle současné školy, co od ní všichni společně očekáváme. Není to zase tak teoretický a odtažitý rébus, jak by se mohlo na první pohled zdát.
Autor Jindřich Kitzberger

Hodnocení učitele

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Přehledná tabulka sloužící k hodnocení práce učitele vedoucími pracovníky školy, případně od kolegy učiteli.
Autor Antonín Mezera

K čemu jsou v ŠVP klíčové kompetence a výchovné a vzdělávací strategie

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek nabízí možný pohled na klíčové kompetence v ŠVP a zkušenosti pilotních škol, které mají s jejich rozpracováním.
Autor Marta Šíbová

Vzdělávací strategie a příklad aktivit ke klíčovým kompetencím občanským, sociálním a personálním

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zaměřuje na strategie k rozvíjení klíčových kompetencí občanských, sociálních a personálních. Materiál s pracovními listy je vhodný jako inspirace při tvorbě a realizaci školních vzdělávacích programů. Článek pracuje s klíčovými kompetencemi v základním vzdělávání, ale může být inspirací i pro gymnázia.
Autor Jana Jílková

Dotazník školního klimatu pro žáky základní školy (a nižší ročníky víceletých gymnázií)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Dotazníky určené žákům na 2. stupni ZŠ a v nižších ročnících gymnázií zaměřený na hodnocení klimatu školy.
Autor Antonín Mezera

Řízení školy a organizace procesu vzdělávání

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
PPP pro Prahu 7 a 8 nabízí škálový dotazník k hodnocení řízení školy a organizace procesu vzdělávání, včetně jeho administrace a vyhodnocení. Hodnotící závěr získá pouze škola, která tato dotazování zadala, výsledky nejsou veřejné.
Autor Antonín Mezera

Hodnocení učitelů na Mezinárodní škole v Praze

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příklad systematického hodnocení práce učitelů za delší časové období.
Autor Jana Straková

Mohou žáci hodnotit naši práci?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Inspirace k tvorbě dotazníku určenému pro žáky, ve kterém hodnotí práci svých učitelů.
Autor Jana Straková
Celkem: 20